מי צריך לשלם על השטחים הציבוריים בגינדי TLV? הליך גישור נתן תשובה לשאלה

לאחר שנתיים של דיונים משפטיים הגיעו דיירי פרויקט גינדי TLV ועיריית תל אביב לפשרה בנוגע למי אחראי לשטחים הפתוחים בפרויקט. על פי הפשרה העירייה גם תשתתף כספית בחלק מתחזוקתם השוטפת של השטחים

שיתוף הכתבה

ביוני 2019 הגישו הדיירים  של פרויקט גינדי TLV עתירה נגד עיריית תל אביב שבה דרשו הדיירים שתחזוקת השטחים הציבוריים בפרויקט  - כלומר הפארק שנמצא על גג קניון TLV ברחוב החשמונאים, תהיה על אחריות העירייה בלבד, בניגוד להסכם בין העירייה ליזמים שהאחריות תהיה על הדיירים.

בין לבין גם הוגשה לפני כשנתיים תביעה של קניון העיר ת"א, בבבעלות רבוע כחול נדל"ן, מהדייירם בפרויקט וכן מחברת הניהול לשלם עבור חשמל ומים שסיפקה לשטחים הציבוריים בדירות בפרויקט. החברה דרשה 645 אלף שקל על שנתיים שבהן הדיירים לא שילמו.

היזמים רבוע כחול נדל"ן ועיריית תל אביב טענו מנגד כי על פי ההסכם ביניהן האחריות לשטח הציבורי היא על הדיירים. מנגד טענו הדיירים כי תשלומים אלו נוספים לתשלומי הארנונה, כך שזה כפל מס.

העירייה טענה מצדה טענות סף, כלומר שהעתירה לא הייתה צריכה להגיע לבית המשפט, כיוון שהעתירה עסקה בקניין או בחוזה ולא בהליכים מנהליים, ולכן לא הייתה צריכה להיות עתירה נגדה. בית המשפט דחה את טענה זו.

בתום הליך גישור, בניהולו של השופט בדימוס ד”ר קובי ורדי, שנערך השבוע נקבע כי תחזוקת הפארק והאחריות על השוהים בו יעברו לעירייה. אך 80% ממימון התחזוקה השוטפת, כ־466 אלף שקל בשנה, עדיין יהיו באחריות דיירי הבניינים בפרויקט, והעירייה תשתתף ביתר העלות.

לדברי עו"ד זוהר פדובה, נציג הדיירים: "ההישג הגדול בגישור הוא שהעירייה לקחה על עצמה את מלוא האחריות, בכל היבט שהוא, לשטחים הציבוריים הפתוחים. כמו כן, העירייה היא שמתחזקת את השטחים בפועל, ולא רוכשי הדירות באמצעות חברת הניהול, כמו שהיה עד היום. לפי הגישור, העירייה גם משתתפת (כספית) בחלק מתחזוקתם השוטפת של השטחים, לעומת המצב עד היום שבו רוכשי הדירות נשאו ב 100% מעלויות התחזוקה הדיירים הצביעו בעד הסכם הגישור והם שבעי רצון ממנו".

מעיריית תל אביב טרם נמסרה תגובה, כשתתקבל נפרסמה במלואה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גינדי TLVרבוע כחול נדל"ןעיריית תל אביבדייריםגישורעו"ד זוהר פדובה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...