מהי סמכות הוועדה המקומית תל אביב באישור תוכניות מכוח תא/5000

ועדת הערר קבעה: אין מניעה להגביל את האיחוד והחלוקה רק על שטחי הציבור, רוב העררים נדחו ונעשו שינויים קטנים בלבד. "יש לחזק את מגמת עירוב השימושים בתוך המבנים" קבעה הוועדה

שיתוף הכתבה
תל אביב (שאטרקסטוק)תל אביב (שאטרקסטוק)

מאז שאושרה תוכנית המתאר הכוללנית של תל אביב תא/5000 , רבות מהתוכניות בעיר, אשר בעבר דרשו את אישורה של הוועדה המחוזית, מקודמות היום כתוכניות בסמכות ועדה מקומית. לפני מספר חודשים אישרה הוועדה המקומית את תוכנית "פועלי הנמל דרום", אשר חלה על 7 מגרשים ברח' אבן גבירול 170 עד אבן גבירול 182, ואשר קודמה על ידי החברות לוינשטין הנדסה וקבלנות בע"מ ובית וגג. מטרת התוכנית לאפשר התחדשות עירונית במבנים הקיימים וליצור ערוב שימושים של מגורים, מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור בנויים, תוך מתן אפשרות להתחדשות עצמאית של כל בניין. 

כנגד החלטתה של הוועדה המקומית לאשר את התוכנית הוגשו מספר עררים, ובימים אלה ניתנה החלטתה של ועדת הערר, אשר דחתה את רובן המוחלט של הטענות שהועלו בעררים, ואישרה את התוכנית בכפוף לתיקונים קלים. ועדת הערר דנה בתחומי סמכותה של הוועדה המקומית תל אביב בעת אישור תוכניות מכוח תא/5000 . במסגרת החלטתה, התייחסה ועדת הערר למספר סוגיות באשר לתחום סמכותה של הוועדה המקומית בעת אישור תוכניות מכוח תא/5000.  

בין היתר, ועדת הערר קבעה שלא נפל פגם בכך שהתוכנית אינה מבצעת איחוד וחלוקה בכל תחום התוכנית, ואינה מייצרת מגרשים עצמאיים חדשים המיועדים לצרכי ציבור, אלא מחייבת במקום זאת את הקמתם של שטחי ציבור בנויים בתוך חלק מהבניינים הכלולים בתוכנית. ועדת הערר הסבירה כי תוצאה זו נובעת מהעובדה שאחת ממטרות התוכנית הינה לאפשר את התחדשותו של כל אחד מהבניינים בנפרד. ועדת הערר סברה שישנם יתרונות במתווה זה, לרבות שמירה על מקצב הבניינים ברחוב ואפשרות מימוש מהירה יותר לתוכנית. 

עוד קבעה ועדת הערר, כי בניגוד לטענות העוררים, אין מניעה להפריש לעירייה את השטחים הציבוריים שיוקצו בתוך המבנים בדרך של איחוד וחלוקה, כאשר תחום האיחוד והחלוקה יהיה רק המגרש בו מוקצים השטחים הציבוריים. בסופו של דבר אישרה ועדת הערר את התוכנית, בכפוף למספר תיקונים קלים שפורטו על ידה.  

עו"ד מיטל טויסטר רוזנטל, אשר ייצגה את יזמי התוכנית, מסרה כי החלטתה של ועדת הערר מאפשרת להוציא לפועל תוכנית חשובה, אשר תביא לחידושם של שבעה בניינים בציר מרכזי ביותר בתל אביב, ותוך כדי כך תתרום תרומות משמעותיות לציבור, כגון שטחי ציבור בנויים, יחידות דיור בהישג יד, שביל אופניים לאורך אבן גבירול, מעברים ציבוריים בין רחוב מרים החשמונאים לרחוב אבן גבירול ועוד.  

עוד ציינה עו"ד טויסטר כי קביעתם של שטחים ציבוריים בתוך מבנים הפכה להיות חזון נפרץ בתכניות חדשות, וכי עד שעניין זה יוסדר בצורה מקיפה בחקיקה, יש חשיבות רבה בגמישות מצד מוסדות התכנון, על מנת לאפשר את מימושן של תכניות התחדשות עירונית בלוחות זמנים קצרים ככל הניתן. 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית תל אביבעו"ד מיטל טויסטר רוזנטלועדת ערראיחוד וחלוקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...