אלקטרה נדל"ן: שכר המנכ"ל והיו"ר החדשים - כ-110,000 שקל בחודש; איפה הם עומדים ביחס למתחרים?

התגמול השנתי ליו"ר החברה ב-2020 הסתכם ב-3.68 מיליון שקל – ונחשב לאחד הגבוהים בענף • עלות השכר השנתי של המנכ"ל, ללא מענקים ותגמול הוני, היה דווקא מהנמוכים מבין החברות המובילות

שיתוף הכתבה
גיל רושינק, היו"ר החדש של אלקטרה נדל"ן (אורן קהן)גיל רושינק, היו"ר החדש של אלקטרה נדל"ן (אורן קהן)

בתחילת השבוע שעבר הודיעה חברת אלקטרה נדל"ן על שינויים באיוש צמד המשרות הבכירות – המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון שלה. את מקומו של המנכ"ל בשבע השנים האחרונות יחליף אמיר יניב, שהיה סמנכ"ל הכספים של החברה בשש השנים האחרונות; רושינק עצמו ימונה ליו"ר הדירקטוריון, במקומו של אבי ישראלי.

על רקע זה פרסמה לאחרונה החברה זימון לאספה כללית מיוחדת של בעלי מניות החברה, שתתקיים ב-9 בפברואר 2022, ואשר תעסוק בנושאים הללו: עדכון הסכם ניהול בין החברה לבין אלקו, בעלת השליטה; אישור עדכון מדיניות תגמול של החברה; אישור תנאי כהונתו החדשים של היו"ר רושינק. הודעה זו סיפקה לנו הצצה אל תנאי העסקתם של השניים, בין היתר דרך ניתוח מעניין שביצע תאגיד PWC באשר ל"מקומה" של החברה ביחס לחברות הגדולות בענף סביב מדיניות התגמול שלה.

שכרם של היו"ר החדש והמנכ"ל החדש, כך על פי ההודעה שנשלחה לרשות לניירות ערך, נקבע על 110,000 שקל לכל היותר בחודש. החברה מציינת כי בהמשך לסיום כהונתו של אבי ישראלי כיו"ר הדירקטוריון, תחדל אלקו לקבל מאלקטרה נדל"ן תמורה בסך 1.1 מיליון שקל בשנה עבור שירותי יו"ר הדירקטוריון

ראשית נציין כי שכרם של היו"ר החדש והמנכ"ל החדש, כך על פי ההודעה שנשלחה לרשות לניירות ערך, נקבע על 110,000 שקל לכל היותר בחודש. החברה מציינת כי בהמשך לסיום כהונתו של אבי ישראלי כיו"ר הדירקטוריון, תחדל אלקו לקבל מאלקטרה נדל"ן תמורה בסך 1.1 מיליון שקל בשנה עבור שירותי יו"ר הדירקטוריון.

התגמול השנתי של היו"ר ב-2020 – מהגבוהים בשוק

כאמור, ההזמנה לאספת בעלי המניות כללה גם ניתוח מיוחד של תאגיד PWC - פרייס ווטרהאוס קופרס, ממשרדי ראיית החשבון הגדולים בעולם, על תוכנית תגמול של נושאי משרה בחברות ציבוריות ישראליות בתחום הנדל"ן לאורך שנת 2020 – כהשוואה בין נתוני אלקטרה נדל"ן לנתוני החברות האחרות. 

כפי שנכתב על ידי אנשי PWC, מדובר ב"נתונים שאספנו וניתחנו בהתייחס להיקפי תוכניות תגמול של יו"ר ומנכ"ל בחברות ציבוריות ישראליות". הניתוח כלל מדגם של עשר חברות ששווי השוק שלהן היה גבוה משווי השוק של אלקטרה נדל"ן ועשר חברות ששווי השוק שלהן היה נמוך משווי השוק של אלקטרה נדל"ן (נכון ל-12.12.2021),כפי שניתן לראות כאן:

הניתוח התייחס לשכר השנתי ולהטבות הנלוות; למענק השנתי; ולתגמול מבוסס מניות. "הנתונים מתייחסים לעלות השכר של נושא המשרה בשנת 2020", כך נכתב בניתוח, "בהתאם לדיווחי החברות במסגרת הדו"חות השנתיים לשנת 2020 ודיווחים נוספים של החברות לציבור.

לצורך הניתוח דורגו חברות המדגם בסדר עולה, החל בחברה שבה רכיב התגמול לנושא משרה הוא הנמוך ביותר. לאחר מכן החברות חולקו לארבע קבוצות, כך שהרביע התחתון כולל את החברות שבהן רכיב התגמול הינו הנמוך ביותר, ואילו הרביע העליון כולל את החברות שבהן הרכיב הוא הגבוה ביותר".

על פי הנתונים, התגמול השנתי שניתן ליו"ר החברה בשנת 2020 הוא מהגבוהים מבין החברות שנבדקו, ביחס לממוצע, ונמצא ברביע הרביעי:

עם זאת, עלות השכר המתוקננת של היו"ר למשרה מלאה, נמצאת רק ברביע השני:

ניתוח מיוחד של תאגיד PWCניתוח מיוחד של תאגיד PWC

התגמול למנכ"ל נמוך משמעותית מזה של היו"ר, בהשוואה מול החברות האחרות, ונמצא ברביע השני:

עלות השכר השנתי של המנכ"ל, ללא מענקים ותגמול הוני, נמצא רק ברבעון הראשון:

בניתוח מדגישים אנשי PWC בפנייתם למזמיניו, אנשי אלקטרה נדל"ן , כי "ניתוח הנתונים שמבוצע על ידכם ופרשנותם צריכים להיעשות בזהירות הראויה, תוך ניתוח מעמיק של החברות הכלולות במדגם, בחינת התאמתן כחברות השוואה, ההתפלגות הסטטיסטית של הממצאים, והמקום היחסי הרצוי של החברה בהשוואה לתוצאות ההשוואה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלקטרהאלקוגיל רושינקאמיר יניבאבי ישראליPWCתגמול שנתי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...