הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית המתאר של רובע דרום קריית גת הכוללת 8,000 יח"ד חדשות

שטח התוכנית ברובו נמצא בתחום שיפוטו של המועצה האזורית שפיר ועתיד לעבור לתחום השיפוט של עיריית קריית גת. הוועדה: יש להקצות קרקע משלימה משטחי התוכנית לטובת ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות

שיתוף הכתבה
DepositphotosDepositphotos

הוועדה המחוזית דרום של מנהל התכנון בראשות עודד פלוס, אישרה להפקדה את תוכנית המתאר המקומית של רובע דרום בקריית גת. מדובר על תוכנית 631-0891663 שמקדמת רשות מקרקעי ישראל , למטרת הקמת שכונה חדשה בעיר קריית גת. רוב השטח של התוכנית נמצא כעת בתחום השיפוט של המועצה האזורית שפיר ועתיד לעבור לתחום השיפוט של עיריית קריית גת.

התוכנית גובלת במושב עוזה מצפון, ממערב וממזרח, ממזרח במסילת הברזל, מצפון-מערב בכביש הדרום (שכונות מגדים, ההפעלה, ו-שער הדרום) ובדרום-מערב נושקת בכביש 40. התוכנית כולה מתפרסת על שטח של 1,190 דונם, ותכלול 8,000 יח"ד, מתוכן 2,100 דירות קטנות ו-600 דירות קטנות. גובה הבניינים ברובע החדש משתנה, מבנייה נמוכה של שלוש קומות לבנייה גבוהה של 10 קומות ועד בניינים בני 28-18 קומות. הצפיפות הממוצעת בשכונה החדשה תעמוד על 24.5 דונם ליח"ד.

התוכנית כוללת כ-525,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ-54,000 מ"ר עבור מסחר, וכ- 180,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה שיוקמו בצמוד למסילת הרכבת הקיימת תל אביב-באר שבע. בנוסף, התוכנית כוללת כ-370 דונם שטחים פתוחים - מתוכם פארק רחב בהיקף של כ-300 דונם, שיוקם במרכז השכונה. כמו כן, החניות ברובע החדש יהיו תת קרקעיות. בעיר קריית גת מתגוררים כיום כ-57 אלף איש, ובמסגרת התוכנית אמורים להצטרף לעיר עוד 26 אלף תושבים.

הדמיה- רובע דרום קריית גת (ארי כהן אדריכלים ובינוי ערים)

לצורך מימוש התוכנית, יועתק דרומה מקטע של מסילת הברזל בין קריית גת לאשקלון החוסם את פיתוחה של העיר. השינוי המתוכנן בקטע המסילה יאפשר לרכבות המגיעות מכיוון צפון אל קריית גת, להמשיך לכיוון אשקלון ויאפשר בעתיד חיבור רכבתי נח בין קריית גת לאשקלון ואשדוד. התוכנית נערכה על ידי ארי כהן אדריכלים.

לעיון בתוכנית המלאה לחץ כאן

בתוך כך, הוועדה קראה לרמ"י ולעיריית קריית גת להעמיד קרקע משלימה מתוך שטחי התוכנית לטובת ההתחדשות העירונית בעיר. כיום, ישנם מספר מתמים לפינוי בעיר, במאי האחרון פרסמנו כי הרשות להתחדשות עירונית הכריזה על מתחם שבטי ישראל בעיר כמתחם להתחדשות עירונית שיכלול כ-3,000 יח"ד חדשות. מתוך החלטת הוועדה: "הוועדה קובעת כי לאור העובדה שלקריית גת הסכם גג חתום, ומדובר בתוכנית משמעותית בשטחי רמ"י בה מוצע שיעור גבוה של יח"ד חדשות למגורים ואשר לה התייחסות בהסכמי הגג הקיימים של העיר, הועדה פונה לרמ"י ולעיריית קריית גת לפעול לגבש הסכמות לגבי קרקע משלימה בתוכנית זו עבור תוכניות להתחדשות עירונית. הסכמה עקרונית כזו תוצג לוועדה בישיבה משלימה".

רפי אלמליח, מנהל אגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י, מברך על ההחלטה להפקיד את התוכנית ומציין כי הרובע החדש המתוכנן בקרית גת יגדיל את שטחה המוניציפלי של העיר, צפוי להיות מגוון מבחינה חברתית, תרבותית ודמוגרפית, יהיה מקושר לעיר הקיימת ויהווה מוקד משיכה לתושבי העיר ואזור כולו ע"י שימוש בכלי תכנון שיבטיחו עירוניות טובה ופיתוח מושכל כולל מענה לכלל צרכי דיירי הרובע בתוספת פארקים, תעסוקה, מסחר, פתרונות תחבורה ואף דיור מוגן.

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף: "הרובע החדש, נמצא במיקום מצוין, בקרבה לתחנת הרכבת של קריית גת ולמרכז העיר ויציע איכות חיים מצוינת לתושביו העתידיים. הרובע החדש יחזק  באופן משמעותי את  מרכז העיר קריית גת ויאיץ את ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות בעיר". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תוכנית מתארתומר גוטהלףרפי אלמליחעודדפלוסהוודעה המחוזית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...