עמרם אברהם ושי חי אחזקות רכשו קרקע ב-900 מיליון שקל במתחם האלף

כך נחשף במסגרת תשקיף לקראת הנפקת אג"ח של עמרם אברהם שהושלמה אתמול. בקרקע ייבנו כ-450 דירות ו-7,000 מ"ר מסחר. בסך הכל גייסה החברה 139 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
נועם גרייף. מנכ"ל עמרם אברהם, לצד מתחם האלף נועם גרייף. מנכ"ל עמרם אברהם, לצד מתחם האלף

חברת עמרם אברהם זכתה החודש בשיתוף עם חברת שי חי אחזקות, בשלושה מכרזים של עיריית ראשון לציון במתחם האלף במערב העיר, לרכישת שלושה מתחמים בשטח כולל של כ-17.8 דונם, עבורם ישלמו השותפות כ-893 מיליון שקל, בתוספת מע"מ ומס רכישה. בקרקע צפוי לקום פרויקט בהיקף של 450 יח"ד, כ-7,083 מ"ר שטחי מסחר וכ-300 מ"ר מבני ציבור.

פרטים אלו נחשפו במסגרת תשקיף לקראת הנפקת סדרת האג"ח הראשונה של החברה, שהושלמה אתמול (ד'). במסגרת השלב המוסדי של ההנפקה נרשמו ביקושים בסך של כ-182 מיליון שקל, מתוכם בחרה החברה לגייס סך של כ-116.5 מיליון שקל. בשלב הציבורי של ההנפקה, שהושלם אתמול, גייסה החברה כ-22.2 מיליון שקל נוספים, ובסך הכל גייסה כ-138.7 מיליון שקל. שיעור הריבית השנתית שנקבע בהנפקה של איגרות החוב, שהינן שקליות ולא צמודות, הוא כ-6%, והמח"מ של האג"חים הינו כ-2.85 שנים. אגרות החוב המונפקות הינן ללא בטוחה כלשהי. את ההנפקה הובילה חברת החיתום אוריון , לצד חברות החיתום וואליו בייס ולאומי פרטנרס.

הדמיית מתחם האלף (טוטם הדמיות אדריכליות)הדמיית מתחם האלף (טוטם הדמיות אדריכליות)

על פי נתוני התשקיף, הכנסות החברה בשנת 2021 הסתכמו ב-422 מיליון שקל, עלייה של 210% ביחס לשנה הקודמת, והרווח הנקי של החברה זינק ב-113% לעומת השנה הקודמת לרמה של כ-123 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2022, הכנסות החברה עמדו על 481 מיליון שקל, הרווח התפעולי עלה ל-170 מיליון שקל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה טיפס ל-120 מיליון שקל, בדומה לרווח של שנת 2021 כולה.

במסגרת עסקה משמעותית נוספת שנחשפה בתשקיף, מכרה עמרם אברהם מחצית מאחזקותיה בקרקע בפארק המדע והתעשייה מבוא כרמל, בסמוך ליקנעם. החברה רכשה את המגרש, המשתרע על פני שטח של כ-76 דונם, בתמורה ל-217 מיליון שקל, ומכרה עתה את מחציתה לכלל ביטוח ופיננסים לפי שווי של 360 מיליון שקל. בהודעה לעיתונות שהוציאה החברה הבוקר מסרה החברה כי "מחיר מכירת הקרקע משקף עליית ערך של מעל 60% בשוויה בתוך כשנה.  החברה, בהובלת המנכ"ל הנכנס, נועם גרייף, החליטה לממש חלק מהקרקע, בהמשך לעליית מחירי הקרקעות הדרמטית שחווה האזור".

עוד נמסר כי זכויות הבנייה בכלל השטח האמור מתוכננות להגיע לכ-140 אלף מ"ר, המיועדים למבני תעשייה, והחברה תוכל בהמשך לרשום הכנסות שכירות מהחלק שנותר בבעלותה במתחם. הפארק משתרע על שטח של כ־550 דונם, וצפוי לכלול בעיקר מרכזי לוגיסטיים ותעשייה לצד שילוב מסחר, מסעדות וחנויות ונמצא בשלבי אכלוס והקמה שונים.

נועם גרייף, מנכ"ל חברת עמרם אברהם , מסר:  "עמרם אברהם הינה מחברות הנדל"ן הצומחות בישראל, ואין ספק שאנו רואים בכניסתה של החברה לשוק ההון אבן דרך משמעותית, שתסייע לחברה להמשיך את צמיחתה ותקנה לה נגישות למקור מימון חשוב נוסף. אנו רואים בהיענות הגבוהה להנפקת איגרות החוב הבעת אמון מצד ציבור המשקיעים, ובכוונתנו להעמיק את שיתוף הפעולה עם שוק ההון בשנים הקרובות. במקביל, השלמנו החודש מספר עיסקאות משמעותיות, כשהבולטת בהן היא במתחם האלף בראשון לציון. עיסקה זו היא דוגמא נוספת לקפיצת המדרגה שביצעה החברה בשנים האחרונות, ואנו ממשיכים לפעול לאיתור עיסקאות נוספות שימשיכו למצב את החברה כשחקנית מובילה בשוק הנדל"ן בישראל, ויסייעו לנו גם לייצר ערך משמעותי כבר בעתיד הנראה לעין".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ראשון לציוןמתחם האלףעמרם אברהם חברה לבניןנועם גרייףשי חי אחזקות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...