רובי קפיטל: "בזמן האחרון אנחנו רואים הרבה יותר פניות מיזמים מובילים בשוק לקבלת מימון"

יעקב ניצן, מנכ"ל חברת המימון רובי קפיטל, ועומר אלפרן, שותף מנהל בחברה, התארחו בפרק 39 של פודקאסט "החזית העירונית" ודיברו עם עו"ד זיו כספי על עליית גופי המימון, שוק המשרדים ועוד

שיתוף הכתבה
יעקב ניצן, עו"ד זיו כספי ועומר אלפרןיעקב ניצן, עו"ד זיו כספי ועומר אלפרן

יום ראשון הגיע ואיתו פרק נוסף של פודקאסט "החזית העירונית". הפעם אנחנו מגישים לכם את פרק 39, שבו אירח  עו"ד זיו כספי  (שותף מייסד במשרד גינדי כספי ושות ') את יעקב ניצן, מנכ"ל שותף בחברת המימון רובי קפיטל ועומר אלפרן, שותף ומנהל פיתוח עסקי בחברה. השלושה דיברו על תחילת הדרך, על גדילת גופי המימון החוץ בנקאיים, על שוק השכירות, המשרדים ועוד.

האזינו:

האזינו בספוטיפיי

האזינו באפל

האזינו בגוגל 

לדברי אלפרן: "המייסדים של רובי - אילן, גרשון ואנדי - הם בעצם היזמים והכניסה שלהם לשוק המקומי שילבה ציונות ועסקים. רצו לעשות כאן נדל"ן. הביאו את הונם הפרטי. הרציונל לאורך החיים של רובי הוא שתמיד יש הון עצמי של הבעלים. הולכים עקב בצד אגודל בשיטתיות, אחר כך מגיעים משקיעים כשירים, אז המוסדיים ואז הבנקים".

השניים דיברו גם על תחילת הדרך:

"ב-2015 לא היו כמעט גופי מימון חוץ בנקאיים. אם אנחנו מסתכלים על עולם המימון החוץ בנקאי, זה היה בעיקר לקבוצות רכישה ולהשלמת הון. היו תקופות שבנקים לא רצו לממן קבוצות רכישה ושם נכנסו גופים חוץ בנקאיים. זה שהבנק לא ידע לעכל אותם, היה לנו לברכה".

ניצן מספר: "אני זוכר שבליווי הפיננסי הראשון בהראל, הרגולטור הכריח אותנו לעשות שת"פ עם הבנקים. בבניין אחד אתה נותן ערבות ובבניין אחר אתה נותן פוליסות. בבניין עם הפוליסות לא הבינו על מה אתה מדבר".

מו"מ עם 5 קבוצות ציבוריות

אלפרן הוסיף: "יש פה שינוי תודעתי. שינוי תודעתי מגיע עם הכלים שאתה בא איתם לתחרות. אם אתה ניגש מול בנק  ואם אתה נותן מעטפת שלא פחותה משל בנק, זה אירוע נדיר, והציבור מצביע ברגליים. אנחנו היום במו"מ עם חמש קבוצות ציבוריות. התחרות היא בריאה. בפרקטיקה חלק מהגיון בהיצע זה שיזם יכול לבחור את גוף המימון. עצם הגיוון הזה נותן ערך ליזם"

עוד דיברו על העלייה בשוק השכירות:

לדברי ניצן: " היום במדינה 70% מחזיקים בבעלות על דירה ו30% שוכרים. נצא מנקודת הנחה שכולם רוצים להחזיק בבעלות, אתה חייב לאפשר לשנות את היכולת הפיזית לקנות. המחירים עולים, יש ניצני מיתון, ריבית עולה, וישראל במצב טוב. חוסר הוודאות שבו אדם צריך להתחייב למשכנתא של 7,000 שקל זה אירוע בעייתי. הפתרון של השכירות אמור לתת מעטפת כנגד. מרכיב השכירות במדד התשומות עלה ב-5%,  אבל בודקים את זה בטלפונים.  אבל בפועל מדווחים על נתונים  של עלייה של 30% בשכירות".

כמו כן הדגישו למה הם מממנים בעיקר פרויקטים למגורים. אלפרן: "שוק המשרדים לאורך תקופת הקורונה ועד היום, הגרף נראה כמו של מישהו שמנסים להחיות אותו בפולסים חשמליים. גופי המימון אומרים אומרים לא ניתן שקל למשרדים.  אח"כ אומרים נממן רק את המשרדים. מישהו אומר מצאתי פתרון, בעירוב שימושים, נהפוך את שטחי המשרדים למגורים. ומה קורה היום? יוניקורנים נופלים".

לשאלה האם היזמים לא מודאגים שהם מתחרים בהם השיב אלפרן: "אנחנו מקפידים באופן עקבי לא להתחרות בלקוחות. אנחנו שותפים פיננסיים לעסקה. אנחנו לא מנהלים את העסקה. לא פעילים בה. נותנים ליזם ערך איפה שהוא צריך אותנו ויש לנו את מערך הקשרים והיכולת לעזור".

ניצן הוסיף: "בסופו של דבר היכולת של גוף כמונו להיות רלוונטי בעולמות המימון  העתיידים של ישראל זה רק אם הוא נוגע לשלל הרבדים הזקוקים לכסף, אקוויטי,  אפשרויות חילוץ הון מוקדם בהתחדשות עירונית - אנחנו נמצאים ב-40 עסקאות".

לשאלה אם מימנו יזם שפשט רגל השיבו: "ברמות של בועז יונה וחפציבה, לנדאו לא. לא באירועים כאלה. תמיד יש קשיים,  יש שיח, יש דיבור. אף עסקה לא הגיעה לדיפולט מלא אצלנו. אבל בסה"כ ברמת החובות הכול חזר הביתה ובצורה מסודרת".




 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עו"ד זיו כספירובי קפיטליעקב ניצןעומר אלפרן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...