זינוק של 96% ברווח הנקי של אלקטרה ברבעון השני של 2022

הקבוצה רשמה רווח נקי של 134.3 מיליון שקל ברבעון, ו-190.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2022 - עלייה של 60.7%, הנובעת בעיקר מזינוק בהכנסות וממכירת חברה בת ברווח של 87 מיליון שקל. החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 42 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל קבוצת אלקטרה, איתמר דויטשר (טל גבעוני)מנכ"ל קבוצת אלקטרה, איתמר דויטשר (טל גבעוני)

קבוצת אלקטרה סיימה את הרבעון השני של 2022 עם עלייה של 96.6% ברווח הנקי, ל-134.3 מיליון שקל, לעומת 68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-17.8%, ל-2.6 מיליארד שקל. כך עולה מהדו"חות הכספיים של הקבוצה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2022, שפורסמו היום. דירקטוריון החברה אף הודיע על חלוקת דיבידנד בהיקף של 42 מיליון שקל.


החברה רשמה במחצית הראשונה של 2022 רווח נקי של 190.4 מיליון שקל – עלייה של 60.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הנקי נובעת מהזינוק בהכנסות, וכן מרווח של כ-87 מיליון שקל, שנבע ממכירת חברה בת ששימשה זכיינית בפרויקט אגירה שאובה בגלבוע. ה-EBITDA של אלקטרה עלה ברבעון השני ב-48.4% לעומת הרבעון המקביל, ל-306.7 מיליון שקל.


הרווח התפעולי במגזר של פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל עלה ב-79.7%, ל-39.3 מיליון שקל, לעומת 21.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל הסתכם הרווח התפעולי בכ-6 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת 9.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. השינוי ברווח נבע בעיקר מירידה ברווחי החברות הבנות בארה"ב, לאור משבר הקורונה. במגזר הפיתוח והקמה של נדל"ן בייזום עלה הרווח התפעולי ב-21%, ל-17.8 מיליון שקל, לעומת 14.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. 


החברה מציינת אירועים משמעותיים בתקופת הדו"ח ואחריה: ביוני 2022 חתמו אלקטרה בנייה ודניה סיבוס על הסכם עם קבוצת יזמים, הכוללת את אפריקה ישראל מגורים. לפי ההסכם, יבצעו אלקטרה בנייה ודניה סיבוס, במסגרת מיזם משותף, את עבודות הקבלנות בפרויקט DUO  סמל דרום, בתל אביב. הפרויקט יוקם במתחם הרחובות ארלוזורוב-אבן גבירול-בן סרוק בעיר, ויכלול שני מגדלי מגורים בני 54 קומות כל אחד, ובסך הכל 668 יחידות דיור, חמש קומות מרתף, שטחי מסחר של כ-12 אלף מ"ר ומבנה ציבור. התמורה בגין הפרויקט צפויה להיות כ-890 מיליון שקל, שמתוכם תקבל אלקטרה בנייה מחצית מהסכום.


במאי 2022 חתמו אלקטרה בנייה בע"מ וצד ג' לא קשור, על הסכם עם נציגות בעלי הזכויות בכיכר המדינה בתל אביב לאספקת שירותי בנייה כקבלן ראשי בפרויקט כיכר המדינה. במסגרת הפרויקט יוקמו שלושה מגדלי מגורים בני 40-39 קומות כל אחד, הכוללים 453 יחידות דיור, חניון תת-קרקעי בן שלוש קומות, וכן אופציה לביצוע עבודות פיתוח בכל שטח המגרש, כך שתהיה בנייה על כ-49 דונם. תקופת הביצוע לכלל הפרויקט מוערכת ב-52 חודשים מרגע מתן צו התחלת עבודה. התמורה הכוללת הצפויה בגין ביצוע העבודות בפרויקט, כולל האופציה, מוערכת בכ-1.2 מיליארד שקל, לרבות בונוס בגין עמידה ביעדי לוחות הזמנים (חלקה של אלקטרה בנייה הוא 50%). 


לדברי מנכ"ל קבוצת אלקטרה , איתמר דויטשר, "תוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה של 2022 משקפות את תנופת הפעילות שבה מצויה החברה בכל מגזרי פעילותה. צבר העבודות של קבוצת אלקטרה ממשיך לצמוח, והגיע בסוף הרבעון לשיא של כ-28.3 מיליארד שקל - נתון התומך בהמשך הצמיחה המשמעותית של החברה בשנים הבאות. בהקשר זה אנו ממשיכים להיערך גם לתחילת פרויקט הקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב, שהיקפו הכולל הוא כ-9 מיליארד שקל, ושיהיה אחד מפרויקטי הדגל של אלקטרה בשנים הקרובות. 
"במהלך הרבעון הודענו, בין היתר, על התקשרות עם שותף בהסכם להקמת פרויקט היוקרה DUO, וכן על הסכם עם נציגות בעלי הזכויות בכיכר המדינה. הסכמים אלה הם דוגמה ליכולת של אלקטרה לספק מגוון שירותים ועבודות ברמה הגבוהה ביותר לפרויקטים המשמעותיים ביותר במשק הישראלי. 


"במישור הפיתוח העסקי, המשכנו ליישם את אסטרטגיית מעגל החיים (אסטרטגיה לניהול הידע ההנדסי במחזור חיים של מוצר, ד"ו),המלווה אותנו במשך כל השנים, ודיווחנו באחרונה על רכישת חברת טרגט מרקט, שתפתח בפני אלקטרה FM (הפועלת בתחום אחזקת מבנים ומערכות, ד"ו) את עולם השירותים המנוהלים. עולם זה מתחבר באופן טבעי למכלול השירותים שאנו מציעים כיום ללקוחותינו באמצעות זרוע פעילות זו, ומסייע בהידוק היחסים עמם בטווח ארוך. במקביל, אנו ממשיכים לבסס את מעמדה של אלקטרה כחברה מובילה בתחום הייזום למגורים וכן פועלים להרחיב ולהשביח את פעילותינו בחו"ל". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלקטרהאיתמר דויטשרהרכבת הקלהאלקטרה בנייהכיכר המדינהDUO
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...