מחר יובאו לדיון התוכניות לרובע שדה דב החדש. מה צפוי לנו?

התוכניות כוללת מעל 11 אלף יח"ד, בהן מעל אלף לדיור בר השגה. עוד התוכנית כוללת   כ־500 אלף מ"ר עבור מבני ציבור. כמו כן ברחוב שיגיע מאבן גבירול עד הרצליה תעבור הרכבת הקלה

שיתוף הכתבה

מחר  (ד',  15.6) תובא לידי הדיון תוכנית המתאר של מתחם שדה דב. בתוכנית המתאר מצוינים עיקרי התוכנית:  ביצוע בשלבים אירועים קצובי זמן, פתרונות דיור וציר ירוק על מה שהיה מסלול שדה התעופה, חזית ים גדולה ופארק חופי מגוון. וכן "פיתוח ומימוש גבוה במגדלים, יחד עם מרחב ציבורי איכותי הכולל רחובות, כיכרות, שדרות וגנים".

מדובר בשתי תוכניות בשטח שבו פונה שדה התעופה, בצפון ובמרכז המתחם.  תוכנית נוספת במתחם אשכול כבר אושרה על ידי הוותמ"ל בפברואר בשנה שעברה ויצאה לשיווק. התוכניות הנותרות הן בצפון ובמרכז המתחם. הראשונה משתרעת על כ-570 דונם וגבולותיה הם ממזרח רחוב לוי אשכול, שכונת ל' ונופי ים; ממערב חוף הים; מדרום תחנת רדינג ושכונת אשכול; ומצפון רח' מארק שגאל.  התוכנית השנייה היא בגבולות רחוב פרופס, הטיילת  של תל ברוך, רח' בשביס זינגר ואבן גבירול בשטח 394 דונם.

המדיניות הקיימת לשתי התוכניות היא מימוש תכנית המתאר תא/4444 שאושרה בשנת 2020 .התכנית קבעה ברמה מתארית את כלל עקרונות התכנון ואת רשת הרחובות וייעודי הקרקע, וברמה מפורטת את תשתיות העל ואילו תכנית המתאר תא/5000 קבעה את כל השטח כאזור לתכנון בעתיד ופארק חופי. 

בסך הכול  בשתי התוכניות מוצעות 11,156 דירות, מהן 1,423 דיור בר השגה. מלבד דיור בר השגה  התוכנית כוללת כ־500 אלף מ"ר עבור מבני ציבור, כ־125 אלף מ"ר עבור מסחר, כ־330 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה, כ־125 אלף מ"ר למלונאות וכ־365 דונם שטחי פארק וגנים ציבוריים.

על פי התוכניות יהיה רחוב ראשי רחב שימשיך את אבן גבירול ויגיע עד הרצליה, ובו תעבור גם הרכבת הקלה. עוד על פי התוכניות בית ספר כלל ימי-עירוני  במרינה מצפונית לרדינג, וכן חזית הים: פארק חופי גדול.

מלבד זאת על פי התוכניות תהיה בנייה מעורבת של מגדלים: בצפון התוכנית מגדלים בני 40 קומות ובצירים הראשיים מגדלים בני 20 קומות. על  התוכניות חתומים משרדי האדריכלים ארי כהן ומנע. התוכניות יובואו מחר לאישור להפקדה בוועדה המקומית.  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דבהוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...