נגיד בנק ישראל: "כמות ההלוואות לדיור בחברה הערבית גדלה ב-42% בשנתיים האחרונות"

עם זאת המספר עדיין נמוך לעומת המגזר היהודי; בין הסיבות: היעדר רישום על הקרקעות, מחסור בידע על הלווים, היעדר ידע פיננסי ומיעוט מסחר בקרקעות. מה התוכנית שהציג הבנק?

שיתוף הכתבה

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, נשא היום דברים בוועידה השנתית בפורום הכלכלי הערבי. במסגרת זו התייחס גם לבעיות הדיור במגזר הערבי.

לדבריו, "מספר ההלואות ביחס לכמות הדירות שנרכשו או נבנו ביישובי החברה הערבית נמוך בהשוואה למגזר היהודי. בחלק גדול מהעסקאות ביישובי החברה הערבית קיימת בעיה במשכון הנכס כתוצאה מהעדר רישום מסודר בטאבו. כמות ההלוואות לדיור בחברה הערבית גדלה ב- 42% בשנתיים האחרונות".

לפיו, יש לכך כמה גורמים: "בראש ובראשונה, היעדר הרישום של נדל"ן ביישובי החברה הערבית, שאינו מאפשר לרשום את הנכס כבטוחה לקבלת המשכנתא, והקושי במימוש הנכסים בעת הצורך. גורמים נוספים הם הפער באוריינות הפיננסית בין החברה הערבית ליתר האוכלוסייה, העדר מידע פיננסי על הלווים, שהיה מאפשר לגופים להעמיד אשראי בסכומים ניכרים, וכן שוני תרבותי, המתבטא במיעוט מסחר בקרקעות בחברה הערבית. צוות הבנק גיבש תוכנית שבמסגרתה ניתן יהיה להעניק ערבויות מדינה ללווים, תוך כדי הסדרת הרישום של הנכסים. תכנית זו נבחנת כעת מחדש על ידי צוות בראשות החשב הכללי במשרד האוצר, שבסופו של דבר יצטרך לממן תכנית כזו אם יוחלט להוציא אותה לפועל"


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המגזר הערבימשכנתאהלוואות לדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...