תוספת של 3,300 דירות: התקבל מסמך תוכנית ההתחדשות ברמת עמידר, ברמת גן

המסמך, בתכנון ומימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אומץ ע"י הוועדה המקומית רמת גן; תחום השכונה משתרע על שטח של כ-440 דונם, וקיימות בה כיום כ-3,100 יחידות דיור

שיתוף הכתבה
DepositphotosDepositphotos

מסמך המדיניות מקודם על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בשיתוף עם עיריית רמת גן ומינהלת ההתחדשות העירונית. אימוץ המסמך יאפשר הרחבה והעמקה של פעילות ההתחדשות בעיר באופן איכותי.

מסמך המדיניות להתחדשות שכונת רמת עמידר כולל את כל תחומי השכונה, הגובלת ממערב ברחובות בן אליעזר וחזון איש, מצפון בעיר בני ברק, ממזרח בכביש מס' 4 ומדרום בשכונת נווה יהושע.

תחום השכונה משתרע על שטח של כ-440 דונם, וקיימות בה כיום כ-3,100 יחידות דיור. המסמך מציע תוספת של כ-3,300 יחידות דיור, וכן תוספת של כ-3,000 מ"ר מסחר ותעסוקה בנוסף לכ-3,300 מ"ר קיימים.

המסמך מציע תוספת מגורים מבוקרת לשכונה, תוך שימור וחיזוק המרקם הקהילתי הקיים והעצמת מערך השטחים הפתוחים בשכונה, תוך יצירת קישור בין שני הפארקים המרכזיים בשכונה – גן אלי כהן ופארק ואדי כופר. כמו כן, מציע המסמך לשפר את מערכת הדרכים בשכונה באמצעות פתיחת רחוב התפוצות לכל אורכו ויצירת חיבור לכיוון שכונת נווה יהושע והגשר המוצע לכיוון מזרח העיר.

על פי עקרונות המסמך, מוצע לרכז את הפיתוח האינטנסיבי בכניסות לשכונה בסמוך לרחובות בן אליעזר והרב לנדרס, ולפתח את רחוב אצ"ל הנמצא במרכז השכונה כרחוב השלד השכונתי הכולל בניה מרקמית וחזית מסחרית. בפנים השכונה מוצע לשמור על אופי המרקם הבנוי הקיים.

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם הרשות המקומית שהביא לאימוץ המסמך החשוב, כביטוי לכוונתה של הרשות המקומית ומחויבותה להנעת תהליכי התחדשות עירונית בתחומה. פעילות זו הכרחית לערים הוותיקות בלב אזורי הביקוש במרכז הארץ. המסמך אשר מרחיב את היכולת של העיר לקדם תהליכי התחדשות איכותיים, הוא נקודת פתיחה לשיפור איכות החיים של תושבי האזור והגדלת היצע הדיור יחד עם יצירת התשתיות העירוניות הנחוצות לצמיחה זו".

ערן אבני, מנהל תחום תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "מסמך המדיניות לרמת עמידר מציע התחדשות רגישה ומותאמת למרקם השכונה ולמאפייניה, באופן שיוכל לענות על צרכי הדיור השונים בשכונה. בהתאם למדיניות הרשות להתחדשות הושם דגש בתכנון על התחדשות הרחוב הראשי -  רחוב אצ"ל, והפיכתו לרחוב עירוני שוקק, הכולל מגורים ומסחר, ומתן עדיפות להולכי רגל, רוכבי אופניים ותחבורה ציבורית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאלעזר במברגררמת גןהוועדה המקומית רמת גן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...