קרן השקעות אמריקנית רכשה 49% מחברת ההתחדשות העירונית יעז בעסקה המוערכת במאות מיליוני שקלים

הקרן היא קרן ההשקעות האמריקאית קומיוניטי פאנד (Community Fund) בניהולו של ג'רמי בלנק. כך קבוצת יעז תחזיק ב-51% מהחברה ותשמור על השליטה. תומר רייפמן ימשיך לשמש כמנכ"ל יעז

שיתוף הכתבה
תומר רייפמן, מנכ"ל יעז (קרן מזור)תומר רייפמן, מנכ"ל יעז (קרן מזור)

קרן ההשקעות האמריקאית קומיוניטי פאנד (Community Fund) בניהולו של ג'רמי בלנק,  הודיעה היום על רכישת 49%  ממניות  חברת ההתחדשות העירונית יעז, כך קבוצת יעז תחזיק ב-51% מהחברה, כלומר השליטה והניהול בחברה נותרים ללא שינוי. תומר רייפמן ימשיך לשמש כמנכ"ל יעז. ההשקעה בוצעה ללא הלוואה, והיא צפויה להגדיל את היקף הפעילות והפרויקטים אשר יבוצעו על ידי יעז בשנים הקרובות בתל אביב ומחוצה לה. הצדדים לא מסרו את הסכומים, אף בענף מעריכים את העסקה במאות מיליוני שקלים. עוד מוסרים ביעז כי העסקה נחתמה לאחרונה, ולפי ההערכות, שווי חברת ההתחדשות העירונית של יעז הוא כ-250 מיליון שקל.

לדברי יעז, ההשקעה של קרן קומיוניטי ביעז היא ההשקעה המשמעותית ביותר של הקרן בתחום הנדל"ן הישראלי. קרן קומיוניטי משקיעה במניות ובאגרות חוב של חברות פרטיות מתחום הנדל"ן, הטכנולוגיה, הטלקום והתקשורת בארה"ב ובישראל. בקרן קומיוניטי מושקעים גופי השקעות מובילים מישראל ומהעולם, כגון בנק לאומי, חברת הביטוח הפניקס, בית ההשקעות IBI, מור השקעות ועוד.

לדברי החברה, העיסקה יצאה לפועל לאחר תקופה ממושכת שבה יעז קיבלה הצעות השקעה רבות מטעם חברות בולטות בענף הנדל"ן וגופי השקעות גדולים בישראל שביקשו להעמיק ולהרחיב את פעילותם בתחום ההתחדשות העירונית בתל אביב.

לדברי תומר רייפמן, מנכ"ל יעז התחדשות עירונית , "ההשקעה של קרן בינלאומית וגופים מוסדיים מובילים בחברה מהווה הבעת אמון מובהקת ביכולותיה של יעז ובניסיונה בתחום ההתחדשות העירונית בת"א. באמצעות השותפות תהיה בחברה מעורבות פיננסית של גופים מוסדיים ישראלים מובילים, שתאפשר לנו להגדיל משמעותית את מסת הפרויקטים שלנו בת"א וגם מחוצה לה. החברה ממשיכה לשמור על התנהלות שמרנית ולא ממונפת כפי שהיה בעבר. ההשקעה תסייע להמשיך להוביל את תחום ההתחדשות העירונית בת"א וכן את ההתפתחות לערים נוספות, אשר בהן כבר החלה יעז לפעול".

קבוצת יעז היא מהקבוצות הוותיקות במשק עם ניסיון של למעלה מ-50 שנה ביזום וביצוע פרויקטים משמעותיים בתחומים של תשתיות, בניה ציבורית, עבודות ביטחוניות, בניה למגורים, שימור מבנים  ועוד. חברת ההתחדשות העירונית הוקמה לפני כעשור ופעילה בעיקר בעיר תל אביב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תומר רייפמןיעז התחדשות עירוניתיעז יזמות ובנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...