למרות האישור בוועדות התכנון ראש עיריית ירושלים מצהיר: תוכנית רכס לבן בעיר תוחלף בתוכנית חדשה

שם התוכנית החדשה: "הבשורה בלבן". על פי התוכנית החדשה יתאפשר בינוי רק בשטחים המופרים בשטח של כ-300 דונם לעומת 800 דונם בתוכנית המקורית. 500 הדונם שהוצאו מחוץ לתוכנית הבינוי יוכרזו כגן לאומי

שיתוף הכתבה
ראש העיר ירושלים, משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי)ראש העיר ירושלים, משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי)

ראש עיריית ירושלים משה ליאון הכריז היום על תוכנית חלופית לרכס לבן. שם התוכנית החלופית "בשורה בלבן". הוא הודיע כי תוכנית רכס לבן במתכונתה הנוכחית לא תקום, וכי על פי התוכנית החדשה יתאפשר בינוי רק בשטחים המופרים, כבר היום, בשטח של כ-300 דונם לעומת 800 דונם בתוכנית המקורית. 500 הדונם שהוצאו מחוץ לתוכנית הבינוי יוכרזו כגן לאומי.

מטרת הוצאת 500 הדונמים (65% משטח התוכנית המקורית) מתוך השטח הבנוי היא לשמור על 99% מאזורי החילחול של המעיינות ולהציל כעשרת אלפים עצים מפני כריתה וישמשו מחסום מפני תוכניות להקמת רכס לבן ב', ג', ו- ד'. מחסום נוסף הוא מניעת כניסה של קו רכבת קלה לתוך השכונה, דבר שיקשה על כל תוכנית עתידית.

לדברי העירייה, הבשורה בלבן אינה מוותרת על הצורך ביצירת פתרונות דיור, ואולם, בתכנון מתקדם, ציפוף ועירוב שימושים אינטנסיבי כמו גם "ויתור" על קו רכבת קלה פנימי, מתאפשרת בניית 6,000 יחידות דיור – 1,000 יותר מאשר בתוכנית המקורית. כ-2,000 יחידות דיור ייועדו לשכירות ארוכת טווח מפוקחת.

בינואר בשנה שעברה אושרה תוכנית רכס לבן לבניית אלפי יחידות דיור בשטחים פתוחים בירושלים, תוך כדי שהוועדה מודה שיש נזק סביבתי אך הוא רע הכרחי ולמרות לא פחות מ-6,000 התנגדויות.

לדברי ראש העיר משה ליאון: "הבשורה בלבן אינה תוכנית נקודתית שבאה לפתור קושי מסוים או לענות על צורך ממוקד. מדובר על בשורה רחבה הרבה יותר. זו בשורה בעלת בעל ערך היסטורי, אשר מעמידה את הסביבה ואת ההגנה עליה לדורות כבעלת ערך משל עצמה - ערך העומד בגאון, ואינו נסוג מפני צורכי הפיתוח!

"בשורה בלבן קובעת: הטבע, הסביבה וההגנה עליהם אינם נסוגים מפני הפיתוח. לא נאפשר קידום תוכניות בנייה במורדות הדסה ולא נאפשר פגיעה בשטחים פתוחים נוספים עד אשר ימוצו כל האפשרויות במסגרת השטחים התפוסים והמופרים, בדרך של התחדשות עירונית , ציפוף ובנייה לגובה לאורך ציר הרכבת הקלה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה ליאוןירושליםרכס לבןבשורה בלבן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...