אושר פה אחד: שיעור ריבית פיגורים מקסימלית

לפי התקנות שאושרו, שיעור ריבית הפיגורים המרבי לא יעלה על ריבית הפיגורים שגובה הבנק בו מנהל הקבלן את החשבון שאליו היה אמור הקונה להפקיד את הכסף • מנכ"ל משרד השיכון: "לא יכול להיות שהקבלן יחייב את הרוכש בריבית גבוהה יותר ממה שהוא משלם"

שיתוף הכתבה
אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון (דן סבאח)אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון (דן סבאח)

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום את תקנות מכר דירות, שהגיש משרד הבינוי והשיכון , הקובעות שיעור מרבי של ריבית פיגורים. לפי התקנות שאושרו, שיעור ריבית הפיגורים המרבי לא יעלה על ריבית הפיגורים שגובה הבנק בו מנהל הקבלן את החשבון אליו היה אמור הקונה להפקיד את הכסף.

התקנות נועדו ליישם תיקון לחוק המכר אותו אישרה הוועדה כבר לפני שמונה שנים, שלפיו שר הבינוי והשיכון, בהתייעצות עם שר האוצר, יקבע בתקנות את השיעור המרבי של ריבית הפיגורים שאותה צריך לשלם רוכש דירה לקבלן במקרה של איחור במועד התשלום שנקבע בחוזה, זאת לאחר שהתברר שבמקרים רבים נקבע בחוזה שיעור ריבית פיגורים גבוה ואף בלתי סביר. כעת, כאמור, אישרה הוועדה את בקשת משרד הבינוי והשיכון לקבוע בתקנות כי שיעור ריבית הפיגורים המרבי לא יעלה על ריבית הפיגורים שגובה הבנק בו מנהל הקבלן את חשבונו.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , אביעד פרידמן, הסביר כי כיום כשמישהו רוכש דירה מקבלן ולא מצליח לשלם בזמן הקבלנים גובים ממנו ריבית נשך, שיכולה להגיע ל-50 ואפילו 60 אחוז ויותר. "אמנם גם לקבלן יש הוצאות וגם הוא לקח הלוואה מהבנק כדי להשקיע בפרויקט, אבל לא יכול להיות שהקבלן יחייב את הרוכש בריבית גבוהה יותר ממה שהוא משלם. איחור בדירה הוא לא בסיס לעושק, ולכן החלטנו להגביל את ריבית הפיגורים שניתן יהיה לדרוש מהרוכשים לריבית הפיגורים הבנקאית", אמר פרידמן.

במהלך הדיון הסביר ממונה חוק המכר במשרד השיכון, עמית גרידי, כי במקרים בהם אין ליווי בנקאי לקבלים, שהם רק 10% מהמקרים, אז ריבית הפיגורים תהיה הריבית הקבועה בחוק פסיקת ריבית והצמדה ואליה תתווסף הצמדה למדד. לדבריו, כיום עומדת הריבית הזו על 7.5%.

התקנה אושרה פה אחד, בקולותיהם של היו"ר ביטון וח"כ אורי מקלב, היא תיכנס לתוקף בעוד כחודש ותחול רק על חוזים חדשים שייחתמו מאותו מועד ואילך. היו"ר ביטון בירך על היוזמה של שר השיכון, מנכ"ל משרדו וצוותם ואמר כי יש עוד דרך ארוכה שצריך לעבור כדי להוזיל ולייצר דיור בר השגה. הוא סיכם כי המעשים הקטנים האלה מצטרפים למעשים גדולים, וקרא למשרד להביא תיקונים נוספים שיאפשרו לשמור על רוכשי הדירות בישראל.​


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןועדת הכלכלהמיכאל ביטוןאביעד פרדימן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...