היום (ג') המועצה הארצית לתכנון ובנייה תדון בהפקדת התוכנית להקמת יישוב "שיבולת" בגליל

הבשורה: 20% מתושבי הישוב יהיו אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים • המטרה: שילוב אנשים בעלי צרכים מיוחדים, בתוך חיי קהילה נורמטיביים וכחלק בלתי נפרד ממנה • היעד: 350 יחידות מגורים

שיתוף הכתבה
הגליל התחתון (שאטרסטוק)הגליל התחתון (שאטרסטוק)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה תדון היום (ג') בהפקדת תוכנית הקמת היישוב החדש "שיבולת" בשטחי המועצה האזורית גליל תחתון. היישוב נמצא בסמוך ליישוב בית רימון, ייחודו של היישוב העתיד לקום הוא בשילוב אנשים בעלי צרכים מיוחדים, בתוך חיי קהילה נורמטיביים וכחלק בלתי נפרד ממנה. התוכנית הומלצה לממשלה על ידי מנהל התכנון בחודש יולי 2015, ובעקבותיה באה החלטת ממשלה בחודש אוגוסט 2018 המורה לבחון את הקמת היישוב החדש.

כאמור, היום (ג'),המועצה הארצית לתכנון ובנייה תדון בהפקדת תוכנית היישוב.
על פי הוראות התוכנית, שטח היישוב יתפרס על פני 500 דונם. היישוב צפוי לכלול 350 יחידות מגורים. כמו כן נכתב כי "יובטח בתוכנית המפורטת שלפחות 20% מתושבי הישוב יהיו אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים בתיאום עם משרד הרווחה. בתוכנית המקומית ייעשה מאמץ לייעול השימוש בקרקע ככל שיידרש".

עוד נכתב כי: "בתוכנית המקומית תקבע שלביות התכנון והפיתוח, כאשר כל שלב יכלול מענה לאוכלוסיית בעלי צרכים מיוחדים. המעבר משלב לשלב יותנה בהשלמת מתן היתרים לחלק משמעותי מהשלב הקודם, בדגש על יח"ד לבעלי צרכים מיוחדים". כמו כן, "התוכנית מקומית תשאף לאיזון סביר בין הצרכים של הישוב הייחודי לבין עקרונות הפיתוח במרחב הכפרי של מחוז צפון, תוך שמירה על ערכי טבע ושטחים פתוחים בתוך כתם הישוב, בסמוך ומחוצה לו".

באשר לסמיכות ליישוב הסמוך בית רימון הודגש כי: "מוסד תכנון הדן בתוכנית מקומית, ייתן עדיפות לתוכנית הנשענת על תשתיות הנדסיות, חברתיות וכלכליות קיימות בישוב בית רימון, תוך טיוב הממשק בין הישוב החדש לבין קיבוץ בית רימון". נציין, כי לאחר הקמת היישוב, יהיה זה היישוב ה־19 של המוצעה האזורית גליל תחתון.

בהחלטת הממשלה מתאריך 30 באוגוסט 2018 נכתב כי הוחלט: "להקים "כפר שילוב" בצמוד ממזרח ליישוב בית רימון על רכס הטורעאן עבור קהילה כפרית בשילוב אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים". 

החלטת הממשלה ציינה את משרדי הממשלה שיטלו חלק בקידום התוכנית: "להטיל על משרד הבינוי והשיכון ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר, בסיוע החטיבה להתיישבות ומשרד הפנים, בשיתוף מנהל התכנון , משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והמועצה האזורית גליל תחתון ובתיאום עם כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים, לפעול להשלמת התהליכים הדרושים לקידום תכנונו, פיתוחו ואכלוסו של היישוב. 

להטיל על משרד הבינוי והשיכון בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר לבחון את האפשרות לקיום ההליכים לצורך הסתייעות בחטיבה להתיישבות ככל שיידרש, אצילת סמכויות אליה, לשם ביצוע פעולות על-ידי החטיבה להתיישבות בתחומי פעילותה בכל הנוגע ליישום החלטת ממשלה זו", נכתב בהחלטת הממשלה.

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהמועצה הארצית לתכנון ובנייהשיבולתמועצה אזורית גליל תחתון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...