קרסו נדל"ן השלימה הנפקת מניות ראשונה לציבור וגייסה 320 מיליון שקלים

מתוכם כ-170 מיליון שקלים לחברה והיתרה בהצעת מכר; שווי החברה כ-2 מיליארד שקלים לאחר הגיוס

שיתוף הכתבה
דן פרנס מנכל קרסו נדלן צילום לני בן בשטדן פרנס מנכל קרסו נדלן צילום לני בן בשט

קרסו נדל"ן, בבעלות משפחת קרסו ובניהולו של דן פרנס, השלימה הנפקת מניות ראשונה לציבור בבורסה בתל אביב (IPO). החברה גייסה כ- 332 מיליון שקלים בהצעה לא אחידה למשקיעים מוסדיים, מתוכם כ-170 מיליון ש"ח לחברה והיתרה בהצעת מכר. שווי החברה כ-2 מיליארד ש"ח לאחר הכסף.

את ההנפקה הובילה אוריון חיתום לצד דיסקונט קפיטל חיתום, לאומי פרטנרס חתמים וברק קפיטל חיתום. עוה"ד שמעונוב ושות' ייצגו את החברה בהנפקה. פירמת רו"ח BDO ליוו את החברה בהנפקה ומחלקת שוק ההון של Deloitte שמשו כיועצי ההנפקה.

קרסו נדל"ן החלה לפעול בשנת 2009 בסיומו של תהליך שינוי מבני שכלל פיצול בין פעילויות הרכב והנדל"ן של בני משפחת קרסו. החברה מתמחה בייזום ופיתוח נדל"ן למגורים, משרדים ומסחר שכונתי לצד החזקה וניהול של נכסיה המניבים.

לחברה צבר פרויקטים מגוון באזורי ביקוש, ויכולותיה מוכחות בכל הקשור לזיהוי טרנדים ומגזרי פעילות אטרקטיביים. כספי ההנפקה ישמשו את החברה למימוש צבר הפרויקטים, להאצת הצמיחה והרחבת פעילותה.

ההכנסות של קרסו נדל"ן ב–2021 הסתכמו ב–705 מיליון שקל וב–262 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022. הרווח התפעולי לשנת 2021 הסתכם ב- 180 מיליון ש"ח. הרווח הנקי (המיוחס לבעלי מניות) של קרסו נדל"ן הסתכם ב–2021 ב–78.6 מיליון שקל וב–56 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022. החברה מחזיקה ב–16 נכסים מניבים בשטח של כ- 75 אלף מ"ר, והיא מעורבת בהקמת נכסים מניבים נוספים בהיקף של כולל של כ- 227 אלף מ"ר.

קרסו נדל"ן עתידה בשנים הקרובות למכור כ- 7,632 דירות ברחבי הארץ. היקף מאזנה של קרסו נדל"ן הגיע בסוף מארס 2022 ל–2.8 מיליארד שקל. ההון עצמי (המיוחס לבעלי המניות) נכון לסוף מארס 2022 הסתכם בכ-790 מיליון שקל. לאחר ההנפקה הונה העצמי (המיוחס לבעלי המניות) מסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן: "אנו מודים לשוק ההון ולציבור המשקיעים על הבעת האמון, במיוחד בתקופה של תנודתיות וחוסר ודאות בשווקים הפיננסיים. בהנפקה לקחו חלק שורה של גופים מוסדיים מובילים ואנו רואים בכך הכרה ביכולות החברה. הפיכתה של קרסו נדל"ן לחברה ציבורית היא נקודת ציון חשובה ומהותית בהתפתחות החברה, והיא משקפת את פועלה הנרחב בתחום הנדל"ן בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קרסו נדל"ןדן פרנסipoהנפקת מניות ראשונה לציבור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...