חדשות הנדל"ן: שורת החלטות התקבלו השבוע בקבינט הדיור; התקדמות בעסקת "הטיבולי" של נכסים ובנין

הקבינט אישר מתן מענקים במסגרת "מחיר מטרה", אישר את יעדי התכנון שקבעה הממשלה וקבע יעד שיווק גם להשכרה ארוכת טווח • נכסים ובנין קיבלה את אישור המחוזי לעסקה בלאס וגאס

שיתוף הכתבה
השרים זאב אלקין ומרב מיכאלי בקבינט הדיור (משרד הבינוי והשיכון)השרים זאב אלקין ומרב מיכאלי בקבינט הדיור (משרד הבינוי והשיכון)

• קבינט הדיור, בראשות שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, אישר השבוע מתן מענקים וסבסוד לרוכשי דירות במסגרת תוכנית דיור ב"מחיר מטרה". המענקים יינתנו בשנים 2027-2022, לזכאי משרד הבינוי והשיכון הרוכשים דירה במסגרת התוכנית באזורים שבהם מחיר הקרקע ללא הוצאות פיתוח נמוך מ-100,000 שקל ליחידת דיור. נוסף על כך אישר קבינט הדיור את יעדי התכנון והשיווק בתחום הדיור לשנת 2022 עבור משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל. היעד המרכזי הינו להגיע ל- 60,000 עסקאות, ל-90,000 יח"ד במסגרת הגשת תוכניות ול-84,000 יח"ד בשיווקים. כמו כן נקבע כי ביישובי מיעוטים יעד השיווק לא יפחת מ05,000 יחידות דיור בשנת 2022. עוד נקבע יעד של 10,000 יח"ד שישווקו עבור יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח, ויעד תכנון מפורט ל-125,000 יחידות דיור מאושרות בשנת 2022.

• עוד אישר קבינט הדיור הקצאת תקציב של 110 מיליון שקל לקידום ההתחדשות העירונית ביישובי פריפריה שבהם קיימת כדאיות כלכלית נמוכה. במסגרת התוכנית, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תפרסם קול קורא לבחירת מיזמי התחדשות עירונית ביישובי הפריפריה, ולמיזמים הנבחרים יינתן מענק לביצועם. המענקים ימומנו מהקרן להתחדשות עירונית, בסכום של 70 מיליון שקל, ולכך יתווסף תקציב ממשלתי נוסף בהיקף של 40 מיליון שקל. נוסף על כך יקצה משרד הביטחון סכום בגובה 167,000 שקל לכל יחידת דיור קיימת במיזמים שייבחרו ביישובי קו עימות, אשר בהם משרד הביטחון מקדם כיום הוספת ממ"דים לצורכי מיגון ביטחוני.

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עמק חפר אישרה את הרחבת קיבוץ העוגן שבשרון, והעניקה היתר בנייה ל-26 יחידות דיור חדשות בשלב ב' של השכונה החדשה בקיבוץ. ההיתר ניתן לחברת אמפא ישראל, שבנתה בעבר, בשלב ההרחבות הראשון של השכונה, 34 יחידות דיור. מדובר על 26 היתרים נפרדים שניתנו למגרשים בגודל של 350 מ"ר. הצפי לסיום הבנייה הוא לקראת הרבעון הראשון בשנת 2023. במסגרת ההיתר ייבנו בתים צמודי קרקע, וילות של עד שתי קומות וקוטג'ים, כחלק משכונת ההרחבה של הקיבוץ אשר מונה כעשרה דונם שכוללים גם שטחים ציבוריים.

ההרחבה בקיבוץ העוגן. עופר פוקסההרחבה בקיבוץ העוגן. עופר פוקס

• חברת גרופית הודיעה השבוע כי החלה בבניית פרויקט "גרופית בשמורה", שיכלול 72 צמודי קרקע בשכונת רמז בפרדס חנה. החברה קיבלה היתרי בנייה בפרויקט, שיכלול קוטג'ים דו-משפחתיים וחד-משפחתיים. מדובר בקרקע בתולית בת כ-24 דונם בדרום היישוב, בצמידות לחורשת איקליפטוסים,  שנועדה לשימור  בשטח שגובל בשדות של גן שמואל. החברה זכתה בקרקע במסגרת מכרז של רשות מקרקעי ישראל שהתקיים באוגוסט 2020, ושילמה כ-55 מיליון שקל.

פרויקט גרופית בשמורה. אלכס לובימובפרויקט גרופית בשמורה. אלכס לובימוב

• חברת נכסים ובניין הודיעה השבוע, בהמשך להודעה שיצאה לפני כשבוע וחצי, כי התקבל אישורו של בית המשפט המחוזי בתל אביב להתקשרות בהסכם המכר של פרויקט "הטיבולי" בלאס וגאס. "לפיכך, ובהתאם להוראותיו של הסכם המכר, נכנס ההסכם לתוקף ובמועד זה תחל בדיקת הנאותות, הכול כמפורט בדיווח הקודם", כך החברה. "כפי שצוין בדיווח הקודם, השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של התנאים המתלים להסכם המכר, ואין ודאות שאלה יתקיימו, בין היתר בשל גורמים שאינם תלויים בחברה ו/או ב-IDBG".

• חברת רבד מעדכנת - בהמשך לדיווח שלה מתחילת החודש – הבת שלה השלימה את מכירת נכס "אלדי סנדיפורד" באירלנד. "החברה המאוחדת השלימה את העסקה בהתאם לתנאיה", כך כתבה החברה בהודעתה לרשות לניירות ערך.

• חברת בוליגו מעדכנת כי השלימה את העסקה לרכישת מקבץ הדיור Retreat at Weaverville הממוקם בצפון קרוליינה, ארה"ב, והכולל כ-176 יחידות דיור – עסקה שעליה דיווחה באוגוסט האחרון. "רכישת הנכס הושלמה בתמורה לסך של כ-37 מיליון דולר", כך החברה בהודעתה, "וסך היקף העסקה, לרבות עלויות עסקה וסכומים המיועדים להשבחת הנכס, הינו כ-40.1 מיליון דולר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבינט הדיורזאב אלקיןמרב מיכאלימשרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתמחיר מטרההוועדה המקומית לתכנון ובנייהאמפא ישראלחברת גרופיתרשות מקרקעי ישראלנכסים ובנייןפרויקט "הטיבולי" בלאס וגאסבית המשפט המחוזירבדבוליגו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...