אושרה להפקדה תוכנית פינוי בינוי ראשונה של הוותמ"ל באשדוד: התוכנית כוללת הקמת 1,400 יחידות דיור חדשות

כיום קיימים במתחם 7 מבני מגורים במצב ירוד -  מתחם הדיור הציבורי 'פלדות' ועוד 6 מבנים בני 4 קומות, סה"כ 308 יחידות דיור. כל אלו יפונו לטובת הפרויקט החדש

שיתוף הכתבה
אשדוד (שאטרסטוק)אשדוד (שאטרסטוק)

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל),בראשות שלומי הייזלר, אישרה להפקדה את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם "הרותם פלדות", שבעיר אשדוד. התוכנית הינה תוכנית פינוי-בינוי הראשונה של הותמ"ל בעיר. למרכז הנדל"ן נמסר ש-80% מהדיירים כבר חתמו, כך שהתוכנית יכולה לצאת לפועל.

התוכנית, שלוותה על ידי המנהלת להתחדשות עירונית של עיריית אשדוד, היא על שטח כולל של 155 דונם, והיא ממוקמת ברובע ח' באשדוד, בין הרחובות ה'רותם', ה'נורית', ושדרות 'הפרחים'.

הפרויקט הוכרז בקבינט הדיור כתוכנית ותמ"לית כבר ביוני 2019, את הדיון בהחלטה הוביל שר האוצר ויו"ר קבינט הדיור דאז משה כחלון. באותה החלטה, קבינט הדיור הכריז על עוד שבעה מתחמים להתחדשות עירונית ברחבי הארץ בהיקף של 9,300 יח"ד סך הכול כתוכניות ותמ"ליות. למרות מועד ההכרזה בשנת 2019, התוכנית התקבלה בפועל בוותמ"ל רק ב-13 לאפריל 2022. 

התוכנית כוללת הקמת 1,400 יחידות דיור שייבנו ב-11 מבנים. בנייה מגוונת של עד 10 קומות, ו-6 מגדלים בני 30-14 קומות. מכלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-430 יוקצו עבור דירות קטנות, בנוסף לדירות בינוניות וגדולות, בהתאם למדיניות עיריית אשדוד.

התכנית הינה הראשונה מבין מספר תוכניות להתחדשות עירונית באשדוד המקודמות במסגרת הותמ"ל. התוכנית צפויה להביא לייעול השימוש בקרקע, להגדיל ולהנגיש מגוון של שירותים ציבוריים ברובע

כיום קיימים במתחם 7 מבני מגורים במצב ירוד -  מתחם הדיור הציבורי 'פלדות' ועוד 6 מבנים בני 4 קומות, סה"כ 308 יחידות דיור. כל אלו יפונו לטובת הפרויקט החדש.  

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-27,000 מ"ר עבור מבני ציבור, שכ-6,000 מ"ר מתוכם ישתלבו בבנייני המגורים. כמו כן, כ-9,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה גם כן ישתלבו בחזית מסחרית בבנייני המגורים.

בהיבט הסביבתי, התוכנית כוללת 40 דונם עבור שטחים פתוחים שיפוזרו ברחבי המתחם.

בהיבט התחבורתי, מתוכנן ציר BRT (מערכת אוטובוסים מהירה) שיחצה את הרובע, ויאפשר שירות תחבורה ציבורית מהיר בתוך ומחוץ למתחם.

בוותמ"ל סבורים שהתכנית צפויה למנף את פיתוח רובע ח' באשדוד, הן באמצעות הבינוי האיכותי הכולל חזית מסחרית ושטחי תעסוקה החסרים ברובע זה, והן באמצעות ייעול השימוש בקרקע של מבני הציבור שמאפשרת התכנית. 

לדברי יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, שלומי הייזלר: "מדובר בתכנית פינוי בינוי בעלת חשיבות גדולה לעיר אשדוד, התכנית הינה הראשונה מבין מספר תוכניות להתחדשות עירונית באשדוד המקודמות במסגרת הותמ"ל, המתחם נמצא במיקום סמוך לפעילות תחבורה ציבורית (BRT) והתוכנית צפויה להביא לייעול השימוש בקרקע, להגדיל ולהנגיש מגוון של שירותים ציבוריים ברובע, ומהווה בשורה של ממש לתושבי המתגוררים במתחם ולתושבי העיר".

לדברי מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "תכנית הפינוי בינוי  בעיר אשדוד אשר אושרה היום, מסמנת את תחילתה של תנופת ההתחדשות העירונית בעיר. בנוסף, תביא התכנית ברכה לדיירי הדיור הציבורי הגרים במקום. שיתוף הפעולה עם העיריה, גופי התכנון וההובלה המקצועית והמסורה של עובדי המינהלת להתחדשות עירונית תרמו להשלמה של תכנית זו. ראוי לציין כי בין השותפים שקידמו והביאו למימוש תכנית זו בלט חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון, אשר הלך לעולמו אתמול בטרם עת. יהי זכרו ברוך."

התכנית נערכה על ידי אדריכלים גיל מינסטר ווולטר שיינקמן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתותמ"לאשדודשלומי הייזלרפינוי בינוי רותם פלדותגיל מיינסטרוולטר שינקמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...