היעד החם של הקבלנים; 69 הצעות למכרז מסחר על מגרש בודד באופקים

המגרש ממוקם בשכונת רמת שקד בעיר • ההצעה הזוכה מגלמת מחיר של כ־3,824 שקל למ"ר • ההצעה מגלמת מחיר הגבוה פי שלושה ממחיר השומה • רק השבוע רמ"י שיווקה ארבעה מתחמים חדשים באזור התעשייה שקד, לאותו מכרז הוגשו כ־200 הצעות

שיתוף הכתבה

לאחר שרשות מקרקעי ישראל שיווקה בהצלחה בשבוע האחרון ארבעה מתחמים חדשים באוזר התעשייה שקד באופקים, רמ"י שיווקה מכרז מסחר חדש בשכונת שקד עצמה. במכרז התמודדו לא פחות מ-69 חברות על מגרש אחד בשטח של 1,224 מ"ר. הזוכה היא חברת א.ש.ג.ר עידית, שתשלם לרמ"י כ־5.58 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח.

הזוכה תשלם עבור הקרקע בלבד 4.94 מיליון שקל, סכום המגלם כ־3,824 שקל עבור מ"ר, למעלה מפי שלושה ממחיר השומה – השומה גילמה מחיר של כ־1,206 שקל למ"ר. מקרב כלל 69 ההצעות שהוגשו נרשמו חמש הצעות פסולות, גם ההצעה הגבוהה ביותר שגילמה מחיר של 4,035 שקל למ"ר נרשמה כהצעה פסולה.

הביקוש הגבוה מצד היזמים גם למתחמים יחסית קטנים של שטחי מסחר הפכה לתופעה שצוברת תאוצה בשנים האחרונות. באוזר התעשייה שקד, רשות מקרקעי ישראל שיווקה בשנים החאורנות למעלה מ־100 מגרשים שונים, להם הוגשו מאות הצעות מצד יזמים תושבי המקום ויזמים שונים מרחבי הארץ. חשוב לזכור שאופקים נמצאת על ציר מרכזי בדרום הארץ, בין אשקלון לבאר שבע, סמוך לנתיבות וליישובי עוטף עזה, כמו גם לרצועת עזה עצמה. מה שעשוי להסביר את הביקוש הגובר לשטחי תעשייה ומסחר בעיר אופקים.

שכונת רמת שקד עצמה היא שכונת מגורים חדשה וגדולה בעיר, השכונה תוחמת את העיר מדרום וממערב ובעלת סגנונות בנייה מגוונים, בשכונה יוקמו בסך הכול כ־1,800 יחידות לדיור.  

בחודש ינואר האחרון ראש העיר אופקים איציק דנינו אמר למרכז הנדל"ן כי בכוונתו לדאוג לרווחתם של הסוחרים בעיר מול משרדי הממשלה השונים: "אנחנו שמחים על הביקוש למגרשים לתעשייה ומסחר בעיר אופקים", אמר ראש העיר והוסיף: "ישנה התעניינות רבה בתחומים אלה בעיר. עיריית אופקים תספק מענה מקצועי ליזמים, ותהווה שגריר עבורם במשרדי הממשלה ובגופים אחרים כדי לסייע בקידומם ובקידום העסקים שלהם. אנו שמחים שתעשיינים ויזמים מגיעים אלינו".    


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איציק דנינואופקיםאזור התעשייה שקדשכונת רמת שקד אופקים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...