קיבוץ עין גב ורשת פתאל חתמו על הסכם שותפות להקמת ריזורט יוקרתי בהשקעה של 150 מיליון שקל

הצדדים הסכימו על שותפות שווה בין הצדדים • חיים סתתיהו מנכ"ל תיירות עין גב: "יש ביקוש גבוה מאוד למלונות יוקרה בארץ"

שיתוף הכתבה
הדמית המלון (פייגלין אדריכלים)הדמית המלון (פייגלין אדריכלים)


קיבוץ עין גב ורשת מלונות פתאל הגיעו להסכם שותפות להקמת  ריזורט יוקרתי, בסטנדרט של חמישה כוכבים, על שטח של כ-26 דונם, הממוקם על שפת הכנרת, בקצה הצפוני של הקיבוץ, סמוך לנמל עין גב. ההשקעה בהקמת המלון מוערכת בכ-150 מיליון שקל

הריזורט שעתיד להיפתח במהלך שנת 2025 יכלול כ- 120 חדרים מפוארים ומעוצבים, ברמת אבזור ושירות ברמה גבוהה, מחציתם עם בריכות פרטיות, מסעדת שף, מועדון בריאות, ספא  עם בריכה פנימית מחוממת ומקורה, לאונג', לובי, חדרי ישיבות ואולמות כנסים מרווחים.

בשיחה שקיימנו עם מנכ"ל תיירות עין גב חיים סתתיהו הוא מסביר את הרציונל סביב ההשקעה במלונות יוקרה: "גילינו שיש ביקוש מאוד גבוה למלונות יוקרה בארץ. אנחנו רואים את הפריחה ואת הצמיחה שיש לענף הזה בארץ - הצרכן הישראלי מחפש רמה גבוהה של חופשה".

 

חיים סתתיהו, מנכ"ל תיירות עין גב (יח"צ)

בשיחה איתנו הוא אומר שאין קשר בין הקורונה ולעובדה שהיא העצימה את תופעת תיירות הפנים לבין ההחלטה על הקמת המלון: "הקורונה נמצאת איתנו, אנחנו חיים בתוך הקורונה וההתקדמות שלנו היא לאו דווקא בגלל הקורונה. ההסתכלות שלנו היא קדימה, אנחנו מעריכים שהמלון יפתח ב-2025 והקורונה תהיה מאחורינו". בתוך כך הוא מדגיש שקהל היעד של המלון כולל בתוכו גם את תיירות החוץ: "כשיפתחו השמים יהיו ישראלים שיצאו לחו"ל ויהיו תיירים שיגיעו ארצה כך שיהיה פה שילוב בין הפלחים".

שטח המלון שייך לקיבוץ עין גב. בתחילת שנות ה-2000 הוועדה המקומית עמק הירדן אישרה את שינוי הייעוד של הקרקע לקרקע מלונאית. למרות שהתוכנית אושרה כבר אז הקמת המלון יוצאת לדרך רק בימים אלו לאחר 20 שנה: "המתנו כדי שיבשילו התנאים, מבחינת המצב הכלכלי וכדי שנוכל למצוא שותף ראוי ומתאים ומעוד סיבות נוספות".

במשך השנים קיבוץ עין גב בחנה מספר שותפים להקמת הפרויקט: "בחנו עוד הצעות נוספות.  בסופו של דבר מצאנו שחברת פתאל מתאימה לנו מאוד מבחינת הגודל, מבחינת ה- DNA שלהם, ועוד מספר פרמטרים חשובים שהיה להם להציע לנו".

מבנה השותפות עם חברת פתאל תהיה שווה. הקרקע שנמצאת היום בבעלות הקיבוץ תעבור לבעלות התאגיד המשותף שיוקם. חלוקת ההוצאות והרווחים יחולקו לפי מנגון השותפות שהוקם במסגרת התאגיד. כאמור, כל זה במסגרת שותפות שווה גם על קרקע המלון. 

על תכנון הפרויקט הופקד משרד פייגין אדריכלים והוא יעוצב בסגנון מודרני, תוך שילוב של חומרי בניה מקומיים טבעיים כגון: אבן בזלת, עץ וטיח, חיבור לטבע, ארכיאולוגיה וההיסטוריה של אזור הכנרת: "הם עושים תכנון למלונות יוקרה ברמות הכי גבוהות בארץ ובעולם".

סתתיהו מעריך שהמלון ידורג יחד עם הרשימה הפותחת של מלונות היוקרה המובילות בארץ: "אני מעריך שהמלון יהיה אחד הטובים בארץ". לפי הערכות שלבי הביצוע ייחלו כבר השנה, תוך תקווה שהמלון יפתח כבר בשנת 2025.

בהודעה שהוציא חיים סתתיהו מנכ"ל תיירות עין גב, הוא כתב כי: "ענף התיירות מתפתח מאוד בשנים האחרונות באזור הכנרת והישראלים גילו את הכנרת הנפלאה מחדש. עבורי, כחבר קיבוץ עין גב וכמנכ"ל ענף התיירות, הקמת המלון, הוא בהחלט חלום שמתגשם, לאחר שנים של חשיבה ותכנון.

ההחלטה על השותפות עם רשת פתאל, מביאה אותנו לתכנון והקמת מלון יוקרתי, ברמה בינלאומית לחוף הכנרת, ולאחר שניצלנו את תקופת הקורונה להקמת 59 וילות משפחתיות מעוצבות ומרווחות, בכפר הנופש על הכנרת, יהווה המלון נדבך נוסף והכפלת כח, במתן אפשרות נופש נוספת ברמה גבוהה. זכינו בשותף מקצועי ומכובד לדרך, 'רשת מלונות פתאל ', שותף טוב ונכון, כאשר כולנו מוכוונים לאותה מטרה- הפיכת האירוח במלון לחוויית נופש".

אביה מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל : "רשת פתאל שמחה לבשר על הרחבת פעילותה בארץ בתחום מלונות היוקרה, עם המלון בקיבוץ עין גב, שיציע לאורחים נופש יוקרתי באחד המקומות היפים בארץ, על שפת הכנרת". 

אסף פתאל, מנהל פיתוח עסקי, רשת מלונות פתאל : "קבוצת פתאל זיהתה את הצורך במוצר יוקרתי ואיכותי על שפת הכנרת, שיהווה מוקד משיכה לתיירים וישראלים כאחד. מדובר במלון ייחודי שיוקם עפ"י סטנדרט מלונאי גבוה ביותר, הצפוי להיפתח בעוד 3 שנים ויהווה חלק ממותג מלונות היוקרה שהקבוצה תשיק בקרוב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים סתתיהותיירות עין גבפתאלאסף פתאלמועצה אזורית עמק הירדן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...