משבר כוח האדם בוועדות המקומיות: תוכנית מענקים ותמריצים יוצאת לדרך

על פי התוכנית יינתנו מענקי חתימה של 18 אלף שקל לעובדים הזכאים על פי תנאים שיקבע מהנדס הוועדה. יינתן תמריץ של 6,000 שקל בכל חצי שנה. ושכר מהנדסי הוועדות המרחביות יותאם למספר התושבים שמשרתים

שיתוף הכתבה
איילת שקד (שי שבירו)איילת שקד (שי שבירו)

משרד הפנים, מטה התכנון, משרד האוצר והמרכז לשלטון מקומי הודיעו היום (ג') כי אישרו תכנית לשימור וגיוס כוח אדם בוועדות המקומיות והמרחביות לתכנון ובנייה.

התכנית מכילה שלושה הסכמים: ההסכם הראשון נוגע למענקי חתימה לשנה בהיקף של עד 18,000 שקל. מענק זה יהיה רלוונטי עבור 40% מעובדי הוועדות הזכאים. למהנדס הוועדה ניתנה הגמישות להחליט למי וכיצד יחולקו המענקים, והם יוכלו להיות מופנים הן לטובת שימור עובדים איכותיים, והן לשם גיוס עובדים חדשים.

בנוסף ייקבע מודל מצוינות למנהלי מחלקות בחוזים אישיים במסגרתו יוענק תמריץ של 6,000 שקל בכל חצי שנה. ההסכם השלישי נוגע לשיפור השכר של מהנדסי הוועדות המרחביות והתאמתו למספר התושבים שאותם הם משרתים.

לדברי שרת הפנים, איילת שקד:  "אחת הבעיות הראשונות שנחשפתי אליהן עם כניסתי למשרד הפנים היה הקושי של וועדות תכנון ובנייה לגייס עובדים למנהלות ההנדסה, והנושא עלה כמעט בכל פגישה עם ראש רשות זו או אחרת. הסיבה המרכזית לבעיית גיוס העובדים היא השכר הנמוך, שלא לומר העלוב, שבו עובדים אלה מתוגמלים. ראשי רשויות סיפרו לי על חדרים ריקים, על מכרזים שפורסמו מספר פעמים לבודקי תוכניות ומהנדסים מבלי שמועמד אחד שניגש ועל עשרות אלפי יח"ד שתקועות בצינור בגלל שאין מי שיטפל בהן.

"בהתאם לכך הנחיתי את צוות המשרד להכין תכנית עזרה ראשונה שתכניס כוח איכותי לוועדות בשכר שיתחרה עם השוק הפרטי. בהתרגשות רבה אתמול חתמנו על הסכמים שיתנו זריקת מרץ בתחום התכנון והבניה - שיגדילו את מספר יחידות הדיור שיאושרו בוועדות התכנון ויצננו את שוק הדיור. שינינו את המשוואה - ההסכמים החדשים יביאו להגדלת התחרות בין השוק הפרטי לציבורי".

לדברי יו"ר איגוד מהנדסי ואדריכלי ערים, צחי כץ: "מדובר בהישג היסטורי עבור עובדי הוועדות המקומיות, מנהלי המחלקות ומהנדסי ועדות המרחבים. בעיצומו של משבר הדיור שבו נמצאת המדינה, וערב בחירות, הצלחנו לרתום את משרדי הפנים והאוצר להבין כי הפתרון למשבר הדיור הוא לא רק בחקיקת חוקים והתקנת תקנות - אלא גם בראיית העובדים שבלעדיהם אין מיישמי מדיניות.

"במציאות הקשה שבין היכולת של השלטון המקומי להתחרות במגזר הפרטי בשימור וגיוס עובדים איכותיים, בגלל הסכמי שכר ישנים, זהו הישג חסר תקדים שיאפשר לרשויות לשמר עובדים איכותיים ולגייס עובדים חדשים. ברצוני להודות לשרה שקד על ההבנה שללא העובדים משבר הדיור לא יוכל להגיע לפתרון, על האומץ, על הדחיפה ועל כך שלא הרפתה מהאוצר עד שההסכם נחתם. אין ספק כי הישג זה הוא שיפור עמדות משמעותי לקראת 2023. אז ניתן יהיה לפתוח מחדש את הסכמי השכר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדצחי כץמהנדסי הוועדות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...