גבאי מניבים רוכשת זכויות בפרויקט פינוי בינוי "המעפילים" באשדוד שבקידום הוותמ"ל, תמורת 44.3 מיליון שקל

בשלב ראשון החברה רוכשת 25% ממניות חברת הפרויקט, כאשר בשלב השני החברה תהיה זכאית לרכוש 25% מניות נוספות - 30 יום ממועד השלמת העסקה • פרויקט הענק מציע בניית 2,196 יח"ד במקום 488 יח"ד קיימות

שיתוף הכתבה
מיה גבאי-טובול מנכ"לית הקבוצה ויו"ר דירקטוריון גבאי מניבים ופיתוח (יח"צ)מיה גבאי-טובול מנכ"לית הקבוצה ויו"ר דירקטוריון גבאי מניבים ופיתוח (יח"צ)

גבאי מניבים והשקעות נכנסת הודיעה אמש לבורסה לניירות ערך כי היא התקשרה באמצעות חברת הבת שלה גבאי דיבלופרס, עם קבוצת איבריקה לכניסה לשותפות בפרויקט פינוי בינוי "מעפילים" באשדוד. עד היום קבוצת איבריקה הובילה לבדה את הפרויקט, כעת גבאי מניבים והשקעות נכנסת כשותפה ב-25% מזכויות הפרויקט בשלב הראשון, ובשלב השני היא רשאית לרכוש עוד 25% זכויות נוספות בתוך 30 יום ממועד השלמת העסקה. תמורת העסקה תשלם חברת החברה 44.3 שקל לקבוצת איבריקה.

פרויקט פינוי בינוי מעפילים הוא פרויקט אותו מקדם הותמ"ל. הפרויקט נמצא בשלבים הראשוניים שלו. קודם לכן, בחודש יולי 2019 החליט קבינט הדיור להכריז על המתחם כמתחם מועדף לדיור. בלשון ההחלטה נכתב: "בכוונתה להמליץ לשר הבינוי והשיכון להכריז על המתחם כעל מתחם פינוי ובינוי במסלול מיסוי" .

התוכנית ממקומת על רצועת מגרשים הגובלים בשד' הרצל ממערב, רחוב המעפילים ממזרח, בואכה רחוב ז'בוטיסקי בצפון ושד' יצחק הנשיא בדרום, וחולש על שטח של כ-147 דונם. מתוך דברי ההסבר לתוכנית: "התוכנית מגדירה מתחמי בינוי חדשים והיא חלק ממדיניות כוללת של עיריית אשדוד אשר הגדירה את ציר הרצל כציר אורבני צפוף ותמיר הכולל תמהיל של מגורים, מסחר, משרדים/תעסוקה ומוסדות ציבור. כמו כן הוטמעו הכבישים המחברים בין רחוב המעפילים ושדרות הרצל על פי מסמך הפרוגרמה שהוכן ע"י העירייה. כמו כן מבנים ומוסדות ציבור ושצ"פים ישולבו במתחם ודרכים חדשות יפתחו לצורך חיבור בין שד' הרצל לרחוב המעפילים".

לפי מה שצוין בתוכנית, חלק מהקרקעות בפרויקט הן בבעלות המדינה: "בתוכנית זו מבקשים היזמים ובעלי הדירות לבנות על מגרשים שבבעלותם ובבעלות המדינה בנייני מגורים במסגרת פרויקט " פינוי בינוי ", תוך הוספת זכויות לבניית מגורים, מסחר, תעסוקה, דיור מיוחד ומוסדות ציבור .הסדרי תנועה וחניה חדשים ,שדרוג תשתיות ותוספת דרכי גישה".

במתחם 488 יח"ד לפינוי והריסה אשר תמורתם ייבנו 2,196 יח"ד חדשות לפי מפתח 1:4.5 אליהן מתווספות 160 יח"ד ב-2 מגרשים פרטיים למבני ציבורי אשר ייעודם בתוכנית ישתנה למגורים ומסחר ויהוו מגרשי התנעה למימוש התוכנית. סה"כ 2,356 יח"ד מוצעות, המהוות תוספת של 1,868 יח"ד במתחם. דהיינו מכפלה של 1:4.82.

במתחם מוצעות דירות בגדלים שונים על פי מדיניות העירייה, ביחס לתוספת יח"ד בתוכנית: 30% דירות קטנות בגודל 75 מ"ר, 40% דירות בינוניות עד 100 מ"ר ו-30% דירות מעל 100 מ"ר, על פי הגדרתן בתוכנית".

בהודעת החברה לבורסה לניירות ערך הוסבר על מנגנון ההנהלה של חברת הפרויקט: "דירקטוריון חברות הפרויקט יורכב מארבעה דירקטורים כאשר כל אחד מבין המוכרים וגבאי דיבלופרס יהיה רשאי למנות שני דירקטורים לדירקטוריון חברת הפרויקט הרלוונטית. החלטות בדירקטוריון ובאסיפה הכללית של כל אחת מחברות הפרויקט יתקבלו בהסכמה של גבאי דיבלופרס.

הצדדים יעמידו לטובת חברות הפרויקט הלוואות בעלים, כל אחד על פי חלקו היחסי בהחזקות חברת הפרויקט הרלוונטית, בסכום אשר יידרש למטרת מימון פעילות חברת הפרויקט הרלוונטית לרבות הון עצמי הנדרש לצרכי הבניה וביצוע הפרויקט. התשלום הראשון מומן מיתרות המזומנים שבידי החברה".

עוד ציינה החברה כי היא נמנעה מלדווח על המשא ומתן מחשש שהפרסום ירע את תנאי העסקה וימנע את חתימתה: בהתאם לזכות המוקנית לחברה על פי תקנה 36 (ב)  לתקנות ניירות ערך (דוחות תקופתיים ומיידיים),תש"ל-1970 לעכב את הדיווח המיידי אודות המשא ומתן לביצוע העסקה ובדבר אישור דירקטוריון החברה להתקשרות בהסכמים.

כאמור, ככל שדיווח מיידי כאמור נדרש, מהטעם שקיים חשש, כי פרסום דיווח מיידי על המשא ומתן ועל אישור דירקטוריון החברה בטרם ההתקשרות בהסכמים ירע את תנאי העסקה באופן ניכר או ימנע את סיכויי חתימתה. עם חתימת ההסכמים, הוסרה המניעה לעיכוב דיווח כאמור".

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת גבאיגבאי מניבים והשקעותקבוצת איבריקההבוררסה לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...