יהוד-מונוסון: הוותמ"ל אישר להפקדה תוכנית פינוי בינוי בהיקף של 1,150 יח"ד

התוכנית משתרעת על פני שלושה מתחמים ומקודמת באמצעות קבוצת כתב. הפרויקט יוצא לדרך לאחר חתימת הסכם הגג מול רמ"י בשנת 2019 על הקצאת קרקע משלימה לפרויקט

שיתוף הכתבה
יהודה כתב, מנכ"ל משותף, קבוצת כתב (פוטו מרסלו אילת)יהודה כתב, מנכ"ל משותף, קבוצת כתב (פוטו מרסלו אילת)

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ),החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בעיר יהוד-מונוסון תמ"ל יהוד 2016. התוכנית הינה על שטח של 35 דונם, ומתפרסת על פני שלושה מתחמים, ברחובות קדושי מצרים, ביאקובסקי והרצל. התוכנית יוצאת לדרך לאחר שיתוף פעולה מול רשות מקרקעי ישראל ועיריית יהוד. שתעניק קרקע משלימה לטובת הפרויקט.

את הפרויקט מובילה חטיבת ההתחדשות העירונית של קבוצת כתב בהנהלת משפחת כתב. התוכנית, כוללת פינוי 15 מבנים בני 5-3 קומות ובהם 330 יח"ד, לטובת הקמת 14 מבנים חדשים בני 17-9 קומות. סך הכול ייבנו בין 1,050 יח"ד ל-1,050 יח"ד במבנים החדשים. במתחם קדושי מצרים יפונו 144 יח"ד, במתחם ביאקובסקי יפונו גם 144 יח"ד ובמתחם הרצל יפונו 48 יח"ד.

הקרבה של העיר יהוד-מונוסון לנתב"ג השליכה על כדאיות הפרויקט, זאת בשל הגבלת הגובה במבנים במקום כפי שמעוגן בתוכנית תמ"א 2/4. בשל כך חתמה עיריית יהוד מונסון על הסכם גג מול רשות מקרקעי ישראל בשנת 2019, לפי ההסכם, רשות מקרקעי ישראל תקצה עד 15% מכלל השווקים החדשים בעיר לטובת כלל הפרויקטים להתחדשות עירונית ביהוד – מונוסון, לדברי העייריה, הערך הנדל"ני של קרקעות רמ"י שיוקצו לטובת ההתחדשות העירוני משוער בכמיליארד שקלים.  

כאמור, טרם ידוע כמה יח"ד סך הכול יכילו המבנים החדשים, הסיבה לכך, היא בשל סקר תעופתי שיוכן על ידי צוות התכנון, לבדיקת הקלות מסוימות בגובה המבנים, בכפוף לתוכנית תמ"א 2/4. הסקר התעופתי יועבר לרשות התעופה האזרחי בכדי לקבל חוות דעת להקלה בגובה המבנים. אם אכן ההקלות יאושרו הפרויקט יוכל להיכל עד 1,150 יח"ד, אם הבקשה להקלה תדחה, סך הכול יוכלו להקים במתחם עד 1,050 יח"ד.

מתוך כלל יחידות דיור, 230 יוקצו עבור דירות קטנות. נוסף על יחידות הדיור, יוקצו עוד 2,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, 20 אלף מ"ר עבור שטחי ציבור ועוד כחמישה דונם עבור שטח פתוח. במבני המגורים, ישולבו שטחי מסחר ומבני ציבור בקומות הקרקע, ובמרכז כל מתחם תוקם גינה ציבורית לרווחת הציבור ולשימוש גני הילדים הסמוכים. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת את שדרוג המרחב הציבורי: הרחבת רחובות, יצירת מדרכות רחבות מלוות בנטיעת עצים ליצירת רצף צל, הקמת שבילי הולכי הרגל ושבילי אופניים. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקצה שטח לטובת הרחבה לבית ספר יסודי הסמוך לרחוב הרצל.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, שלומי הייזלר: "הוותמ"ל פועל באחריות ובמהירות כדי לתת מענה ללב העיר של יהוד בדגש על מבנים במצב ירוד המשוועים להתחדשות. מדובר בתוכנית שמציעה תכנון עירוני עדכני שיחזק את העירוניות וישדרג את המרחב הציבורי".

מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית פועלת ליצירת תיאום ושותפות בין השוק הפרטי, השלטון המקומי והגופים הממשלתיים. התוכנית שאושרה ביהוד היא פרי מאמץ משותף של כל המעורבים".  
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתיהודה כתבאלעזר במברגרותמ"להרשות להתחדשות עירוניתמטה התכנון הלאומימשפחת כתבקבוצת כתבתמ"א 2/4הסכם גג יהוד מונוסוןשלומי הייזלרפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...