למרות התנגדות מנהל התכנון, שרת הפנים החליטה: תמ"א 38 תוארך בשנה נוספת

מנהל התכנון מתנגד נחרצות להחלטת השרה ומתכוון להצביע נגד ההצבעה במועצה הארצית לתכנון ובנייה: "העמדה המקצועית של מינהל התכנון היתה ונשארה שתמ"א 38 חייבת לסיים את דרכה בהקדם האפשרי, וזו תהיה גם עמדתנו במועצה הארצית"

שיתוף הכתבה
שרת הפנים איילת שקד (יוני קלברמן)שרת הפנים איילת שקד (יוני קלברמן)

שרת הפנים איילת שקד הודיעה היום על כוונתה להאריך את תמ"א 38 בשנה נוספת עד לאוקטובר 2023. ההודעה באה על רקע הדחייה של השלמת החקיקה לחלופת שקד לתמ"א 38 ממושב החורף למושב הקיץ. שרת הפנים ציינה כי לאחר התייעצות עם שר האוצר, אביגדור ליברמן ושר השיכון והבינוי, זאב אלקין, היא החליטה להאריך את תמ"א 38 בשנה נוספת - עד לאוקטובר 2023 וזאת על מנת לתת לשוק וודאות ותקופת הסתגלות לחלופה החדשה במקביל לתמ"א.

לדברי השרה, זו תהיה הפעם האחרונה שהתמ"א תוארך כיוון שהחל מיולי חלופת שקד תיכנס לתוקפה. היא הגישה כי ההליך נמצא ממש בסופו והחלופה צפויה לעבור כבר בפתח מושב בקיץ בחודש מאי הקרוב. בשבוע שעבר החקיקה אושרה בוועדת הפנים של הכנסת וכעת כל מה שנותר הוא השלמת החקיקה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. החוק היה צפוי לעבור במליאה עם סיום מושב החורף, אולם במסגרת הסכמים בין הקואליציה לאופוזיציה השרה דחתה את ההצבעה על החוק למושב הקיץ בתמורה לתמיכת חלק מחברי האופוזיציה בחוק האזרחות.

השרה ציינה פרט חשוב לגבי החלופה לתמ"א 38 שלא דובר עד כה, בחלופת שקד השרה תוכל לקבוע מתחמים בצו שבהם יותרו עד 550  אחוזים בהתאם למדרגות, וכן לקבוע מתחמים בהם ממד לא ייספר באחוזים. לדבריה, הנושא הזה ירחיב את מעגלי הערים שייהנו מהחלופה, וייתכן שאף יביא לכך שהחלופה תהיה רווחית גם בפריפריה הרחוקה. נציין, כי לפי חלופת שקד לתמ"א 38 ניתן להגדיל את השטח הבנוי עד 400% במסלול הריסה ובנייה, ועד 200% במסלול חיזוק.

לגבי הטבות המס שיינתנו בחוק, ציינה השרה כי רשות המיסים תפיץ תזכיר להקלות מס על החלופה בפתח מושב הקיץ, ויחיל אותו באופן רטרואקטיבי הצפי להשלמת החלק המיסויי של החקיקה הוא חודש יולי 2022.

נציין, כי החלטת השרה בהארכת תמ"א 38 כפופה לאישור המועצה הארצית לתכנון ובנייה. הגורמים המקצועיים במנהל התכנון מתנגדים להארת תוכנית התמ"א, למרות זאת, השרה שקד צפויה לקבל רוב להצעה שלה במועצה למרות ההתנגדויות מצד חברי מנהל התכנון .

ממנהל התכנון נמסר בתגובה להחלטת השרה: "הכשלים של תמ"א 38 ידועים לכל. במקום להוות זרז היא מהווה חסם הן להגדלת היצע יחידות הדיור והן להתחדשות עירונית אמיתית שכוללת צורכי ציבור ותשתיות נדרשות עבור התושב. העמדה המקצועית של מינהל התכנון היתה ונשארה שתמ"א 38 חייבת לסיים את דרכה בהקדם האפשרי, וזו תהיה גם עמדתנו במועצה הארצית", הם אמרו. 

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב: "לאור המצב של אי הוודאות בענף השיפוצים בעקבות ביטול תכנית תמ"א 38 , אנחנו מברכים את השרה איילת שקד על החלטה אחראית ונכונה. כמו כן, אנו סבורים כי יש לשפר ולחדד את תכנית תמ"א 38 בעתיד הקרוב ולא לבטל את התכנית לאלתר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדאביגדור ליברמןזאב אלקיןחלופת שקד לתמ"א 38כנסת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...