הכפר יפתור את משבר הדיור? משרד השיכון מציע למועצות האזוריות הסכם גג

הפניה נעשתה למועצות אזוריות בעוטף עזה, בגליל, בגולן או ביו"ש. על המועמדות להיות בעלות פוטנציאל שיווק של לפחות 2,500 יח"ד בתוך ארבע שנים, ויכולת שיווק של לפחות 500 יח"ד בשנה

שיתוף הכתבה

משרד הבינוי והשיכון פרסם קול קורא למועצות אזוריות להגשת מועמדות לחתימת הסכם גג, במטרה לעודד את שיווקי הקרקעות למורים במרחב הכפרי. על פי תנאי הקול הקורא על המועצות המשתתפות להתחייב על בנייתן של לפחות 2,500 יחידות דיור ועל שיווק כלל הקרקעות המיועדות לבניה בתוך תקופה של עד ארבע שנים מיום החתימה על ההסכם. את הקול הקורא פרסם משרד הבינוי והשיכון עבור מועצות שבהן לא נגבה ערך קרקע, כלומר מועצות הממוקמות באזורי עימות בעוטף עזה ובגליל העליון, וכן בגולן וביהודה ושומרון.

בדומה להסכמי הגג שנחתמו עד כה מול הרשויות העירוניות, גם במקרה זה כנגד החתימה על הסכם הגג תזכה הרשות בקדם מימון לתקצוב עבודות פיתוח תשתיות ומבני ציבור, בתקציב של עשרות מיליוני שקלים. היקף התקצוב ייקבע ביחס ישר להיקף הבניה שעליה תתחייב הרשות, כאשר מהיקף של 5,000 יח"ד ומעלה תזכה הרשות לתגמול מוגדל עבור כל יחידת דיור שתשווק. את הקול הקורא פרסם משרד השיכון בהמשך להחלטה שאושרה לאחרונה במועצת רמ"י לפיה ניתן יהיה לקדם חתימה על הסכמי גג במגזר הכפרי.

אל הקול הקורא יוכלו לגשת מועצות אזוריות אשר בתחומן קיימות תב"עות בתוקף בהיקף של לפחות 2,500 יחידות דיור אשר ניתן להוציא מכוחן היתרי בניה או תכניות אשר צפויות להיות מאושרות על ידי מוסדות התכנון המוסמכים לכך בתוך לא יותר מ-18 חודשים ממועד חתימת הסכמי הגג. מועצה אזורית אשר חתמה על הסכם גג, תתחייב לשיווק בתחומה בקצב שלא יפחת מ-400 יחידות דיור בשנה הראשונה שלאחר החתימה על הסכם הגג ו-500 יחידות דיור החל מהשנה השניה ואילך, ובסך הכל 2,500 יחידות דיור במהלך תקופה שלא תעלה על 4 שנים. מועצות אשר מעוניינות להגיש מועמדות יכולות לעשות זאת עד ל-10.7.

לדברי שר הבינוי והשיכון זאב אלקין "הקול הקורא שהתפרסם השבוע הוא עוד כלי מבין מגוון הכלים שיצרנו בכדי לספק לכלל אזרחי ישראל שמעוניינים לגור בכל רחבי המדינה פתרון דיור. מעכשיו גם מועצות אזוריות בהן לא נגבה ערך קרקע יקבלו את הסיוע הנדרש בכדי להגדיל את ההתיישבות בהן. בשנה האחרונה שברנו שיא עם מעל 100 אלף שיווקים, קידום אדיר של הבנייה בהתחדשות עירונית ונתונים חסרי תקדים של התחלות והיתרי בנייה. פעולות אלה, יחד עם הקול הקורא הזה, משמעותן הישירה היא תהליכי בנייה שמקודמים במרכזי ערים, בשכונות חדשות, במגזר הכפרי ולמעשה, בכל מקום בארץ".

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "קידום הקול הקורא והבאתו למימוש בעת זו, מהווה מימוש לאחד מיעדי המשרד להגדלת היצע הדיור ברחבי המדינה. אנו מאמינים כי הזוגות הצעירים נמצאים בכל מקום וחשוב לייצר עבורם פתרונות דיור בצפון בדרום במזרח ובמערב הארץ.  תוך שמירה על אופיים הייחודי וחיוניותם של כל יישובי ארץ ישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יהודה ושומרוןמועצה אזוריתהסכמי גגיישובי קו עימותקיבוציםמושביםעוטף עזה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...