חוק מדד תשומות הבנייה שהגיש יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר אושר בקריאה טרומית בכנסת

החוק המוצע: המדד יכלול רק את עלות הבנייה ולא את רכיב הקרקע • חידוש בולט בחוק: יזם לא יוכל לגבות מדד לדירה שבנייתה הושלמה

שיתוף הכתבה
יו"ר ועדת הכספית ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו),מתוך אתר הכנסת יו"ר ועדת הכספית ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו),מתוך אתר הכנסת

החוק המוצע, המדד יכלול רק את עלות הבנייה ולא את רכיב הקרקע. חידוש בולט בחוק, יזם לא יוכל לגבות מדד לדירה שבנייתה הושלמה. בהודעה שהוציא לתקשורת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר נכתב: "הצעת חוק מדד תשומות הבניה שיזם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) עברה בקריאה טרומית! הצעת חוק המכר (דירות) (הצמדת מחיר הדירה למדד) 2022 - מציעה לקבוע מגבלה על הצמדת חלק ממחיר דירה למדד תשומות הבניה, כך שהצמדה תהיה מותרת עד סכום הקבוע בחוק, שתלוי בשטח הדירה.

הצעת חוק שיזמתי תחסוך עשרות אלפי שקלים לזוגות הצעירים. היום כאשר זוג צעיר רוכש דירה מקבלן, הסכום שנפרש במשכנתא מוצמד אוטומטית למדד תשומות בנייה. המדד מורכב ממחיר עלות הבניה ומחיר הקרקע. אין לכך שום סיבה מכיוון שגם עבור הקבלן ההתייקרות הפוטנציאלית באה לידי ביטוי רק במרכיבי הבניה ולא במרכיבי הקרקע. הצעת החוק שיזמתי, באה לתקן את המצב ותשקף את העלייה בתשומות הבנייה רק על הבנייה עצמה ולא על רכיב הקרקע. החוק יביא לחיסכון של עשרות אלפי שקלים, ויקל משמעותית על הזוגות הצעירים שרוכשים דירה. המלחמה ביוקר המחיה ויוקר הדיור היא דגל ששמנו בממשלה הנוכחית, ואני שמח שהצעת החוק עברה בקונצנזוס של כל סיעות הבית- למען הזוגות הצעירים". 

בתגובה להעברת החוק בקריאה טרומית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (יו"ר הציונות הדתית) הוציא הודעה: "עשרות אלפים חזרה לכיס של כל רוכש דירה, תיקון לחוק המכר של ח״כ סמוטריץ׳ שמחיל את מדד תשומות הבנייה רק על מרכיב הבנייה ברכישת דירה עבר בקריאה טרומית". החוק עלה לדיון הציבורי בעקבות שאילתה שהגיש סמוטריץ' בחודש דצמבר 2021 בנידון. "כזכור, החוק של סמוטריץ׳ נחסם פוליטית על ידי ניר אורבך ומשכך סמוטריץ׳ סיכם על קידומו יחד עם יו״ר ועדת הכספים ח"כ קושניר שהעלה את החוק בשמו והחוקים של סמוטריץ׳ וקושניר הוצמדו. זה חוק מתבקש שיחסוך עשרות אלפי שקלים לאזרחי ישראל. אני מודה לשר השיכון אלקין על קידומו ולחברי ח"כ אלכס קושניר על שיתוף הפעולה. אזרחי ישראל נאנקים תחת יוקר המחיה ויוקר הדיור, התיקון יורגש בכל כיס של רוכשי דירה בישראל וטוב שיש מי בקואליציה שיודע להתגבר על פוליטיקה קטנה".

כזכור,  שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (תקווה חדשה) התייחס לאישור החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה: "הצעה לתיקון חוק המכר תשנה את שיטת ההצמדה של מחיר הדירה ותחסוך עשרות אלפי שקלים לזוגות צעירים שרוכשים את הדירות. היא תהיה ברורה ושקופה יותר.  חוק המכר יאפשר לרוכשי הדירות להחליט האם הם מצמידים את מחיר הדירה למדד או למדד תשומות הבנייה בנטרול מחיר הקרקע. הצעתו של ח"כ אלכס קושניר שעברה היום בוועדת השרים לחקיקה תצטרף להצעת החוק הממשלתית שתובא בקרוב עם שינויים נוספים שיבצע משרד הבינוי והשיכון בתוך חוק המכר כדי להגן על הזוגות הצעירים וזכויותיהם מול הקבלנים".

 

 

 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בצלאל סמוטריץ'הכנסתמדד תשומות הבנייהח"כ אלכס קושנירשר הבינוי והשיכון זאב אלקיןחוקקריאה טרומית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...