טרגדיה בשכונת בבלי בתל אביב: 2 פועלים ממזרח ירושלים נפלו מקומה 40 במגדל – מותם נקבע במקום

תאונה קטלנית הבוקר בתל אביב שגובה את חייהם של שני פועלים, שככל הנראה נפלו בשל קריסת פיגום. המבצעת בפרויקט – חברת תדהר

שיתוף הכתבה
זירת התאונה, קרדיט: תיעוד מבצעי מד"אזירת התאונה, קרדיט: תיעוד מבצעי מד"א

הקטל בענף הבנייה ממשיך. גאזי אב סביצאן ואחמד אלסיאד, שני פועלי בניין ממזרח ירושלים, מצאו הבוקר (ד') את מותם, ככל הנראה בשל קריסת פיגום בגובה רב בו עבדו. על פי הידוע כעת, השניים עבדו עם רתמות. רק לפני שבוע סייר סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן (מרצ) בחברת תדהר , האחראית על פרויקט בבלי, ונחשף לתשומת הלב הגבוהה שמקדישה החברה לתופעה בניסיון למנוע אותה, אך הבוקר המציאות הקשה הולמת שוב.

קבוצת תדהר הביעה את צערה, משתתפת באבל המשפחות, ומסרה כי: "מיד עם קבלת דיווח ראשוני על התאונה הגיעו לאתר אנשי מקצוע והחלו בבדיקת פרטי התאונה המצערת. הבטיחות היא נר לרגלנו ונפעל לאלתר ללמוד את פרטי המקרה, כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

התאונה, שאירעה ברחוב הרב ניסים בתל אביב, מעלה את מניין הקרבנות עד כה בתאונות הבנייה ל-5 מתחילת השנה הנוכחית. בעקבות מותם הבוקר של שני העובדים, מסר נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "מתחילת השנה נהרגו ארבע עובדים וזה נורא. ההתאחדות והסתדרות עובדי הבניין פועלות באמצעות הקרן לעידוד ענף הבניה שמפעילה מטה בטיחות ענפי שמוביל אלוף מיל. איל בן ראובן ובו מנוהלת מערכה יומיומית למניעת תאונות עבודה על ידי שינוי תרבות הבטיחות בענף", אומר נשיא התאחדות הקבלנים.

עוד הוסיף כי: "על פי המדד העולמי לבחינת תאונות עבודה, שבו מחושב מספר ההרוגים מול מספר עובדי הענף השתפר מצב תחום זה מאז קם המטה וירד מ-16 הרוגים בשנה ל-100 אלף עובדים לעשרה. זה רחוק מלהיות טוב ואנחנו ממשיכים להשקיע הון וכוח אדם רב בעניין הזה. לפני כמה ימים הגענו עם הממשלה להסכמה על הקמת מערך הכשרת בטיחות מעשית לכל העובדים הפלשתינים בענף שלנו שיוקם השנה. חשוב שהמדינה תמשיך לקדם איתנו את הליכי ההסדרה בתחום. אני מסתכל על ההליכים שאנחנו מובילים ומאמין שהם יניבו את השינוי העמוק שנדרש בתחום. שינוי מציל חיים אמיתי".

בפוסט שפרסמה בפייסבוק, כתבה מייסדת הקבוצה למניעת תאונות עבודה, ד"ר הדס תגרי, את הדברים הבאים:  "בחודשים האחרונים חזרנו והתרענו; בשבוע שעבר פנינו במכתב מפורט ומפציר לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי והצבענו על מגמת העלייה המחרידה במספר ההרוגים בתאונות בנייה בחודשים האחרונים ומגמת הירידה התלולה בהיקף פעולות האכיפה והתביעה של מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית. פירטנו את הצעדים שיש לנקוט. למרבה הצער, אלה טרם ננקטו והגופות באתרי הבנייה ממשיכות להיערם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראול סרוגוהדס תגריקבוצת תדהרבבלי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...