מקמפוס למרכז מסחרי? רבוע כחול רוכשת את מתחם בצלאל בירושלים תמורת 121.5 מלש"ח

כיום האקדמיה לאומנות בצלאל חוכרת בחכירת משנה את השטח מהאוניברסיטה העברית, המתפרס על כ-12.5 דונם וכולל שני מבנים. רבוע כחול בוחנת שימוש בנכס כנכס מניב

שיתוף הכתבה
מתחם בצלאל בהר הצופים. אחת החלופות התכנוניות. הדמיה: אלכס לובימובמתחם בצלאל בהר הצופים. אחת החלופות התכנוניות. הדמיה: אלכס לובימוב

רבוע כחול נדל"ן שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, רוכשת את מתחם בצלאל - כ-12.5 דונם בין האוניברסיטה העברית לבית החולים הדסה הר הצופים, תמורת 121.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ. המתחם כולל כיום שני מבנים בשטח כולל של כ-21 אלף מ"ר, שבהם תפעל עד סוף שנה"ל 2022-2023 האקדמיה לאומנות ולעיצוב בצלאל.

רשות מקרקעי ישראל החכירה בחכירה לדורות את המקרקעין לאוניברסיטה העברית אשר החכירה את המקרקעין בחכירת משנה לבצלאל, ובצלאל מכרה את זכויותיה ולרבוע הכחול. התמורה תשולם ממקורותיה העצמיים של הרבוע הכחול

בהתאם לתכניות בניין העיר, ייעוד המקרקעין השטח לבניינים ציבוריים, ועל פי ההסכמות בין בצלאל לאוניברסיטה, השימושים המותרים במתחם הם מוסדות ציבור (בתי ספר, גני ילדים, אקדמיה צבאית או משטרתית, מרכזי מחקר, מוסד הוראה, מוסד להשכלה גבוהה, לרבות מכללה, ולמעט מעונות ואוניברסיטה המתחרה בתחומים הנלמדים באוניברסיטה),בית אבות ובית חולים סיעודי.

בהתאם לתוכני הרחבת השימושים הציבוריים הורחבו השימושים במקרקעין גם למוסדות סיעודיים לקשישים, מעונות דיור מוגן לקשישים והשימושים הנלווים לשימושים אלו.

בכוונת הרבוע הכול לפעול לאישור תכנית בניין עיר בעירוב שימושים בהיקף של 60,000-80,000 מ"ר במתחם ובהמשך לבחון אפשרות למימוש הזכויות הקיימות  ואת אלו שעשויות להתקבל במקרה שיתקבלו. החברה בוחנת מספר חלופות לשימוש במתחם עם קבלת החזקה בו ובכלל זה שימוש כנכס מניב.

מיקי זיסמן המנהל את רבוע כחול נדל"ן, מסר עם סגירת העסקה כי "מתחם בצלאל בהר הצופים נמצא במיקום אייקוני בירושלים. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם קברניטי העיר, רשויות התכנון והאוניברסיטה העברית לתכנון מתחם עירוב שימושים בהיקף של 60,000-80,000 מ״ר שבמסגרתו נציע להציע לאלפי הסטודנטים, אנשי האקדמיה ותושבי ירושלים והסביבה מרכז חוויתי ותוסס שישלב מסחר, תרבות, מגורים, השכלה ותעסוקה ויעודד חדשנות ויצירתית, אל מול  הנוף עוצר הנשימה של ירושלים ממערב ומדבר יהודה ממזרח".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מוטי בן משהמיקי זיסמןרבוע כחול נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...