משכונה שקטה בדרום העיר לשכונה מתחדשת ונחשקת: קריית שלום בתל אביב

השכונה הוקמה בשנת 1950 והייתה מהשכונות האחרונות שהחלה את תהליך ההתחדשות שלה • היום תמצאו פרויקטי תמ"א 38 רבים על כל ציר בן צבי, ואפילו כמה פרויקטי פינוי בינוי מרכזיים • סיור בשכונת קריית שלום התל אביבית

שיתוף הכתבה

קריית שלום הייתה במשך שנים שכונה שקטה למדי בדרום תל אביב עם כל מאפיינים המתאימים לשכונה שכזו. גם כאשר השכונות האחרות בדרום תל אביב התחילו להפוך למבוקשות ותוססות, לקריית שלום לקח זמן יותר להגיע לסטטוס דומה. היום, אין ספק שמדובר בשכונה מבוקשת וצומחת שכדאי להכיר. מרכז הנדל"ן עושה לכם היכרות. 

שכונת קריית שלום הוקמה ב-1950, השכונה תחומה מצפון על ידי קיבוץ גלויות, מדרום על ידי בן צבי, ממזרח על ידי איילון דרום וממערב על ידי לבון. בשכונה גרים כ־8,800 תושבים, שטחה הכולל כ־1208 דונם כאשר שטח יח"ד עומד על 259 אלף מ"ר. מספר יחידות הדיור בשכונה עומד על 3,110 וגודל ממוצע של יח"ד הינו 83.2 מ"ר. 

בינוי, נדל"ן ומגמות התחדשות

שכונת קריית שלום מאופיינת בבנייה נמוכה (טיפולוגיה של רביעיות) בלב השכונה ומהווה את רוב הבניה, וטיפולוגיה חשובה ואיכותית במרחב דרום העיר המתחדשת מעצמה ע"י הרחבות. מדובר בשכונה הטרוגנית, הן מבחינת האוכלוסייה והן מבחינת הבינוי המוצע, השומר על לב שכונה ותיק וגדול, נמוך יחסית, עם דפנות המתחדשות בתכניות מגוונות וביצירת מלאי תכנון חדש במערב השכונה. כל זאת במטרה לשמור על האוכלוסיות המתגוררות בשכונה בשונות כלכלית וחברתית. תהליכי ההתחדשות העירונית מרוכזים בדפנות השכונה, בעיקר לאורך רחוב בן צבי, אם בתמ"א 38 על גווניה, או בפינוי-בינוי.

ההתחדשות בשכונה לא פסחה על מגמות מחירי הדיור, בעשור שבין 2011 ל־2021 מחיר דירת 3 חדרים בשכונה עלה ממיליון שקלים ל־1.9 מיליון שקלים. מחיר דירת 4 חדרים עלה מ־1.43 מיליון שקלים ל־2.31 מיליון שקלים. 

יעל סער, סמנכ"ל אנגלו סכסון בתל אביב: "כיום ישנם מספר פרויקטים של התחדשות עירונית במרכז השכונה, פרויקטים נקודתיים של תמ"א 38 . במערב השכונה יוקמו עוד מאות יחידות דיור, בסמיכות לפארק החורשות. שיווק קרקעות שהיה ביוני 2021 נסגר ב־1.8 מיליון שקלים קרקע ליחידת דיור, מחיר שנחשב גבוה מאוד לאזור". 

האם לאור השינויים השכונה מושכת אליה גם זוגות צעירים?

"כל הזמן ישנו מעבר של זוגות צעירים שמחפשים איכות חיים לתוך השכונה. השכונה נמצאת ממש על הירידה לאיילון, מספר דקות משדרות רוטשילד, מיפו ומהים. לשם השוואה המרחק מקרית שלום לשדרות רוטשילד קצר ביותר ממחצית מהמרחק מרמת אביב. זוהי שכונה עם ריאות ירוקות, בתי ספר, קאנטרי עם מתחם ספורט שהושק לפני חודש, וכן מגרש כדורגל חדש".

פרויקטים והתחדשות עירונית בשכונה

בימים אלו מקודמות שתי תוכניות בעזרת חברת עזרה וביצרון: תוכנית בורמה 20-38, תוכנית פינוי בינוי שבמסגרתה יפונו 80 יח"ד משני מבני שיכון וייבנו של כ-198 יח"ד חדשות. (נמצאת לקראת הפקדה, הוועדה תתכנס בעניינה באפריל) ובנוסף, נמצאת תוכנית קשת-גיתית במשגב עם בשלבי תכנון ראשוניים.  

תוכנית נוספת להתחדשות עירונית משמעותית אשר אושרה לאחרונה למתן תוקף היא תוכנית אפוטושו ליוויק. התכנון מאפשר בנייה על מגרש כדורגל, על דופן קיבוץ גלויות, תוך הריסה ופינוי מבני שיכון על דופן איילון ויצירת שטח ציבורי חלופי, הן כשצ"פ והן כמבנה ציבור. במסגרת התוכנית יפונו 116 יח"ד וייבנו במקומן 450 יח"ד חדשות. 

תוכנית צפון מערב קריית שלום היא תוכנית מאושרת אשר נמצאת בהליכי בנייה שונים. התוכנית מוסיפה מלאי יח"ד מעודכן לשכונה, בניית הקמת מגרש כדורגל (אשר הוקם כבר) ושינוי מערך התנועה. התוכנית של מנעד אדריכלים משתרעת על שטח של כ־152 דונם ובמסגרתה ייבנו 650 יח"ד ושטחי מסחר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תל אביבקריית שלוםסיור בשכונהיעל סעראנגלו סכסון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...