רני צים מרחיבה את פעילותה ביישובים הערביים: זכתה במכרז 'מחיר מטרה' ראשון בכפר קאסם, בהיקף של כ־47 מיליון שקל

ביולי 2021 החברה הודיעה על הקמת חברה ייעודית שתקים מאות יח"ד בחברה הערבית • בשנה החולפת, החברה זכתה במכרז רמ"י להקמת 36 יח"ד ביישוב הערבי פורדיס

שיתוף הכתבה
רני צים, יו"ר קבוצת רני צים מרכזי קניות (מאיר אדרי)רני צים, יו"ר קבוצת רני צים מרכזי קניות (מאיר אדרי)

רני צים , באמצעות רני צים בנייה רוויה בחברה הערבית, ממשיכה להעמיק את פעילותה בתחום המגורים ביישובי המגזר הערבי בישראל. החברה התמודדה על שני מתחמים במכרז מחיר מטרה בעיר כפר קאסם בהיקף של 232 יח"ד, וזכתה במתחם הגדול על 154 יח"ד ותשלם לרמ"י כ־47 מיליון שקל הכוללים כ־33 מיליון שקל לקרקע וכ־14 מיליון שקל להוצאות הפיתוח.

כזכור, חברת רני צים מרכזי קניות בראשות איש הנדל"ן רני צים, הודיעה בחודש יולי 2021 כי בכוונתה להקים מאות יחידות דיור בחברה הערבית בשנתיים הקרובות, תוך ניצול הידע שהצטבר בחברה בכל הקשור לפרויקטים בחברה הערבית במסגרת הפעילות של החברה בשנים האחרונות במסגרת הנדל"ן המניב ביישובים של המגזר הערבי בישראל. ההודעה באה לאור הזכייה של החברה באותו החודש במכרז להקמת 36 יחידות דיור ביישוב הערבי פורדיס, דרומית לחיפה, תמורת כ-10.3 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח.

לצורך קידום הפעילות במגזר הערבי, רני צים ציינה בהודעתה בחודש יולי 2021, כי בכוונתה להקים את חברת רני צים בנייה רוויה בחברה הערבית, החברה שזכתה במכרז הנוכחי בכפר קאסם. לפי הודעת החברה, החברה תוחזק ב-86% על ידי חברה בת של רני צים מרכזי קניות. 10% נוספים יוחזקו על ידי איתי שליין, יזם בעל ניסיון עשיר בתחום הנדל"ן ובעל הבנה עמוקה בתחום המגורים בחברה הערבית, שיכהן כמנכ"ל החברה המשותפת. החלק הנותר, 4%, יוחזק על ידי איימן סייף, לשעבר מנהל הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית ופרויקטור הקורונה בחברה הערבית, שיכהן כיו"ר דירקטוריון החברה המשותפת.

נציין, כי במסגרת המכרז הנוכחי לא נרשמה התעניינות רבה בקרב היזמים. למתחם הגדול בהיקף 154 יח"ד שבו זכתה חברת רני צים הוגשו רק שלוש הצעות, ולמתחם השני בהיקף של 78 יח"ד הוגשה רק הצעה אחת של חברת רני צים עצמה. בעקבות העובדה שתנאי המכרז מונעים מחברה אחת לזכות בשני מתחמים, במתחם השני לא נרשמו זוכים במכרז. עניין שיש לתת עליו את הדעת, בפרט לאור העובדה שמדובר במכרז "מחיר מטרה", הראשון ששווק בכפר קאסם שממוקם במרכז הארץ.

המכרז הנוכחי של רמ"י, פורסם תחילה בחודש דצמבר 2020 במסגרת מכרזי "דיור מופחת", אך לאחר כמה דחיות מועדים, בחודש נובמבר 2021 המכרז בוטל והוסב למכרז מחיר מטרה. עם פרסום המכרז המעודכן נקבע כי מועד קיום המכרז יתקיים במהלך חודש פברואר 2022, אך לאחר שלוש דחיות במועד קיום המכרז, המכרז שווק אתמול (יום ג') באופן סופי.

רני צים תשלם כ־33 מיליון שקל עבור המתחם הראשון שכולל כ־7,900 מ"ר, מחיר המגלם כ־4,183 שקל למ"ר. מחיר השומה של הקרקע עומד על כ־55.35 מיליון שקל, מחיר המגלם כ־7,017 שקל למ"ר. מחיר המינימום של המכרז מגלם מחיר של כ־932 שקל למ"ר. כאמור, החברה תשלם כ־14 מיליון שקל הוצאות פיתוח ובסך הכול תשלם לרמ"י כ־47 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איימן סייףמחיר מטרהרני ציםאיתי שלייןרמ"יכפר קאסםפרויקטור הקורונה בחברה הערבית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...