הקרקע שתניב לישראל קנדה כמעט חצי מיליארד שקל

החברה, בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, תמכור לאפי קפיטל 2,610 מ"ר ברחבות הרכבת והגר"א בתל אביב

שיתוף הכתבה
ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי ישראל-קנדה (אריק סולטן)ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי ישראל-קנדה (אריק סולטן)

ישראל קנדה, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, דיווחה אתמול לרשות ני"ע  כי שלוש חברות בנות שלה יצרו קשר עם אפי קפיטל , בשליטת אפי שקדי, ושותפה, למכירת זכויות הבעלות ברחובות הרכבת והגר"א בתל אביב בשטח של  2,610 מ"ר.    

עוד כולל החוזה הסכם בין אחד מהמוכרים לבין כל בעלי הזכויות בחלקה אחת להקמת137 יחידות דיור;  הסכמים בין אחד מהמוכרים לבין כל בעלי הזכויות בחלקה מסוימת להשכרה ולהקמת שטחי משרדים בהיקף שלא יפחת מ-1166 מ"ר ; וכן שני הסכמים ביחס לזכויות צד שלישי אחר בחלק מהמקרקעין: האחד- להקמת מבנה ציבור בשטח כ-1500 מ" והשני - התחייבות להקצות כ-10% מיחידות המגורים שיוקמו לצורך דיור בר השגה.

על הקרקע, כפי שהיא, תקבל  ישראל קנדה מאפי קפיטל 486 מיליון שקל בתוספת מע"מ על פי המועדים הבאים: סך של כ-48 מיליון שקל ישולם במועד החתימה כנגד רישום הערת אזהרה על המקרקעין לטובת אפי קפיטל , סך של כ-24 מיליון שקל ישולם עד ליום 30 באפריל 2022 כנגד רישום שעבודים לטובת הרוכשת על זכויות המוכרים וההסכמים המומחים ויתרת התמורה, בסך של כ-413 מיליון שקל, תשולם עד ליום 28 ביוני 2022, המועד האחרון.

לאפי קפיטל יש זכות לדחות את מועד התשלום האחרון ליום 22.7.28 בכפוף להקדמת תשלום של כ-48 מיליון שקל. ישראל קנדה רכשה את הקרקע לפני פחות משלוש שנים במחיר נמוך מיותר מחצי ממחיר המכירה - 219 מיליון שקל

בישראל קנדה מעריכים שייווצר לחברה רווח מהותי מהעסקה. עוד החברה צופה תזרים פנוי מהותי, לפני מס, של כ-300 מיליון שקל. הרווח הוא הערכה ראשונית של החברה שטרם בוקר על ידי רואה החשבון המבקר של החברה ואין ודאות שלא יחול שינוי באמור לעיל, לרבות שינוי מהותי.

אפי שקדי, יו"ר ומנכ"ל אפי קפיטל נדל"ן, מסר כי: "כניסה לעסקה משמעותית בלב אזורי הביקוש, בתל אביב, הייתה מטרה ששמנו לעצמנו לשנה הנוכחית. רכישת הקרקע מישראל קנדה כעת היא מהלך ויעד אסטרטגי של החברה לשנים הקרובות בהרחבת פעילותנו הנדל"נית באזורים אלו. אני רואה חשיבות רבה בקידום פרויקטים המשלבים עירוב שימושים מורחב בסמיכות למערכות הסעה המונית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ברק רוזןאפי קפיטלאפי שקדיישראל קנדהאסי טוכמאיי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...