כתב אישום נגד י.ח דמרי וי.דביר: תיאמו מכרז "מחיר למשתכן"

על פי כתב האישום, נציג י.ח. דמרי צילם את תכולת תיבת המכרזים ולאחר שהבין כי י.ח. דמרי ו י. דביר הן החברות היחידות שניגשות למכרז, תיאמו הצדדים כי לא יתחרו על אותם מתחמים

שיתוף הכתבה

 

רשות התחרות הגישה היום (13.07.2022, ד') כתב אישום נגד יגאל דמרי, י.ח. דמרי, דביר יצחקי, י.דביר ועובדי החברה בגין  תיאום מכרז " מחיר למשתכן " בפרויקט "רמות יורם" בנתיבות וקבלה במרמה של הזכייה באותו מכרז. כמו כן מייחס כתב האישום למנכ"ל י.ח. דמרי, יגאל דמרי, וכן למנכ"ל י. דביר, דביר יצחקי, עבירת הפרת חובת הפיקוח למניעת עבירות על חוק התחרות הכלכלית.

לדברי רשות התחרות, האירועים המתוארים בכתב האישום התרחשו באוגוסט 2019. על פי כתב האישום, לאחר שנציג י.ח. דמרי צילם את תכולת תיבת המכרזים והבין כי י.ח. דמרי ו י. דביר הן החברות היחידות שניגשות למכרז, תיאמו הצדדים כי לא יתחרו על אותם מתחמים במכרז. לאחר התיאום האמור, הגישה י.ח. דמרי במכרז הצעת מחיר אשר תואמת למחיר המרבי שנקבע במכרז, 6,600  שקל למטר רבוע. מחיר זה מייצג את המחיר שישלמו זוכי פרויקט " מחיר למשתכן " על כל מטר רבוע בדירות שירצו לרכוש. הצדדים מואשמים כי הסתירו את התיאום ביניהם מוועדת המכרזים, ובעקבות כך קיבלו במרמה את זכייתם במכרז. 

הפרשה נחקרה על ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות. הצדדים זומנו לשימוע, ובתום הליך השימוע ולאחר שקילת טענותיהם של הצדדים, הוחלט להגיש נגדם כתב אישום.  את הרשות מייצגים עוה"ד עפר מעוז ועו"ד נטע שפירא.

בהודעה לבורסה נכתב כי החברה, ולמיטב ידיעתה בעל השליטה ועובד החברה, מכחישים את הטענות נגדם המפורטות בכתב האישום ואלו יתבררו בבית המשפט.

לדברי עוה"ד נתי שמחוני ויואב סננס, המייצגים את י.ח דמרי "אין לנו אלא להצר על החלטתה של הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד מרשינו, החברה ומר יגאל דמרי. עמדתנו הינה כי בחינה נכונה של כלל הראיות - כפי ששטחנו בהרחבה במהלך השימוע - הייתה אמורה להוביל להחלטה מושכלת בדבר סגירתו של התיק.

"מרשינו שמים את מבטחם בבית המשפט ואנו סמוכים ובטוחים כי חפותם אכן תוברר במסגרת ההליך המשפטי - ובסופו של יום יזוכו הם בדין."


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןיגאל דמרימכרזיםי.דביר יזמות ובניהי.ח. דמרידביר יצחקירשות התחרות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...