רמ"י ביטלה זכיה של מציעה יחידה למכרז, ביהמ"ש פסק לטובתה

בעתירה שהגישו גל יוזמה וגל מניב כנגד רמ"י בגין החלטתה שלא לבחור בהצעה יחידה למתחם במכרז בו העותרות זכו במתחם אחר קבע בית המשפט: "תכלית המכרז חותרת למקסום התקבולים מהמכרז, בכפוף לכך שאף אחד לא יזכה ביותר ממתחם אחד"

שיתוף הכתבה
פסק דין (שאטרסטוק)פסק דין (שאטרסטוק)

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, דחה עתירה שהגישה חברה יזמית נגד רשות מקרקעי ישראל וקבע: רשות מקרקעי ישראל יכולה להחליט שלא לבחור בהצעה יחידה למתחם במכרז, בו אותה מציעה זכתה במתחם אחר". הפסיקה באה לאחר עתירה של חברת גל יוזמה נדל"ן וחברת גל מניב יזום ופיתוח ישראל כנגד החלטה של רשות מקרקעי ישראל לא להעניק לעותרות שני מתחמים באותו מכרז, אשר בשניהם החברה זכתה, אך באחד מהם, היא המציעה היחידה. "תכלית המכרז היא הקצאת המתחמים תוך חתירה למקסום התקבולים מהמכרז, בכפוף לכך שאף מציע לא יזכה ביותר ממתחם אחד" קבע פסק הדין.

רמ"י פרסמה מכרז פומבי לקבלת הצעות לרכישת זכויות חכירה בארבעה מתחמים שונים בפארק לכיש שבאשדוד. ייעוד המכרז הוא מסחר ו/או משרדים. חברת גל יוזמה נדל"ן זכתה במתחם 5 במכרז (יחד עם גל מניב יזום) עם הצעה בגובה של כ־38 מיליון שקלים, לסכום כולל של כ־58 מיליון שקלים יחד עם הוצאות פיתוח.

בנוסף, העותרות הציעו הצעה יחידה למתחם 4 באותו מכרז. הצעתן לגבי מתחם 5, הייתה ההצעה הגבוהה ביותר מבין כלל ההצעות. ועדת המכרזים החליטה להקצות את 5  לעותרות. הוועדה לא הקצתה את מתחם 4, בציינה כי: "המציע זכה במתחם אחר".

בית המשפט הוסיף בקביעתו: "אין בכללים הוראה ממנה ניתן ללמוד כי רמ"י חייבת להפעיל את שיקול הדעת בדרך שתביא לזכייה בכל המתחמים. הדבר גם אינו מתחייב מתכלית המכרז והאינטרסים שהוא מבקש להגשים".

הפסיקה מציינת, שהדבר עולה בקנה מידה עם תקנות חובת מכרזים לפיה הוועדה רשאית להחליט על בחירת ההצעה המתאימה ביותר או להחליט שלא לחבור כל הצעה שהיא כך שיובטחו מירב היתרונות לעורך המכרז.

הפסיקה מוסיפה לציין: "ועדת המכרזים של רמ"י בהחלטתה דנן, אמנם לא נקטה במילים "ביטול המכרז" לגבי מתחם 4, אך למעשה, שעה שהחליטה לא לבחור בהצעה היחידה לגבי מתחם 4, היא פעלה באופן זה, ואין בכך פסול".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עתירה מנהליתבית המשפט לעניינים מנהלייםרמ"יגל יוזמה נדל"ןמכרזי רמ"יפסיקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...