העיר שבה תוכלו למצוא בית פרטי במחיר למשתכן, וכמה זה יעלה לכם

שכונת פארק בנחל בבאר שבע היא מהשכונות הבודדות בארץ בה תמצאו בתים צמודי קרקע במסגרת מחיר למשתכן • רק לאחרונה החליט השר אלקין להרחיב את תוכנית מחיר מטרה גם לבתים צמודי קרקע באזורי הפריפריה

שיתוף הכתבה
הדמיית השכונה: (תור אדריכלים ואולאין הדמיות)הדמיית השכונה: (תור אדריכלים ואולאין הדמיות)

קבוצת שובל בבעלותם המשותפת של שי נחשון ומשה מילר החלה בשיווק בתים צמודי קרקע במסגרת תוכנית מחיר למשתכן בשכונת פארק הנחל בעיר באר שבע. החברה בונה בימים אלו 153 יחידות דיור צמודות קרקע בשכונה החדשה שמתוכן 110 יח"ד ישווקו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן והיתר ישווקו לשוק החופשי.

כזכור, מועצת מקרקעי ישראל אישרה בינואר האחרון את הצעתו של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין לאפשר מכרזי מחיר מטרה גם בבנייה נמוכה של עד שתי קומות באזורי הפריפריה. היוזמה של שר השיכון נועדה לעודד הגירה חיובית לצפון ולדרום. הערכה היא, כי פתיחת המכרזים של מחיר מטרה לבתים צמודי קרקע, תעודד גם קבוצות של אנשים ממעמד סוציו אקונומי גבוה יותר להגר לפריפריה.  

קבוצת שובל זכתה במכרז בשנת 2019 במסגרת שיווקי הקרקעות של רמ"י לתוכנית מחיר למשכן. כמו בתוכניות מחיר מטרה, רוב הקרקעות שווקו לבנייה רוויה בלבד, פרויקט זה של קבוצת שובל הוא אחד הפרויקטים הבודדים של מחיר למשתכן ששווקו במסגרת בנייה נמוכה. לאור החלטת משרד הבינוי והשיכון להרחיב את תוכניות מחיר מטרה גם לבנייה נמוכה יהיה מעניין לבדוק מהם המחירים של בתים צמודי קרקע במסגרת מחיר למשתכן. 

לדברי ישי רוט, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת שובל, בשוק החופשי תשווק שובל כ-40 בתים צמודי קרקע במגרשים גדולים בגודל של רבע דונם ועד חצי דונם ויותר, מהם רק 6 וילות חד משפחתיות ועוד 34 יחידות דו משפחתי. גודל הבתים יהיה בין 200-160 מ"ר בני 7 חדרים, עם חצרות בגדלים הנעים בין 240-225 מ"ר. המחירים של צמודי הקרקע נעים בין 3.6-2.7 מיליון שקל לבית בשוק החופשי. לעומת זאת בית במחיר למשתכן עומד על כ־10,000 ש"ח למ"ר כולל מע"מ לבית בגודל של כ־160 מ"ר. 

כזכור, בתקופה האחרונה פרסמנו כי חברת השיווק הנדל"ן דרא דיווחה כי בינואר-ספטמבר 2021 תחילת הבנייה של בתים צמודי קרקע הייתה פחות מ-6,500 יחידות דיור, לעומת ממוצע ארצי של 12,600 צמודי קרקע בשנה בעשור האחרון. לפי הניתוח של חברת דרא, בשנת 2021 החלו בנייתן של 148 יח"ד של בתים צמודי קרקע בעיר באר שבע.

נציין, כי בבדיקה של אתר יד 2, YZER, ופירמת הייעוץ האסטרטגי והמחקר – VCELL נמצא כי בעקבות הקורונה חלו שינויים ברמת הביקושים של דירות רגילות לעומת בתים פרטיים, דירות גן ופנטהאוזים. בעוד הביקוש לדירות רגילות ירד בשנת 2021 בכ־15% ועמד על 48% מכלל החיפושים באתר יד 2, הביקוש לדירות גן, דירות פנטהאוז ובתים פרטיים עמד על 3% יותר בהיקף החיפושים מכלל החיפושים לדירות בשנת 2021. כך, הביקוש לדירות גן עמד 13%, הביקוש לדירות פנטהאוז עמד על 11% והביקוש לבתים פרטיים עמד על 28% בשנת 2021.

ישי רוט, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת שובל: "אנו החברה היחידה שהצליחה לאשר חד משפחתיים בשכונה ומאז שזכינו במכרז רמ"י יש כבר רשימת המתנה מרשימה של רוכשים- רובם אנשי הייטק שהמתינו לתחילת השיווק. ההימור של קבוצת שובל בהתמודדותה על מכרז צמודי הקרקע בשעתו לא היה מובן מאליו והוא קדם לקורונה. שכונת פארק הנחל הופכת למגנט למשפרי דיור מהעיר ומסביבותיה וכן למשקיעים שהדירו את רגליהם מהעיר בעשור האחרון וכעת מתחילים להתעניין בה שוב. לא תיארנו לעצמנו שבעקבות הקורונה הביקוש לדירות גן ולצמודי קרקע ירקיע שחקים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןמשרד הבינוי והשיכוןמועצת מקרקעי ישראלקבוצת שובלישי רוטמחיר מטרהזאב אלקיןשי נחשוןמשה מילרשכונת פארק הנחל באר שבע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...