מרגישים את עליית הריבית: התמתנו עליות המחירים בארה"ב בחודש יוני

עליית המחירים בחודש יוני צנחה מ-19.6% ל-17.3% בשל עליית מחירי המשכנתא והעלייה בהיצע. בסן חוזה בקליפורניה המחירים ירדו ב-5%, הירידה הכי גדולה במדינה

שיתוף הכתבה
נדל"ן ארצות הברית שאטרסטוקנדל"ן ארצות הברית שאטרסטוק

 

על פי חברת  נתוני דיור אמריקאית, אנו רואים התמתנות בעליית המחירים בחודש יוני. כך דווח ב-CNBC.  עליית המחירים השנתית ירדה מ-19.3% ל-17.3%.   בחברה מסבירים כי עליית מחירי המשכנתא והאינפלציה הובילו לירידה בביקושים. 

עם זאת מחירי הדיור עדיין גבוהים מאוד לעומת שנה שעברה, כך על פי פירמת Black Knight  שאוספת ומנתחת משכנתאות מאז תחילת שנות השבעים. המחירים עדיין גבוהים מאוד בשל חוסר איזון בין ביקוש להיצע. שוק הבתים סובל ממחסור במשך שנים. ובתקופת הקורונה עלה הביקוש לבתים, שהפך את המחסור לחמור יותר.

בחברת בלאק קנייט מסבירים את  התמתנות המחירים בעיקר בעליית המשכנתאות. בן גרבוסק, נשיא החברה, אמר ל-CNBC כי ב-25% מהשווקים הגדולים בארצות הברית רואים צניחה של 3% בחודש יוני. עם זאת הוא טוען שלמרות שזו ההתמתנות הכי גדולה בשנים האחרונות בכלל ארצות הברית,  עדיין צריך  שישה חודשים של ירידה בגידול כדי להגיע לעלייה הממוצעת. כמו כן ציין שצריך חמישה חודשים כדי לראות ירידה ממשית במחיר הבתים.

עוד הוא מציין שיש ירידת מחירים באזורים שבהם היו שיאי המחירים, כך מחיר ממוצע של דירה  בסן חוזה קליפורניה ירד ב-5%,  75 אלף דולר, הירידה הכי גדולה בשוק.  בסיאטל המחירים ירדו ב-3.5%, ב-30 אלף דולר. סן פרנסיקו, סן דיאגו ודנבר הם השווקים הגדולים שבהם הייתה ירידת מחירים.

ירידת המחירים חופפת  את העלייה בהיצע בחודשיים האחרונים, ב-22%, עם זאת המלאי נמוך מהמלאי ב-2017 ב-54%.  ועדיין  יש מחסור של 700 אלף בתים, שייקח לדבריו לפחות שנה כדי לאזן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחירי הדיור בארצות הבריתblack knightהיצע דיור בארצות הבריתמשכנתאות בארצות הברית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...