בעקבות החלטת בנק ישראל, האם שיעור הריבית ישפיע על מחירי הדיור?

בנק ישראל הודיע היום שהריבית תשאר על 0.1% בשלב זה; יחד עם זאת, הוועדה המוניטרית מעריכה כי לאחר הבשלת התנאים יתחיל תהליך הדרגתי של העלאת הריבית

שיתוף הכתבה

כצפוי, הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הודיעה היום על השארת הריבית כפי שהייתה על 0.1%. בהודעה שיצאה לעיתונות נכתב: "המשק הישראלי ממשיך בפעילות כלכלית רציפה ברמה גבוהה לצד נגיף הקורונה ועל רקע מחזוריות גלי התחלואה. הפעילות מתאפשרת, בין היתר, לאור הסתגלות מרבית ענפי המשק לפעילות לצד המגיפה. ניכר כי הגל החמישי בישראל בתהליך דעיכה. עם זאת, הסיכון להמשך מחזוריות גלי התחלואה בעתיד והתפתחות במקביל של זנים חדשים של הנגיף עודנו קיים ומביא להמשך אי-הוודאות לגבי עוצמת הפעילות הכלכלית הצפויה במשק בטווח הקצר והבינוני".  

בעקבות צמיחה במשק הישראלי, יותר מהמצופה והצבעה על המשך עלייה בקצב נאה: "הוועדה מעריכה כי בחודשים הקרובים יבשילו התנאים להתחיל בתהליך הדרגתי של העלאת הריבית בהתאם לתוואי האינפלציה, קצב הצמיחה והתעסוקה. זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות, ולהבטיח המשך פעילותם התקינה של השווקים הפיננסיים". 

בהתייחסות לשוק הדיור נכתב: "מגמת עליית מחירי הדירות האיצה בחודשים האחרונים ואלו עלו בשנים-עשר החודשים האחרונים ב-11.3% , קצב גבוה באופן משמעותי בהשוואה לקצב של השנים האחרונות. המשקיעים הגבירו את קצב הרכישות שלהם באוקטובר ובנובמבר לפני העלאת מס הרכישה והקטינו את הרכישות לאחריו. היקף המשכנתאות בינואר ירד בהשוואה לנתוני סוף שנת 2021, אך הוסיף להיות גבוה בהשוואה היסטורית. לצד אלו, קצב העלייה השנתי של מחירי השכירות עדיין נותר מתון יחסית". 

בשבוע שעבר רמ"י הגיבה לדו"ח שפרסם בנק ישראל לאחר שהאחרון, האשים את הרשות כאחד הגורמים אשר עלולים להעלות את מחירי הדיור: "עליית מחירי הקרקעות במכרזי רמ"י עלולה לפעול לעלייתם של מחירי הדירות בשנים קרובות". בהודעה לעיתונות של רמ"י בנידון נכתב: "על פניו עולה כי הבנק המרכזי מתעלם בדוח שפירסם ממחדל הריבית הנמוכה, לה אחראי הבנק, שהיא הגורם מספר אחת לעליית מחירי הדיור", כך שהשארת שיעור הריבית הנמוך לא ימתן את עליית מחירי הדיור, לפי הודעת רמ"י. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלריבית בנק ישראלשוק הדיורבנק ישראלרמ"יאמיר ירוןינקי קוינט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...