גשר חדש באיילון: החלו עבודות הבנייה על גשר עמק ברכה בנחלת יצחק

הגשר יקשר בין מרחב מידטאון והמע"ר הצפוני הנבנה בימים אלו לבין השכונה. מטרת הגשר היא לשפר משמעותית את החיבור בין מזרח העיר למערבה

שיתוף הכתבה
גשר עמק ברכה (DAGANS - פתרונות ויזואליים מתקדמים)גשר עמק ברכה (DAGANS - פתרונות ויזואליים מתקדמים)

החלו העבודות להקמת גשר עמק ברכה בנחלת יצחק, שיעבור מעל נתיבי איילון וישפר משמעותית את החיבור בין מזרח העיר למערבה - מרחוב עמק ברכה  לאזור מע"ר הצפוני.

הגשר יכלול מדרכות מוצלות להולכי רגל, שביל אופניים רחב וכביש דו-סטרי, והוא צפוי להקל על עומס התנועה ויחבר בין מרחב המע"ר הצפוני לרחוב עמק ברכה בשכונת נחלת יצחק. העבודות מבוצעות ע"י עיריית תל אביב-יפו, באמצעות חברת נתיבי איילון ובניהול חברת דן בן עמרם, ובשיתוף משרד התחבורה. הגשר מתוכנן ע"י האוסמן אדריכלים.

לדברי העירייה, גשר עמק ברכה תוכנן ואושר כחלק מחשיבות יצירת קשרים וגשרים בין שני חלקי העיר מזרח ומערב. אישור התכנית להקמת הגשר קשור לפיתוח מרחב המע"ר הצפוני בחלקו המערבי של דופן נתיבי איילון, אשר נבנה ומתאכלס בימים אלה. המע"ר הצפוני עתיד לשרת כ-120,000 מועסקים בהתאם לגידול בשטחי התעסוקה במרחב השלום ועיקר הנגישות לאזור זה תתבסס על תחבורה ציבורית ובפרט על מערכת הסעת המונים, בכלל זה קווי רכבת קלה  - תחנת "שאול המלך" של הקו האדום תוקם במרחק כ-140 מ' מהגשר. 

הגשר יעוצב בקשתות מפלדה ורוחבו יהיה כ-22 מ' והוא יכלול רצועת הולכי רגל רחבה ומוצללת ברוחב כ-6 מ' בצד הדרומי ורצועת הולכי רגל נוספת ברוחב 3 מ' בצד הצפוני; שביל אופניים דו סטרי; ונתיב לכלי רכב לכל כיוון.

בנוסף, מתוכנן שדרוג לרחוב עמק ברכה בקטע שבין רחוב יגאל אלון לגשר, כולל טיפול בתשתיות, הסדרת מדרכות ושביל אופניים. בתכנון  גם גשר שיחבר את שכונת יד אליהו לשכונת מונטיפיורי המכונה בשלב זה גשר השלושה, אשר יחבר בין הרחובות הרכב והשלושה. 

לדברי ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "החיבור בין חלקי העיר, במקרה זה בין מזרחה למערבה, הוא חיוני לפיתוח מארג סביבתי, אורבני ושוויוני. אני שמח לבשר על תחילתן של העבודות על גשר עמק הברכה, שיעבור מעל איילון ויקשר בין מרחב מידטאון לבין שכונת נחלת יצחק וימשיך את הגשמת החזון העירוני להנגשת כל חלקי העיר, גם בהליכה, גם ברכיבה וגם בנסיעה. ביחד עם הקו האדום שיחל לפעול בעוד כארבעה חודשים, מדובר בבשורה של ממש עבור תושבות ותושבי העיר ועבור המבקרות והמבקרים בה".

לדברי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "הבסיס לתחבורה טובה, הוא כזה שרואה את כל משתמשות ומשתמשי הדרך, ולא רק את הרכב הפרטי. אני שמחה לראות במיזם הזה יישום של היפוך הפירמידה שהובלתי במשרד התחבורה - יותר מדרכות, יותר צל, יותר שבילי אופניים. נמשיך לעבוד בכל הכח ובשיתופי פעולה לשינוי המרחב שלנו, למען הציבור הישראלי".

 סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, הוסיפה: "אנו ממשיכים במאמצי החיבור שלנו את העיר במטרה לאחות את הנתקים שקיימים בין קצוותיה מעל עורקי תחבורה ראשיים. גשר עמק ברכה הוא חלק מפרויקט מתמשך שמטרתו לייצר קישוריות נוחה ובטוחה להולכי רגל ולרוכבים, כחלק מהחזון שלנו להיפוך הפירמידה ולצמצום השימוש ברכב פרטי. הגשר ייצר חיבוריות חיונית מעל האיילון, בין מזרח העיר מאזור נחלת יצחק, לבין מרכז העסקים מידטאון ומרכז העיר והוא חלק מתוכנית רחבת היקף שתחבר בעתיד לא רק מעל נתיבי איילון אלא גם מעל דרך נמיר ובין דרום וצפון העיר - מעל דרך רוקח ונחל הירקון.  הגשרים מנקודת מבטינו הם חלק משמעותי מהשינוי בדרך וכל גשר שמתממש מוכיח כי כשיש אלטרנטיבות הציבור צועד על רגליו או מדווש".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון חולדאיעיריית תל אביבנחלת יצחקגשריםמירב מיכאלי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...