"דיירים לא תמיד מבינים שבנייה ירוקה מביאה לחיסכון עצום בעלויות"

"אנחנו אוהבים להיות חלוצים בכל מה שקשור לאימוץ טרנדים סביבתיים – עוד הרבה לפני שהם הופכים לנורמה מחייבת", אומר תומר צליח, מנכ"ל משותף בקבוצת צליח רוטשילד. כניסתן לתוקף של התקנות לבנייה ירוקה תפסה את החברה מוכנה מתמיד

שיתוף הכתבה
רמברנדט 8-10, תל-אביב. קרדיט: C-it רמברנדט 8-10, תל-אביב. קרדיט: C-it

כניסתן לתוקף תקנות הבנייה הירוקה במרץ האחרון, יצרו מציאות חדשה בענף הנדל"ן – לפחות למרבית השחקנים הפועלים בו. לפי התקנות, על פרויקטים חדשים שיקומו ברחבי הארץ לעמוד ברף המינימלי של התקן – כוכב אחד. ואולם עוד קודם לכן, היו כמה ערים בישראל – בעיקר רשויות חזקות החברות בפורום ה-15 – שאימצו את התקנות כמסמך מחייב. המובילה שבהן היא תל אביב, שכבר כיום עומדת בתקן האמריקאי המחמיר. כך למשל, מגדלים בתל אביב בני 16 קומות ומעלה נדרשים לעמוד בתקן של שלושה כוכבים, ובניינים בני עד 15 קומות – בשניים.

בדומה לתל אביב, יש גם חברות בנייה שלא חיכו לתקנות כדי לקדם אג'נדה של בנייה ירוקה בפרויקטים שלהן. אחת מהן היא צליח רוטשילד, מקבוצות הנדל"ן הוותיקות בתל אביב העוסקת בייזום פרויקטים ובהקמה שלהם, לרבות פרויקטים של התחדשות עירונית . בעוד כניסת התקנות לתוקף תפסה חלק מחברות הנדל"ן בהפתעה, צליח רוטשילד כבר החזיקה במערך משומן ובעל מומחיות בבנייה מוטה סביבה.

תומר צליח יחצ צליח רוטשילדתומר צליח יחצ צליח רוטשילד

"אנחנו אוהבים להיות חלוצים בכל מה שקשור לאימוץ טרנדים סביבתיים – עוד הרבה לפני שהם הופכים לדרישה חוקית או נורמה מחייבת", אומר תומר צליח, מנכ"ל משותף בצליח רוטשילד. "דוגמה טובה לזה היא עמדות הטעינה לרכבים חשמליים – משהו שאנחנו לא מחויבים לתת, אבל בפרויקטים שלנו זה כבר הפך לסטנדרט.

"מבחינתנו יש במדיניות הזאת שני יתרונות: מצד אחד זה מגשים את התפישה הסביבתית שאנחנו מאמינים בה ברמת השטח, ומצד שני זה ממתג את החברה כחדשנית ומובילה בענף".

מה זה נותן לכם זה ברור. אבל מה היתרונות של בנייה ירוקה לדיירים? זה הרי מייקר את הבנייה.

"בטווח הקצר של הבנייה עצמה, אכן – לבנות פרויקט עם בידוד אופטימלי זה יקר יותר. אבל בסופו של דבר, בטווח הבינוני-ארוך, פרויקט ירוק מביאה לחיסכון עצום בעלויות לדיירים. בית עם בידוד תרמי ואקוסטי טוב זה לא רק עניין של איכות חיים ופחות רעש, אלא משהו שגורם לדיירים לצרוך הרבה פחות אנרגיה. אותו דבר לגבי המזגנים שאנחנו מתקינים בדירות. בעוד שאם זה היה תלוי בדיירים הם לעולם לא היו בודקים את זה, אנחנו מקפידים להתקין רק מזגנים עם דירוג אנרגטי מקסימלי".

לדברי צליח, יתרון קריטי נוסף של בנייה ירוקה, ואולי החשוב ביותר, הוא השמירה על בריאות הדיירים: "כיום כבר ידוע שמי שמבקש לספק ליקרים לו את מרחב המחיה הבטוח והבריא ביותר, צריך לחשוב על מגורים בבניין ירוק, כזה שלוקח בחשבון, בין השאר, את האוויר שהם נושמים, ומספק תחלופת אוויר נאותה. גם הנושא של תאורה טבעית הוא קריטי לבריאות הדיירים, ולכן אנחנו לא מסתפקים בכך שדירות בפרויקטים שלנו יהיו 'מוארות', אלא שייהנו כמה שיותר מאור טבעי באמצעות חלונות גדולים וכיווני אוויר מרובים".

הסברה לדיירים

צליח רוטשילד, שהוקמה בתחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת על ידי יוסף צליח ויאיר רוטשילד, היא חברת ייזום ובנייה בעלת הסיווג הקבלני הגבוה ביותר. הקבוצה פועלת בלב אזורי הביקוש, ומנהלת מיזמי התחדשות עירונית בעיקר בתל אביב, רמת גן וגבעתיים. בין מיזמי התמ"א 38 הבולטים של החברה הפרויקט ברחוב עקיבא אריה בשכונת הצפון הישן בתל אביב, בסמוך לשיכון צמרת; הפרויקט ברחוב יואב 32 בשכונת חרוזים ברמת גן; והפרויקט ברחוב רמברנדט 10-8 בתל אביב.

רחוב עקיבא אריה שכונת הצפון הישן בתל אביב קרדיט אנדו סטודיורחוב עקיבא אריה שכונת הצפון הישן בתל אביב קרדיט אנדו סטודיו

לדברי צליח, אף שהאזורים שבהם הקבוצה פועלת הם חזקים מבחינה סוציו אקונומית, אנשיה נדרשים ברוב המקרים "להציף את הנושא הסביבתי" בעת המשא ומתן מול בעלי הדירות, מאחר שרובם לא באמת מתמצאים בנושא הסביבתי ולא ברור להם, למשל, למה צריך מעלית חסכונית בחשמל או מזגן עם דירוג אנרגטי גבוה.

"מעבר ליתרונות הברורים לדיירים, בנייה ירוקה משפיעה כמובן גם על סביבת הפרויקט, ומציגה חזון בר-קיימא לאזורי המגורים האורבניים של העתיד", מסכם צליח. "הדבר הזה מתיישב עם התפישה שמנחה את צליח רוטשילד, שמבקשת לראות את השכונה ואת העיר לא רק בשנים הספורות שלאחר הפרויקט, אלא עשורים רבים קדימה".

לפרטים נוספים


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתבנייה ירוקהצליח רוטשילד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...