סמנכ"ל מיסוי מקרקעין שי אהרונוביץ': "החוק להארכת תמ"א 38 יוגש לקריאה ראשונה בשבוע הבא"

החוק יחול רטרואקטיבית עד הראשון לינואר 2022 • על החקיקה להרחבת הפטור ממס במדרגה ראשונה: "מעריך שיהיו שינויים בוועדת הכספים שיגנו על רוכשי דירות מעל שלושה מילון שקל"

שיתוף הכתבה
שי אהרונוביץ' סמנכ"ל מיסוי מקרקעין ברשות המיסים - מקדם את החקיקה (יח"צ)שי אהרונוביץ' סמנכ"ל מיסוי מקרקעין ברשות המיסים - מקדם את החקיקה (יח"צ)

"הממשלה אישרה את הארכה לחוק הת"א, החוק צפוי לעלות בשבוע הבא לקריאה ראשונה בכנסת. אנחנו עומדים אחרי מה שאמרנו - נחוקק את התיקון לחוק התמ"א באופן שיחול רטרואקטיבית מהראשון לינואר 2022". כך אמר שי אהרונוביץ' סמנכ"ל מיסוי מקרקעין ברשות המיסים בדיון שולחן עגול שהתקיים הבוקר במרכז הנדל"ן. את הדברים אמר בהתייחס לחוק תמ"א 38 שפג תוקפו ב-31 לדצמבר 2021. מיד לאחר שפג תוקפו של החוק הודיעו ברשות המיסים שיקדמו הוראת  שעה שתאריך את תוקפו של החוק עד חודש אוקטובר 2022, נכון לעכשיו החוק טרם הוגש לקריאה ראשונה בכנסת.

"אנחנו קיווינו שכבר בינואר תהיה חקיקה והיום אנחנו על סף מרץ ועוד אין חקיקה כשתכף הכנסת כבר יוצאת לפגרה, למרות זאת, כדי שכולם יהיו רגועים, אדגיש שוב כי אנחנו עומדים מאחורי מה שאמרנו ונחוקק את התיקון הזה באופן שיחול רטרואקטיבית מהראשון לינואר 2022 - הטבות מס אפשר להחיל רטרואקטיבית, הרעות מס זה יותר בעייתי". 

למרות הצפי שהשלמת החקיקה לא תושלם במושב החורף הנוכחי, אהרונוביץ' לא שולל את האפשרות על הסף: "אנחנו נעשה המון מאמצים ואני גם ברמה האישית מאוד לוחץ כדי לנסות להשלים את החקיקה עד היציאה לפגרה המתחילה בשבוע השני של חודש מרץ".

במקביל להוראת השעה, רשות המיסים מקדמת חקיקה חדשה שתתאים להוראות החוק החדש המכונה חלופת שקד לתמ"א 38: "רבים שואלים למה אנחנו לא מחוקקים את הארכת החוק כחקיקת קבע, התשובה היא, משום שיש לנו תיקון חקיקה טוב יותר עליו אנחנו עובדים יחד עם הרשות להתחדשות עירונית בנושא התמ"א, החוק אמור להתאים את הפטורים ממס לחלופת שקד לתמ"א 38, וגם להביא תיקונים נוספים חשובים, ולכן אנחנו לא רוצים להאריך את הפרק הזה שקיים היום שיש  בו לא מעט בעיות, מתוך מגמה שאת תיקון החקיקה המרכזי אנו נקדם במקביל".

אהרונוביץ' התייחס לתיקון מדרגת המס הראשונה אותה יזמה ועדת הכספים בשיתוף פעולה עם ח"כ יואב קיש (ליכוד) מהאופוזיציה. החוק שהגיש ח"כ יואב קיש ואושר בוועדת השרים לענייני חקיקה, בא להיטיב עם רוכשי הדירות אך זכה גם לביקורת לא מעטה, משום שבאותה מידה שהחוק המוצע יפטור ממס את רוכשי הדירות עד מחיר של כשני מיליון שקל, כך הוא יעלה את המס לרוכשי הדירות מעל מחיר של כשלושה מיליון שקל: "לפי החוק המוצע מי שיקנה דירה בשלושה מיליון שקלים ישלם יותר מס רכישה ממה שהוא משלם היום. ולכן הערכה האישית שלי שהסעיף הזה ישתנה בוועדת הכספים, בין היתר משום שהחוק מקודם תוך שיתוף פעולה בין הקואליציה לאופוזיציה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסים מידע נדלןתמ"א 38מדרגת מס ראשונהשי אהרונוביץ'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...