תפנית מפתיעה: המועצה הארצית תבחן מחדש את ההגבלות על תמ"א 38 סמוך למטרו

בניגוד להמלצה של הוולתנ"ע מלפני שבוע, החליטה המועצה הארצית לתכנון ובניה שעל מנת להכריע בסוגיה יש לבצע עבודת מטה ובחינה של נתוני הרשויות המקומיות והרשויות להתחדשות עירונית

שיתוף הכתבה
מטרו גוש דן (יח"צ)מטרו גוש דן (יח"צ)

המועצה הארצית לתכנון ובניה החליטה היום (ג') על העברת תוכנית המתאר הארצית למרחב תחנות המטרו, תוכנית תמ"א 70, להערות והשגות של הוועדות המחוזיות. במסגרת הדיון עלתה סוגיה של הטלת מגבלות על הוצאת היתרים לפי תמ"א 38 . המועצה החליטה שעל מנת להכריע בסוגיה זו ולאשר את התוכנית עליה לקיים עבודת מטה ובחינה של נתוני הרשויות המקומיות והרשויות להתחדשות עירונית.

לפני שבוע, המליצה ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולתנ"ע) שלא לאשר פרויקטי תמ"א 38 ברדיוס של 300 מטרים מתחנות המטרו, זאת בשל האופי הלא יעיל שבו פרויקטים מסוג זה מנצלים את הקרקע בניגוד לקווים המנחים של המתחמים בקרבת המטרו המעודדים ציפוף.

תוכנית תמ"א 70 היא אחת התוכניות הנלוות כחלק מקידום מערכת המטרו להסעת ההמונים בגוש דן, פרויקט התשתית הגדול ביותר שמתוכנן במדינת ישראל מאז הקמתה, מקודמת תוכנית מתאר ארצית לפיתוח מרחב תחנות המטרו. התוכנית מתווה את מדיניות התכנון סביב תחנות המטרו המאושרות והמתוכננות. בין היתר, קובעת התוכנית הוראות והנחיות לתכניות אחרות שיקודמו בתחומה, מתוך ראיה כוללת. התוכנית עוסקת בהעצמת הבינוי הסמוכה לתחנות, מעודדת עירוב שימושים , קישוריות ונגישות של המרחב לתחנות.

התוכנית נותנת מענה לסוגיית ייעול השימוש בקרקע במרחבים האורבניים סביב תחנות המטרו באמצעות קביעת עקרונות והוראות של תכנון מוטה תחבורה ציבורית המאפשרות חידוש של אזורים רבים ויצירת תועלות רבות בתחומי הדיור והתעסוקה במרחב תחנות המטרו.

עו"ד שלומי הייזלר (יוסי אלטרמן; גיל מגלד)עו"ד שלומי הייזלר (יוסי אלטרמן; גיל מגלד)

יו"ר מטה התכנון, שלומי הייזלר: "עברנו היום אבן דרך משמעותית נוספת בקידום תוכנית המטרו, אישור קווי המטרו בוועדה לתשתיות לאומיות מהווה רק מרכיב אחד ממכלול שלם של תוכנית ארציות לפיתוח מרחבי ההשפעה של המטרו. תמ"א 70 הינה התוכנית אשר תשנה את כל המטרופולין ותוביל את גוש דן בעשרות השנים הקרובות. כמו כן, אני בטוח שנצליח להגיע למנגון יעיל ומוסכם שיפתור את סוגיית ההתחדשות העירונית".

מנכ"לית מינהל התכנון , דלית זילבר: "תמ"א 70 מגלמת איכות תכנון ברמה הגבוהה ביותר. מדובר על התוכנית החשובה במרחב האורבני של מטרופולין תל-אביב ומהווה משלימה לתכנון קווי המטרו. תשתית המטרו ואינטנסיביות עירונית משמעותית ואיכותית סביב המטרו הן קריטיות והן צו השעה לאתגרי הכפלת אוכלוסיות המדינה מחד וקידום תשתיות להסעת המונים יעילה. התוכנית התקבלה פה גם במועצה הארצית בקונצנזוס על חשיבותה ואיכותה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהדלית זילברתמ"א 70מטרושלומי הייזלרהוולתנ"ע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...