שקד פרסמה את התזכיר להגבלת אורך ההתנגדויות. הירוקים: "פגיעה קשה בציבור"

על פי התקנות החדשות יוגבל מספר עמודי ההתנגדות ל-6 בתוכניות בסמכות מקומית ו-10 לתוכניות בסמכות מחוזית. החברה להגנת הטבע: "פגיעה קשה בזכות הציבור להיות שותף להליכי התכנון המשפיעים על חייו"

שיתוף הכתבה
שרת הפנים איילת שקד. מצמצמת בירוקרטיה (סיון פרג')שרת הפנים איילת שקד. מצמצמת בירוקרטיה (סיון פרג')

התקנות החדשות של משרד הפנים המגבילות את מספר העמודים שהציבור יכול להגיש במסגרת התנגדויות לתוכניות בנייה ותשתית, פורסמו השבוע באתר התזכירים הממשלתי להשגות הציבור. על פי התקנות החדשות, יוגבל אורך ההתנגדויות שניתן יהיה להגיש עד ל-6 עמודים לתוכנית בסמכות ועדה מקומית, ועד ל-10 עמודים לתוכנית בסמכות ועדה מחוזית, זאת בניגוד למצב הקיים כיום אשר במסגרתו אין הגבלה על מספר העמודים שניתן להגיש במסגרת ההתנגדות. את ההשגות לתקנות החדשות ניתן יהיה להגיש עד ל-11.9.

את התקנות החדשות תיקנה שרת הפנים איילת שקד, בהתאם להחלטת הממשלה בנושא האצה והפחתת הרגולציה בענף הבנייה, שהתקבלה באוגוסט 2021, במסגרתה הוחלט להטיל על שרת הפנים להתקין תקנות בדבר הגבלת עמודים בנושאים שבסמכותה. בדברי ההסבר מובהר כי על גודל האותיות והמרווחים להיות בהתאם להנחיות מנהל בתי המשפט לצורך הגשת כתבי טענות בהליכים אזרחיים. עוד הובהר כי מספר העמודים אינו כולל נספחים. 

החברה להגנת הטבע גינתה את פרסום התקנות. בתגובה שפרסמה אמרה כי "מדובר בפגיעה קשה בזכותו של הציבור להיות שותף להליכי התכנון, שיש להם השפעה משמעותית ומכרעת, על רווחת ואיכות חייו. רק בהליך זה, של התנגדויות, יש לציבור אפשרות להעיר את הערותיו, בנוגע לתכניות, הקובעות איך תיראה סביבת מגוריו. חובה לשמור על זכות זו ולא להגביל אותה, כפי שמבקשות התקנון החדשות. במקום לאפשר פגיעה באזרחים, יש לקדם עבודה מקצועית, שתבחן כיצד ניתן באמת לייעל את עבודת מערכת התכנון  בישראל, בצורה שלא תפגע בציבור".   


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדמשרד הפניםהליכי רישוי ותכנוןמינהל התכנוןהתנגדויותהחברה להגנת הטבע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...