תוכנית הקמת שכונת בית אשל בבאר שבע אושרה להפקדה בוועדה המחוזית דרום

התוכנית כוללת כ־1290 יח"ד בתמהיל מגוון, כ־12 אלף מ"ר של מסחר ותעסוקה וכ־35 אלף מ"ר למבני ציבור, מערך דרכים ותשתיות, ושטחים ציבוריים פתוחים

שיתוף הכתבה
רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע -(יח"צ) על רקע הדמיית התוכנית, קרדיט להדמיה: יער-קורין ניהול תכנון בע"מ.רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע -(יח"צ) על רקע הדמיית התוכנית, קרדיט להדמיה: יער-קורין ניהול תכנון בע"מ.

הוועדה המחוזית דרום החליטה להפקיד את תוכנית "שכונת בית אשל". התוכנית שקידמה רשות מקרקעי ישראל להרחבת שכונת פארק הנחל בבאר שבע הכוללת כ־1,290 יח"ד ושטחי תעסוקה ומסחר. התוכנית מהווה המשך של שכונת פארק הנחל מערבה. מוצע המשך בניה של 8 קומות לאורך השדרה הראשית עם חזית עירונית פעילה ובניה מרקמית, "בתי חצר", של 5 קומות סביב ליבה של מגרשי ציבור הכוללים מוסדות חינוך וגנים שכונתיים. 

התוכנית עוסקת בהקמת שכונת מגורים חדשה בשטח של כ־24 דונם, ממערב לשכונת פארק הנחל ומצפון לנחל באר שבע ובממשק עם האתר הלאומי בית אשל. השכונה כאמור תכלול סה"כ כ־1,290 יח"ד בתמהיל מגוון, מתוכן כ־300 יח"ד לדיור מוגן על שטח של כ־15,000 מ"ר, לצד כ־12,000 מ"ר למסחר ותעסוקה וכ־35,000 מ"ר למבני ציבור, מערך דרכים ותשתיות, שטחים למוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים 

התוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל , בשיתוף עם עיריית באר שבע, להקמת שכונת המגורים החדשה. מציעה דיור מוגן עם חזית מסחרית ושטחים ציבוריים על השדרה הראשית הפעילה, בסמיכות לכביש 25 המציע נגישות מיטבית לתחבורה הציבורית לאורכו, בקרבת פארק הנחל והאתר הלאומי בית אשל ומול מתחם הקאנטרי קלאב המתוכנן להיבנות ממערב. התוכנית מייצרת ממשק חשוב עם האתר הלאומי ומחברת אותו לעיר באמצעות ציר ירוק המחבר את השדרה עם אתר בית אשל, מכללת מוס, בואכה לאמפיתיאטרון והפארק.  

בנוסף, תמהיל הדירות של התוכנית כולל דירות קטנות למגוון אוכלוסיות ודיור להשכרה בהישג יד. הצפיפות הממוצעת בתחום התוכנית היא כ־14 יח"ד לדונם נטו. עורך התוכנית יער אדריכלים, חברת "יער-קורין ניהול תכנון בע"מ". 

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, ברך על הפקדתה של שכונת בית אשל בבאר שבע וציין כי "השכונה העתידית תייצר מרקם פעיל ואורבני הכולל שימושים מעורבים למגורים בתמהיל דיור למגוון האוכלוסיות הכולל דיור מוגן, שטחי תעסוקה, חזיתות מסחריות, דרכים ומערכת שבילים ירוקים שתחבר את השכונה עם האתר הלאומי בית אשל ופארק נחל באר שבע הנמצאים בסמיכות לה". 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:באר שבערמ"ירשות מקרקעי ישראלרוביק דנילוביץ'רפי אלמליחשכונה חדשהתמהיל מגוון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...