בתום חמש שנות תכנון והתנגדויות, הוועדה המחוזית אישרה סופית מתחם מגורים בעכו

התוכנית שנידונה לראשונה בוועדה המקומית עוד ב-2017, תתפרס על שטח של כ־5.8 דונם כאשר 15 אלף מ"ר מתוכם יהיו למגורים

שיתוף הכתבה
עכו, שאטרקסטוקעכו, שאטרקסטוק

הוועדה המחוזית צפון אישרה את תוכנית הקמת מתחם מגורים במרכז העיר עכו, מתחם שווקים. התוכנית כוללת הקמת מתחם מגורים חדש סמוך לשוק העירוני הכולל ארבעה בנייני מגורים בני 10-9 קומות ו־128 יח"ד בסך הכול. בנוסף, התוכנית תכלול חניון עילי ותת קרקעי. התוכנית תתפרס על שטח של כ־5.8 דונם כאשר 15 אלף מ"ר מתוכם יהיו למגורים.  

תוכנית זו, נידונה על ידי הרשות המקומית עוד באפריל 2017 וכשנתיים וחצי לאחר מכן התוכנית נדונה בוועדת משנה לתוכניות נקודתיות בוועדה המחוזית צפון והומלץ להפקיד אותה בתנאים. בפברואר 2020 התוכנית נדונה בשנית: "לאחר בדיקה נמצא כי לא ניתן לספק מקומות חניה כנדרש לטובת המסחר ועל כן, הוסר שימוש המסחר מהתוכנית. זכויות הבניה, שיועדו למסחר, הועברו לטובת המגורים. עוד נקבע, כי בקומת הקרקע לא תותרנה יח"ד, אלא היא תשמש כקומה לרווחת הדיירים. כל יתר התנאים שנקבעו בהחלטה הקודמת נותרו בעינם". 

התוכנית הוגשה פעם נוספת להפקדה ביוני 2020 אך בעקבות התנגדות בדיון ההפקדה המקורי של התוכנית עוד ב-2017 בוועדה המקומית, התנגדות שלא קיבלה התייחסות בוועדה המחוזית. בדצמבר 2020 המתנגדת חזרה על התנגדותה המקורית בטענה שהיא תקפה גם בתוכנית המתוקנת. הוועדה דחתה את ההתנגדות, והחליטה לאשר את התוכנית בכפוף לשינויים אשר פורטו בהחלטתה.  

גם לאחר עמידה באותם שינויים, כשהתוכנית עמדה פעם נוספת לפני אישור, בדיקה חוזרת של עורכי התוכנית ויזם התוכנית ביחס להיקף השטחים המבוקש, העלתה לטענתם, טעויות בחישוב השטחים וחוסר בשטח ייעודי עבור מרפסות. סה"כ תוספת השטח המבוקש מסתכמת ב- 457 מ"ר ביחס לתוכנית כפי שהופקדה. 

לפיכך, הוועדה לאחר שדנה בתוכנית ובחנה את השינוי המוצע, התרשמה כי השינויים המבוקשים ותוספת השטח לא מהווים שינוי מהותי מהתוכנית, כפי שהוחלט להפקיד, ומורה על אישור התוכנית בתנאים שיהיה לעמוד בהם תוך 30 יום מאישור הוועדה על מנת שיתקבל אישור סופי. השינוי המשמעותי ביותר הוא הורדת חובת הקביעה של 20% דירות קטנות במתחם בעקבות צורך בדירות גדולות באזור מסביב לתוכנית.  

לצפייה בהוראות התוכנית: לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן למגוריםעכודיורשוק עכוהוועדה המחוזית צפוןהוועדה המקומית עכומתחם מגורים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...