שוק דירות היוקרה במנהטן רשם את השנה הגרועה מזה יותר מעשור

מכירות הבתים במנהטן נפלו ב-14% ב-2018 - הירידה החדה ביותר מאז 2009 • ברבעון הרביעי המחיר הממוצע של דירה בניו יורק נפל מתחת למיליון דולר 

שיתוף הכתבה
מנהטןמנהטן

שנת 2018 היתה שנה עגומה לשוק הנדל"ן במנהטן, ניו יורק, הגרועה ביותר מזה יותר מעשור, והשנה הנוכחית אינה צפויה להשתנות יותר מדי. לפי דיווח של חברת שיווק הנדל"ן במנהטן Douglas Elliman, וחברת הייעוץ לנדל"ן ושמאות המקרקעין Miller Samuel, מכירות הבתים במנהטן נפלו ב-14% ב-2018 - הירידה החדה ביותר מאז 2009 אחרי נפילת שוק הדיור והמשבר הכלכלי הגדול של 2008.

עוד לפי הדיווח, ברבעון הרביעי של השנה המחיר הממוצע של דירה בניו יורק נפל מתחת למיליון דולר בפעם הראשונה מזה שלוש שנים, ונרשמה גם ירידה רבעונית חמישית ברציפות מבחינת מכירות הבתים.

לדברי ג'ונתן מילר, מנכ"ל מילר סמואל, "מה שראינו ב-2018 הייתה 'שמיכה רטובה' גדולה שנזרקה על השוק (ביטוי למשהו שמקלקל מצב רוח טוב)". מילר טען ש-2019 אינה צפויה להשתנות למרות שהירידות אינן צפויות להיות חדות כמו ב-2018. "שוק הנדל"ן נפגע ב-2018 מהצטרפות של מספר גורמים כלכליים יחדיו: עודף היצע של דירות יוקרה שפגע בפלח שוק היוקרה, ובמקביל ירידה בביקושים מצד משקיעים זרים בגלל רגולציה חדשה שמכוונת נגד הלבנות כספים והיחלשות בכלכלות מעבר לים", לדבריו.

בנוסף, חוקי מס חדשים אמנם הגבילו את המיסים שמשלמים על נדל"ן במדינות מסוימות בארה"ב וברמה ארצית, אבל גם פגעו בביקושים בערים שבהן שיעורי מס גבוהים כמו ניו יורק. לדברי שתי החברות, גם התנודתיות בשוקי המניות בסוף 2018 שטילטלה את השווקים הפיננסיים, תפויה לתת אותותיה על רוכשי ומשקיעי הנדל"ן ולהשאיר אותם על הגדר לפחות בחודשים הראשונים של 2019. 

"המחירים והמכירות צפויים להיות חלשים גם ב-2019 אבל לא יהיה חמור כמו שהיה ב-2018", לדברי מילר. "אנו הולכים לראות חולשה מתמשכת, אבל היא תהיה מתונה יותר. הרע מכל מאחורינו". מילר אמר שבזמן ששוק הדירות הקטנות במנהטן - דירות סטודיו ודירות חדר אחד - היה חלש בשנה שעברה, הוא ככל הנראה יחזיק טוב יותר מאשר שוק היוקרה שבו דירות עולות בין 7 מיליון דולר ל-10 מיליון או יותר. כרגע הצטבר היצע של דירות יוקרה שלא נמכרו 16 חודשים שמדורגות בעשירון העליון של השוק מבחינת מחירן - אני לא חושב שזה ישתנה כל כך", הוא אמר. "יחד עם זאת, אל תצפו לשום מציאות בקרוב. המחיר הממוצע של דירה במנהטן עדיין נמצא קצת מתחת ל-2 מיליון דולר, מחיר ממוצע של 1,684 דולר לרגל מרובע".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחירי הדירותנדל"ן בחו"לג'ונתן מילרמילר סמואל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...