קבוצת חנן מור זכתה במכרז רמ"י לבניית 150 יח"ד בגבעתיים ב-225 מיליון שקלים

המכרז ברחוב טבנקין בגבעתיים פורסם במסגרת "מכרזי ייזום", ונסגר בכמעט פי שבעה ממחיר המכרז. חלק ניכר מהדירות במתחם יוקצו לטובת שכירות ארוכת טווח

שיתוף הכתבה
חנן מור, יו"ר קבוצת "חנן מור" (אייל טואג)חנן מור, יו"ר קבוצת "חנן מור" (אייל טואג)

קבוצת חנן מור זכתה במכרז להקמת 120 יחידות דיור, בכניסה למתחם העסקים העתידי "כורזין" בגבעתיים. שטח המתחם הוא 2,370 מ"ר, ובמסגרתו יוקם מגדל מגורים של 50 קומות, לצד הקמת שטחי מסחר ותעסוקה. חלק ניכר מהדירות במתחם יוקצו לטובת השכרה למגורים לטווח רחוק, שאר הדירות יימכרו במחיר השוק.

כפי שדיווחנו כאן בחודש אוגוסט האחרון, מחיר המינימום למכרז עמד על 33,484,036 שח. תוצאות המכרז מלמדות על המשך המגמה של סגירת מכרזים ברמ"י, במחירים גבוהים בהרבה ממחיר המינימום, כאשר במכרז זה המחיר שחברת מור הציעה היה יותר מפי שישה, ממחיר המינימום שביקשה רשות מקרקעי ישראל - 225,888,777 שקלים.

למכרז ניגשו 23 חברות, מחיר המינימום שהוצע היה 33,484,063 שקלים. מחיר השומה עמד על 105,130,411 שקלים וממוצע ההצעות היה 98,873,51 שקלים. יצוין, כי ממועד היום האחרון לסגירת המכרז, עד להודעה על הזוכים במכרז, חלפו שלושה חודשים.

המכרז יצא במסגרת "מכרזי ייזום", מכרזים אלו יצאו לראשונה במרץ האחרון. מטרת המכרזים, להוציא לשיווק קרקעות לא מתוכננות, עם רמת וודאות גבוהה לאישור, כגון, קרקעות עם תוכנית מתאר מוכנה. היזם הזוכה, במקרה זה- קבוצת חנן מור, מתכננת ומגישה את התב"ע למתחם.

"מכרזי הייזום" נועדו כדי לאפשר לרמ"י למקד את משאבי התכנון לקרקעות מורכבות יותר לתכנון, וכך לזרז את הליכי שיווק הקרקעות. נוסף על כך, רמ"י מניחה, כי בכל הנוגע לקרקעות עם וודאות תכנונית גבוהה, אין להם עדיפות  ברמת התכנון יותר מהיזם, כך שאין מניעה מלשווק את הקרקע גם ללא תכנון.

המתחם נמצא במיקום מרכזי, בצומת הרחובות כורזין, טבנקין ואלוף שדה ובצמידות למרכז עסקים הראשי המתפתח בגבעתיים. בסמוך למתחם, מתוכננת תחנת כורזין של הקו הסגול ברכבת הקלה המחבר את רמת גן, גבעתיים ותל אביב.

הזכייה במכרז הגיעה שבוע לאחר שקבוצת חנן מור פרסמה את הדו"ח הכספי, עבור הרבעון השלישי של השנה, הדו"ח המתואר על ידי החברה, "הדו"ח הטוב ביותר בתולדות החברה" הצביע על רווח נקי של 59.3 מיליון שקלים ברבעון השלישי של השנה ו-87.1 מיליון שקלים רווח נקי מתחילת השנה.
בחודש יוני האחרון רכשה החברה קרקע להשקעה במתחם המייסדים בנס ציונה בהיקף של 10 דונם, המיועדת להקמה של 150-100 יח"ד, תמורת כ-10.5 מיליון. לפני מספר ימים החברה הודיעה כי היא השלימה גיוס המימון בהיקף של כ-1.5 מיליארד ₪ באמצעות בנק דיסקונט ובנק לאומי לפרויקט הדגל של הקבוצה בשדה דב בתל אביב- פרויקט בו זכתה באוגוסט האחרון לבניית 458 יחידות דיור, 100 חדרי מלון, שטחי מסחר ותעסוקה.

יו"ר הקבוצה הזוכה, חנן מור:  "לנוכח הגידול באוכלוסיית מדינת ישראל, צורכי הפיתוח והבנייה גדלים מאוד, הביקושים לדירות במרכז המדינה מתגברים והיכולות לתת מענה לביקושים קטנה. רוב הקרקעות בעלי פוטנציאל בגוש דן נמצאים בבעלות פרטית ונדרשים תהליכים של שינוי ייעוד והשבחה. 

החברה תיזום את הפרויקט בשיתוף ראש עיריית גבעתיים על מנת לתת מענה לצורכי תושבי העיר בעיקר ברמת פתרונות דיור להשכרה שחסרים מאוד וככל שיינתנו זכויות נוספות בפרויקט, ניתן יהיה לתת הקצאה של דיור מסובסד לתושבי העיר. 

מהלך זה משלב את כוונת רמ"י לאפשר לחברות לבצע תהליכי שינוי ייעוד, תכנון והשבחה של הקרקע. מדובר במהלך מבורך שהחברה נערכת אליו בשיתוף עם גופים מוסדיים שמוצאים בהשקעה זו הזדמנות משמעותית לצרף הון לטווח בינוני וארוך עם גוף יזמי משמעותי ובשילוב רשות מקומית ורמ"י על מנת להעניק פתרונות דיור משמעותיים לתושבי ישראל". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכירות ארוכת טווחחנן מורגבעתייםרמ"יקבוצת חנן מורמכרזי ייזוםשדה דובנס ציונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...