ממשיכים לצופף סביב סביון: הופקדה תוכנית לעירוב שימושים של אפריקה ישראל בכניסה ליישוב – עם 275 יח"ד

מדובר בתוכנית שמציעה 250 יח"ד לדיור מיוחד, 25 בתי מגורים דו-משפחתיים, שטחים עבור מבני ציבור, שטחי מסחר ושטחי תעסוקה • היא משתרעת על פני כ-52 דונם, ומחולקת לשלושה מתחמי בינוי

שיתוף הכתבה
מוטי לנדאו, ראש המועצה המקומית סביון (המועצה המקומית סביון)מוטי לנדאו, ראש המועצה המקומית סביון (המועצה המקומית סביון)

ברקע התהוות "שכונת צומת סביון", בין היישובים סביון, קריית אונו ואור יהודה, הופקדה בימים האחרונים תוכנית בינוי חדשה מעט צפונית משם, בכניסה ליישוב סביון – אשר תעצים עוד יותר את הבנייה בסביבה ותוסיף לבנות ולצופף באחת מעתודות הקרקע האחרונות בגוש דן. 

מדובר בתוכנית מפורטת אשר הופקדה רשמית בשבוע שעבר על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה
במחוז מרכז, ומאפשרת הקמת מתחם מעורב שימושים שבו 25 יחידות דיור, 250 יחידות לדיור מיוחד, מבני ציבור ושטחי מסחר ותעסוקה. התוכנית משתרעת על פני כ-52 דונם - שטח לא מפותח כמצוין בדברי ההסבר.

מתחם מזרחי - המיועד ל-25 מגרשי מגורים חד-משפחתיים בשטח של כ-300 מ"ר כל אחד. מתחם זה גובל מדרום במגרשי המגורים הקיימים בגני יהודה; מתחם מערבי - מחולק לשני תאי שטח: הראשון מיועד למבני מסחר ומשרדים אשר יציין את הכניסה לסביון והשני מיועד לדיור מוגן; מתחם מרכזי - המיועד למבנים ציבוריים במגרש של כ-14.6 דונם"

"התוכנית המוצעת מחלקת את המתחם לשלושה אזורים: מתחם מזרחי - המיועד ל-25 מגרשי מגורים חד-משפחתיים בשטח של כ-300 מ"ר כל אחד. מתחם זה גובל מדרום במגרשי המגורים הקיימים בגני יהודה; מתחם מערבי - מחולק לשני תאי שטח: הראשון מיועד למבני מסחר ומשרדים אשר יציין את הכניסה לסביון והשני מיועד לדיור מוגן; מתחם מרכזי - המיועד למבנים ציבוריים במגרש של כ-14.6 דונם, אשר מתחבר אל רצף לשטחי הציבור בתוכנית מקב"ת גני יהודה הגובלת מדרום".

מדובר בתוכנית שהוגשה על ידי חברת אפריקה ישראל מגורים, אשר משמשת גם כיזמית. העורך הראשי הוא דוד קנפו ממשרד קנפו כלימור אדריכלים; שמאי המקרקעין הוא יובל דנוס ממשרד דנוס כהן שמאי מקרקעין ; יועץ התחבורה הוא אינג' דן פוכס ממשרד דגש הנדסה .

על פי ההוראות, יחידות הדיור המוגדרות לדיור מיוחד יהיו בשטח ממוצע של 58 מ"ר. התוכנית תציע גם 4,666 מ"ר של שטחי מסחר, 7,000 מ"ר של שטחים עבור מבני ציבור ועוד 13,384 מ"ר של שטחי תעסוקה.

בדברי ההסבר נכתב עוד כי "בין המתחמים המרכזי והמערבי נשמר תוואי הואדי הקיים כשטח ציבורי פתוח, אשר יתחבר ברצף לשטחי ציבור מצפון ומדרום לו. בתוכנית מתוכננים שבילי אופניים המתחברים לשבילים המתוכננים בתוכנית האב של המועצה המקומית, והרחבת הדרכים הקיימות בכל היקפה".

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן

נזכיר כי שכונת צומת סביון, הממוקמת מעט דרומה מהתוכנית המופקדת, לאורך דרך 4662, צפויה לכלול, על פי התכנון, כ-1,315 יחידות דיור, בשטח כולל של כ-443 דונם. התוכנית מציעה 153,855 מ"ר שטחי מגורים, זאת 104,810 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור, 120,706 מ"ר שטחי מסחר ו-232,334 מ"ר שטחי תעסוקה – כך שאפשר להבין כי בעוד שנים ספורות, עם השלמת שתי התוכניות, לצד בינוי נוסף המתוכנן באזור, צומת סביון והכניסה ליישוב ייראו אחרת לגמרי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:צומת סביוןאפריקה ישראלהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהאדריכל דוד קנפוקנפו כלימור אדריכליםמוטי לנדאוהמועצה המקומית סביון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...