נגד הזרם: היטל השבחה מלא על פינוי בינוי בכל שכונות רמת גן

באופוזיציה מחו שלא נעשתה עבודה ממוקדת והתייחסו לכל העיר כאל מקשה אחת, "דין רמת עמידר הוא לא כמו דין שכונת חרוזים". עם זאת לפי חוות דעתו של שמאי העירייה, בכל אזורי העיר יש כדאיות כלכלית המצדיקה את היטלי ההשבחה

שיתוף הכתבה
ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן" (עיריית רמת גן)ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן" (עיריית רמת גן)

מהחלטה של עיריית רמת גן מ-27 במרץ עולה כי בכל העיר יעמוד היטל השבחה במיזמי פינוי-בינוי על 50%, היטל ההשבחה המלא. זאת לעומת פטורים שניתנו למשל בעיריית קריית אונו או בבאר שבע ובדומה להיטל ההשבחה המלא שהוחלט עליו בנתניה.

זאת לפי חוק ההסדרים הקובע כי כל רשות מקומית יכולה להטיל היטל השבחה במיזמי פינוי בינוי בפטור מלא, 25% או 50%. ובמקרה שעירייה שלא תגיע להחלטה עד מאי השנה, יעמוד היטל ההשבחה על 25% אוטומטית.

ברמת גן אומנם חילקו את העיר לתשעה אזורים, למשל אזור קריית קריניצי-רמת אפעל-כפר אז"ר הוא אזור אחד, ואזור חשמונאים-יהלום הוא אזור אחר. אך החלוקה הזו חסרת משמעות אם בכל האזורים היטל ההשבחה הוא ההיטל המקסימלי, 50%. עם זאת, אנשי המקצוע טענו שכל אזור נבחן לפי הכדאיות הכלכלית, ובכולם יש כדאיות כלכלית ליזם. כדאיות כלכלית מיוחדת מצאו בשכונת רמת עמידר.

באופוזיציה מחו שלא נעשתה עבודה ממוקדת והתייחסו לכל העיר כאל מקשה אחת. "דין עמידר הוא לא כמו דין שכונת חרוזים", אמר חבר המועצה עו"ד אביהוא  בן משה. גם עו"ד חיה מנע  התנגדה למהלך ונתנה את הדוגמה של קריית אונו השכנה, שהטילה פטור מלא על מיזמי פינוי בינוי ולטענתה כך גם בחרה לעשות לפי החוק ושמרה על הכנסות העיר ועל צפיפות לא גבוהה.

בעיריית רמת גן, לעומת זאת, טען נציג העירייה סגן ראש העיר דוד מנחם כי ממילא מדובר במצב הקיים שבו משלמים 50% היטל השבחה ובכל זאת מדובר בעירייה שיש בה לא מעט בנייה של היזמים. עוד טענו בעירייה שליזמים ברמת גן אין בעיה לשלם את היטל ההשבחה המקסימילי והאינטרס שלהם הוא יותר יחידות דיור.

השמאי שערך את התוכנית ציין כי לאחר בחינת המכפילים יש כדאיות כלכלית בכל מצב ובכל מתחם. שיעורי ההיטל בתוכנית פינוי ובינוי יחולו לגבי כל תוכנית פינוי ובינוי שהוגשה למוסד תכנון החל מיום הקביעה (יום אישור ההחלטה) ועד 1 במאי 2027.

עוד ציינו בעיריית רמת גן, שהייתה בעבר בירת תמ"א 38 , שבמקרי התמ"א לא קיבלו תשתיות תמורת ההיתרים ואף לא היטלי השבחה , ולכן חסרות תשתיות לעיר. עוד ציינו בעירייה כי היטלי השבחה הם ההכנסה המהותית לבניית תשתיות למתחמים. ההצבעה עברה ברוב קולות, תשעה תומכים, שני מתנגדים ונמנע אחד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:היטל השבחהכרמל שאמה הכהןחוק ההסדריםרמת גן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...