בעלי הקרקעות בחוף התכלת שלחו לוועדה המחוזית ת"א התראה לפני הגשת עתירה

בפניה שנשלחה ליו"ר הוועדה ערן ניצן, טוענים נציגי העמותה כי לאור סירוב העירייה לקדם את התוכניות המפורטות במתחם חוף התכלת, על הוועדה המחוזית להורות לה לקדמן. בפברואר אישרה הוועדה המחוזית תוכנית מתאר בהיקף 12.5 אלף יח"ד

שיתוף הכתבה

העמותה לקידום תכנון ופיתוח חוף התכלת המאגדת בעלי קרקעות במתחם הסמוך לחוף הרצליה פנתה לוועדה המחוזית תל אביב בראשות ערן ניצן בדרישה להתערב בקידום מימוש תוכניות הבניה במתחמים ברובע דרום-מערב הרצליה המוכר בשם "חוף התכלת", זאת בטרם הגשת עתירה מנהלית. זאת בעקבות אמירתה המפורשת של עיריית הרצליה לנציגי העמותה, שנחשפה לפני שבועיים ב" מרכז הנדל"ן ", כי אין בכוונתה לקדם את תוכניות הבניה המפורטות בקרקע, שבה אושרה רק לפני מספר חודשים תוכנית המתאר.

במסגרת התוכנית שאושרה בחודש פברואר, יוקם רובע עירוני הכולל 12.5 אלף יח"ד בתוספת דיור בהישג יד בהיקף של 1,600 יח"ד, כמו גם שטחים למבני ציבור, שטחי תעסוקה, פארק חופי וארכיאולוגי, נגישות אל חוף הים וכו'. כאמור, התוכנית מחולקת לשלושה מתחמים ולפי הוראותיה נקבע כי תנאי להוצאת היתרי בנייה הוא אישור תוכנית מפורטת לכל מתחם. 

במכתב שנשלח לערן ניצן בעזרת באי כוחה של העמותה, עורכי הדין יובל גלאון ועידו סונדרס ממשרד עמית פולק מטלון ,שמייצגים מאות מבעלי הזכויות בקרקע נכתב: "הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה, וכן עיריית הרצליה – הגופים שהוסמכו לקדם תכניות מפורטות - לא מעוניינות לקדם תכניות מפורטות, אלא דווקא למנוע את מימוש התוכנית. התערבות הוועדה המחוזית בעניין זה נדרשת באופן דחוף". 

עוד טוענת העמותה שסעיף 61א(ב) לחוק התכנון והבניה קובע כי הרשות המקומית או הוועדה המקומית, הן אלה שמוסמכות להגיש תוכניות מפורטות לכל אחד מהמתחמים ללא תלות בגורמים נוספים. יתרה מכך, בעקבות ריבוי בעלי הזכויות אשר נאמדים באלפים, אין אפשרות לתאם הגעה לבעל עניין בקרקע המחזיק בשיעור של 75% ויכול להגישה מטעם זה. 

בסיכום המכתב, העמותה מבקשת מהוועדה המחוזית להורות לוועדה המקומית להגיש את התוכניות המפורטות ביחס ל־3 המתחמים תוך 12 חודשים, ולתת חוות דעת מקדמית לפיה העמותה, ובעלי זכות נוספים שיצטרפו אליה, יהיו רשאים להגיש תוכנית מתאר מפורטת בהתאם לסעיף 61א כך שהיא לא תידחה מן הטעם שהעמותה לא רשאית להגיש את התוכנית. במידה ולא תתקבל תגובה במשך שבועיים, העמותה תפעל להגשת עתירה מנהלית. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה פדלוןעיריית הרצליהחוף התכלתערן ניצןועדה מקומית הרצליהועדה מחוזית תל אביבקרקע פרטית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...