הוועדה הארצית לתכנון ובנייה המליצה על הקמת היישוב החדש "חנון" בעוטף עזה

חודשיים מאז המצלת הוועדה המחוזית; הוועדה הארצית לתכנון ובנייה המליצה לממשלה על הקמת היישוב חנון בעוטף עזה • כעת הכדור בידיים של הממשלה

שיתוף הכתבה
עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה (יח"צ) עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה (יח"צ)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את הקמת הישוב חנון שבעוטף עזה. החלטת המועצה באה לאחר שלפני כחודשיים הוועדה לתכנון ובנייה מחוז דרום בראשות עו"ד עודד פלוס אישרה התוכנית. כעת לאחר שהמועצה הארצית בראשותו של עו"ד שלומי הייזלר אישרה את התכנון, ההצעה תעבור להחלטת הממשלה שתצביע על ההצעה. 

היישוב יוקם כיישוב קהילתי לכ -500 משפחות, בתמהיל של צפיפות בניה כמענה למשפחות צעירות בשלבים שונים של חייהן המיועדות להיקלט בישוב. היישוב יוקם מזרחית לקיבוץ סעד שבעוטף עזה בתחומי מועצה אזורית שדות נגב.

נזכיר את החלטת ממשלה מספר 511 שהתקבלה בנובמבר 2020 ושמכוחה המועצה הארצית אישרה היום את ההצעה: "לבחון הקמת יישוב קהילתי פרברי חדש באזור עוטף עזה, המיועד לכ-500 משפחות, בתחום המועצה האזורית שדות נגב, במרחב המצוי מזרחית לקיבוץ סעד. מוטל על משרד הבינוי והשיכון לרכז ביצוע עבודת מטה בתוך שלושה חודשים לצורך גיבוש החלטה בדבר הקמת היישוב האמור, בשיתוף ובתיאום עם משרדי הממשלה הנוספים הנדרשים, לרבות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר".

במשרד הבינוי והשיכון נימקו את המניעים להקמת היישוב בעקבות החלטת הממלשה בנידון: "הקמת היישוב החדש הינה בהתאם למדיניות הממשלה לקידום פיתוח הפריפריה וחיזוק ההתיישבות בפריפריה בנגב ובגליל ובעוטף עזה. הקמת היישוב החדש באזור זה תיתן  תנופה התיישבותית משמעותית באזור, וזאת על פי הצורך הגדל והולך של קהל חדש המוצא עניין בהתיישבות בחבל ארץ זה, יענה על הביקושים ויחזק את הגבול הדרומי מול רצועת עזה"
 
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "אני שמח על החלטת המועצה, ישנה חשיבות לאומית עצומה בהקמת יישוב חדש בימים אלה, בייחוד בעוטף עזה. אנו נחושים להמשיך לבנות ולפתח את ההתיישבות בכל חלקי הארץ. מאז כניסתי לתפקיד שר הבינוי והשיכון חיזקנו את רמת הגולן, הבקעה, יהודה ושומרון, היום אנו מחזקים גם את עוטף עזה".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , אביעד פרידמן: "מדובר בצעד חשוב להרחבת ההתיישבות בעוטף עזה המהווה חיזוק משמעותי לאזור כולו, אנו עדים לעלייה גבוהה ביקושים למעבר דרומה, יש כאן איכות חיים ושטחים נרחבים. אני צופה שהיישוב החדש יזכה למשפחות צעירות רבות שיבחרו לחיות בו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עודד פלוסזאב אלקיןאביעד פרידמןהיישוב חנוןשלומי הייזלר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...