נסתם הגולל על ניסיונותיה של ביג להחזיר את הגלגל לאחור? ריט 1 הודיעה על רכישת 75% מ"ישפרו סנטר" במודיעין

החברה תממש את האופציה שעמדה לה לרכישת הזכויות, תמורת כ-281 מיליון שקל • מדובר בנכס שסביבו, בין היתר, מתנהלים ההליכים המשפטיים של חברת ביג נגד בעלי תנופורט, ירון אדיב וכידן דהרי

שיתוף הכתבה
חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות (ביג מרכזי קניות)חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות (ביג מרכזי קניות)

העלילה הולכת ומסתבכת: לאחר שבשבוע שעבר פרסמנו כאן כי ביג מרכזי קניות לא קיבלה את מבוקשה באשר ל"פרשת ישפרו מודיעין", והסעדים הזמניים שביקשה לא התקבלו, מודיעה היום (א') חברת ריט 1 כי היא מממשת את האופציה שעמדה לה, ורוכשת 75% מ"ישפרו סנטר" במודיעין, תמורת סכום של כ-281 מיליון שקל.

החברה הרוכשת הודיעה לחברת ישפרו על מימוש האופציה לרכישת הזכויות בנכס, שחולש על פני 27,000 מ"ר בנויים. "על פי הוראות הסכם האופציה, החברה תשלם תמורת רכישת הממכר סך השבווה לכ-218 מיליון שקל, בניכוי ה-FFO שינבע מהנכס בתקופה שבין 1 בינואר 2022 ועד למועד השלמת העסקה, ובניכוי 75% מיתרת ההלוואה המובטחת במשכנתא על הנכס"

החברה הרוכשת הודיעה לחברת ישפרו על מימוש האופציה לרכישת הזכויות בנכס, שחולש על פני 27,000 מ"ר בנויים. "על פי הוראות הסכם האופציה, החברה תשלם תמורת רכישת הממכר סך השבווה לכ-218 מיליון שקל", כך ריט 1 בהודעתה, "בניכוי ה-FFO שינבע מהנכס בתקופה שבין 1 בינואר 2022 ועד למועד השלמת העסקה, ובניכוי 75% מיתרת ההלוואה המובטחת במשכנתא על הנכס".

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, חברת ביג – שהגישה תביעה, בין היתר, נגד כידן דהרי וירון אדיב, בעלי חברת האם של ישפרו, חברת תנופורט – ביקשה מבית המשפט המחוזי מרכז בלוד שורה של סעדים זמניים, עד להחלטה בדיון עצמו. 

הסעדים כללו צו מניעה זמני האוסר על ביצוע כל דיספוזיציה בנכסים במודיעין; צו המורה כי כל הכספים שהופקו מן הפעילות השוטפת (FFO) בנכסי מודיעין מתחילת ינואר 2021 ועד למועד תשלום התמורה עבור נכסי מודיעין השייכים למבקשת בהתאם להוראות המפורשות של הסכם ההלוואה ושל הסכם המכר, יופקדו בחשבון נאמנות; מינוי נציג רו"ח מטעם המבקשת המוסמך לקבל כל נתון וכל החלטה בקשר לנכסי מודיעין, באופן אשר יבטיח את הניהול התקין של נכסי מודיעין.

המחוזי דחה, כאמור, את סדרת הבקשות הזו – וייתכן שההודעה של ריט 1 מגיעה בעקבות כך, שכן החלטת בית המשפט מאפשרת, הלכה למעשה, ביצוע מהלכים הקשורים בנכסים האמורים. בהודעתה מהיום כתבה ריט 1 כי "השלמת רכישת הממכר על ידי החברה כפופה לקבלת אישור הממונה על התחרות, אם יידרש". עוד ציינה בהודעה כי "בכוונת החברה להמשיך להפעיל את הנכס כנכס מניב".

כעת נותר לראות אם ההתפתחות האחרונה תשפיע על מהלכיה המשפטיים של ביג סביב נכסי ישפרו במודיעין – שאותם הייתה אמורה לרכוש במסגרת עסקה מול תנופורט , אך עסקה זו בוטלה על ידי אדיב ודהרי בספטמבר האחרון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ריט 1ישפרוישפרו סנטר מודיעיןביג מרכזי קניותחי גאליסהרשות לניירות ערךבית המשפט המחוזי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...