עדכון לתמל/1078 בכפר קאסם: עוד 5,207 מ"ר של שטחי בנייה עיקריים, הוספת 25 יח"ד ותוספת קומה לבינוי

השכונה העתידית בצפון-מערב היישוב נחלקת לשני מתחמים, והתוספת מתייחסת לאחד מהם • מוסיפה גם הוראות להחלפת ייעודים, לאיחוד וחלוקה מחדש ועוד

שיתוף הכתבה
כפר קאסם (שאטרסטוק)כפר קאסם (שאטרסטוק)

שינויים בתמל/1078 בכפר קאסם: הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה קסם הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מתאר מקומית "שינוי חלוקה בתוכנית תמל/1078 המאושרת" – אשר מטרתה, בשורה התחתונה, היא הוספת שטחי בנייה ויחידות דיור לאחד משני המתחמים בשכונה החדשה המתוכננת ביישוב. מטרה חשובה נוספת, המוגדרת גם בתוכנית המקורית: "מענה למחסור בדירות לאוכלוסייה הערבית באמצעות בנייה רוויה על קרקעות מדינה".

"על שטח התוכנית חלה תוכנית תמל/1078 המאושרת", נכתב בדברי ההסבר. "שטחה הכולל הוא כ- 36.552 דונם, כמסומן בתשריט התוכנית, ועניינה איחוד וחלוקה מחדש; קביעת קווי בניין כמסומן בתשריט מצב מוצע; הוספת 5,207 מ"ר שטחי בנייה עיקריים; הוספת 25 יח"ד, כך שיהיו בשכונה בסך הכול 345 יח"ד; הוספת קומה; העברת שטחי בנייה בין כל הקומות; שינוי חלוקת שטחי הבנייה.

הוראות התוכנית כוללות גם החלפה בין ייעוד שצ"פ, דרך מאושרת, דרך משולבת ומגורים, ושינוי חלוקת שטחי הבנייה ללא שינוי בשטח כל ייעוד. בסך הכול תציע התוכנית, לאחר העדכון – אם יאושר כפי שהוא – 40,237 מ"ר של שטחי מגורים, ועוד 1,760 מ"ר של שטחי מסחר.

תמל/1078 כולה יוצרת מסגרת תכנונית "שתאפשר הקמת שכונת מגורים בצפון-מערב כפר קאסם, בהיקף של 1626 יח"ד ובצפיפות של כתשע יח"ד דונם נטו". מדובר בתוכנית שמציעה 1,626 יחידות דיור ביישוב, על שטח של 349 דונם"

תמל/1078 כולה יוצרת מסגרת תכנונית "שתאפשר הקמת שכונת מגורים בצפון-מערב כפר קאסם, בהיקף של 1626 יח"ד ובצפיפות של כתשע יח"ד דונם נטו". מדובר בתוכנית שמציעה 1,626 יחידות דיור ביישוב, על שטח של 349 דונם. 

"מטרת התוכנית היא יצירת מתחם אשר יספק פתרונות לדיור עבור תושבי היישוב", נכתב בדברי ההסבר. "הרחבת היישוב הקיים בדגש על פיתוח מרקם עירוני, ויצירת מרחב עירוני איכותי הכולל שטחים ירוקים מפותחים מבני ציבור ושטחי מסחר". התוכנית תשמור על המשך הרצף העירוני של היישוב בחלק הצפוני והמערבי, ומציעה תכנון הוליסטי שיאפשר התרחבות של היישוב הקיים תוך התחשבות בצורכי האוכלוסייה הייחודיים, ובהם מגורים, מסחר ושטחי הציבור.

עוד מציעה התוכנית הסדרת מבנים קיימים בשכונה, "ונתינת אפשרות לבעלים לממש תוספת יחידות דיור תוך שמירה ככל שניתן על האחידות והמרקם אורבני המתוכנן". היא מאפשרת גם כניסה של זוגות צעירים לשכונה, על ידי הקצאה של 10% מסך יחידות הדיור לדירות קטנות – בשטח 80-65 מ"ר שטח עיקרי, כולל ממ"ד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית כפר קאסםהוועדה המקומית לתכנון ובנייהותמ"לתמל/1078דירות קטנות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...